Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander]Sworzeń przedniego wahacza i stuki w zawieszeniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander]Sworzeń przedniego wahacza i stuki w zawieszeniu
Autor Wiadomość
yaroo 



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 8



Wysłany: Czw Lip 26, 2012 11:53   [Freelander]Sworzeń przedniego wahacza i stuki w zawieszeniu
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam,
Podczas ruszania i skrętów w prawo coś stuka w przednim zawieszeniu. Czy prawidłowe są moje podejrzenia, że przyczyną stuków jest zużyty sworzeń wahacza w prawym kole? Czy można go wymienić we własnym zakresie? Czy trzeba demontować wahacz, czy da się tego uniknąć? Jaki jest tryb postępowania? Informuję, że wymieniłem klocki hamulcowe, gumy stabilizatora i wymontowałem i sprawdziłem łączniki stabilizatorów - żadnych luzów nie stwierdziłem. Na szarpakach też nic nie wyszło. Może jakiś inny podzespół może jest odpowiedzialny za stuki? Proszę o poradę.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 26, 2012 11:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lip 26, 2012 14:50   

Jeśli stuka przy skręcie w prawo to bardzo prawdopodobne że to nic z zawieszeniem a problemem są poduszki silnika.
Typowe uszkodzenie w TD4.
Czy na biegu jałowym jak wciśniesz gaz to w pewnym zakresie obrotów trzęsie budą.
Bo jak tak to to niemal pewne że poduszka.
 
 
yaroo 



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 8



Wysłany: Czw Sie 23, 2012 09:26   

Sprawdziłem, buda nie drga. Na mój słuch to te stuki pochodzą z prawej strony z dołu, jakby przy kole, stąd podejrzenie sworznia. A może to coś innego?

[ Dodano: Czw Sie 23, 2012 10:26 ]
Naszła mnie taka myśl:
skoro te stuki zdarzają się najczęściej podczas ruszania to czy ich powodem nie jest przypadkiem stukanie klocków hamulcowych o zaciski? Często z prawej strony są właśnie dwa stuknięcia, jakby obu klocków jeden po drugim. Czy ktoś się z takim czymś spotkał?
Podczas wymiany klocków stwierdziłem, że bardzo ciężko wciskało się tłoczki, może po zahamowaniu i puszczeniu pedału hamulca tłoczek nie powraca, więc podczas ruszania klocek jest minimalnie przesuwany tarczą w kierunku jazdy i przesuwa się z oporem po tłoczku?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander 1.8] Wymiana sworznia wahacza
pianim Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Pią Sty 22, 2016 07:50
sTERYD
Brak nowych postów [Freelander] Stuki w silniku :(
nigga2001 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Wto Wrz 15, 2009 16:56
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink