Wysłany: Nie Maj 27, 2012 18:26 [MG ZR] dystanse do kół - jakie i gdzie?
Witam wszystkich Forumowiczów!
Czy może mi ktoś doradzić jakie dystanse dobrać do MG ZR w dieslu, felgi MG 16'' i gdzie je ewentualnie mogę nabyć? Jeżeli ktoś z Warszawskich forumowiczów zna takie miejsce w stolicy, również będę wdzięczny
Pozdrawiam, Kacper.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 27, 2012 18:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kacperroone, z pewnością większość forumowiczów Ci odradzi tego typu zabawy bo:
-do kół dokręca się nakrętki a nie wkręca szpilki więc musiałbyś wymienić szpilki w piaście żeby przy dystansach dostawały nakrętki do szpilek
-dystanse wg mnie nie są zbyt bezpiecznym rozwiązaniem, najpewniejsze jest dokręcić felgę bezpośrednio do pisaty,
-jeśli masz felgi oryginalne MG to tam się nie należą dystanse bo ET jest odpowiednie
-do kół dokręca się nakrętki a nie wkręca szpilki więc musiałbyś wymienić szpilki w piaście żeby przy dystansach dostawały nakrętki do szpilek
To właśnie największy problem w R
Cytat:
-dystanse wg mnie nie są zbyt bezpiecznym rozwiązaniem, najpewniejsze jest dokręcić felgę bezpośrednio do pisaty,
Na dobrze skręconym zestawie z dobrym dystansem nie ma prawa nic się dziać z tym tym bardziej, ze jak ktoś chce dać dystans w R to i tak nie da grubego bo najzwyczajniej w świecie nie ma miejsca. Znam wiele osób stosujące dystanse ze zmianą rozstawu śrub pod nietypowe felgi i jeszcze nikomu nic się nie stało.
Cytat:
-jeśli masz felgi oryginalne MG to tam się nie należą dystanse bo ET jest odpowiednie
Właśnie seryjne felgi najbardziej potrzebują dystansu bo są schowane za bardzo w błotnik
dzięki za kolejną odpowiedz Muszę rozważyć wszystkie za i przeciw Pytanie tylko, czy wymiana szpilek byłaby dużym kłopotem?
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Sro Cze 13, 2012 10:00
Stosowałem kiedyś lata temu dystanse w swojej Clio bodajże 1,5 cm na stronę ze Sparco chyba to było - jedyny efekt tego rozwiązania jaki był to rozpadające się co sezon łożyska i zwiększona nerwowość auta. Żadnych plusów tego rozwiązania nie poczułem i leżą mi one do dzisiaj w garażu. Prowadzenie auta poprawiło się dopiero po zmianie zawiasu na Koni i częściowej zmianie elementów gumowych na powerflexa. Jeżeli nie ma takiej potrzeby nie zmieniaj zbytnio fabrycznego rozstawu kół bo wtedy partoli się współzależność kątów skrętu kół.
Hondy i Rovery(te z podobnymi rozwiązaniami zawieszenia) bez problemu jeżdżą na dystansach i nic się nie dzieje.
z tym że 15mm to wydaje się maks jeśli chodzi o błotniki/obrys auta, a więc z
nabijanymi szpilkami to nie ma takich wąskich(trzeba po założeniu
poszerzyć nadkola), a oryginalne szpilki za krótkie do przelotowych i problem z wymianą (całą piastę się wymienia z przodu chyba-komplet z łożyskiem i szpilkami)
np. w Golfach po krótkim czasie się sypią łożyska (tam chyba stożkowe).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum