Myślę żeby jakiegoś fmic'a zapodać. Zastanawiam się jaki IC wybrać i jak puścić orurowanie.
1)
U anglików znalazłem coś takiego:
IC jest przelotowy + dość długie orurowanie... co o czymś takim myslicie?
2)
Taki sprytny cooler, chyba ma mniejsze opory niż taki z wlotem/wylotem po 1 stronie, zmiescic się zmiesci, ale czy jest dobry?
3)
Najbardziej oczywista opcja, wlot/wylot z 1 strony.
Mam miejsce na takie rozwiązanie, ale czy nie bedzie za duzego laga?
Prosiłbym o poradę, w jaką stronę się kierować? Wlot w zderzaku pewnie pojdzie do przerobki, bo 2/3 zaslania rejestracja, polift ma duzo wiekszy wlot. Jakie rozwiązanie da najlepsze rezulataty? najnizsza temperature i najmniejszego laga?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 09:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 10:16 Re: Montaż IC, jak?
Markzo napisał/a:
Jakie rozwiązanie da najlepsze rezulataty? najnizsza temperature i najmniejszego laga?
Jak najmniejsza pojemność układu i jak największa powierzchnia wymiany ciepła oraz dobry przepływ wtedy uzyskasz najlepszy rezultat. ZTCP niedawno był temat o IC w 2.0 Turbo chyba nawet się w nim udzielałeś.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 12:34 Re: Montaż IC, jak?
Pływak napisał/a:
Markzo napisał/a:
Jakie rozwiązanie da najlepsze rezulataty? najnizsza temperature i najmniejszego laga?
Jak najmniejsza pojemność układu i jak największa powierzchnia wymiany ciepła oraz dobry przepływ wtedy uzyskasz najlepszy rezultat. ZTCP niedawno był temat o IC w 2.0 Turbo chyba nawet się w nim udzielałeś.
Markzo, czy ty czasem niedawno jak Leciały pytania przy Swapie dlaczego oryginał IC z SDI w twojej maszynie siedzi to pisałeś że wystarczy Ci taki narazie czyżby mocy brakowało czy jak ?
Jak najmniejsza pojemność układu i jak największa powierzchnia wymiany ciepła oraz dobry przepływ wtedy uzyskasz najlepszy rezultat. ZTCP niedawno był temat o IC w 2.0 Turbo chyba nawet się w nim udzielałeś.
Hm... definicja jak z wikipedii, dałem 3 rozwiązania i pytam, które z nich się lepiej sprawdzi, teorie znam. Tamten temat był o R600 i dosc ogolnie, tutaj sa konkrety do mojego ZS.
Firq napisał/a:
Markzo, czy ty czasem niedawno jak Leciały pytania przy Swapie dlaczego oryginał IC z SDI w twojej maszynie siedzi to pisałeś że wystarczy Ci taki narazie czyżby mocy brakowało czy jak ?
IC z SDI jest tylko z jednego względu, o którym pisałem nie raz - byłem sporo z hajsem do tyłu po przygodzie z rs-parts i dlatego wrzuciliśmy najtańszą opcję. Powoli ogarniam sie finansowo i zaczynam realizować początkowe założenia - bo fmic z orurowaniem miał być od początku
Więc jak, podpowie ktoś w którą stronę iść?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
dałem 3 rozwiązania i pytam, które z nich się lepiej sprawdzi, teorie znam.
Skoro znasz teorie i masz przykłady to nie rozumiem w czym jest problem? Wybierasz opcje jak najbardziej zgodną z teoria nie wiem czego oczekujesz? Jesteś jedyną osobą na tym forum która ma taki setup więc nikt za ciebie nie pójdzie zajrzeć pod maske i pomierzyć długości rur i ewentualne ich ukształtowanie tak aby spełnić ta teorie co Ci z wikipedi przepisałem
Cytat:
Tamten temat był o R600 i dosc ogolnie, tutaj sa konkrety do mojego ZS.
Ten jest bardziej ogólny niż tamten bo ani w nazwie tematu nie ma wzmianki o ZSie, ani nawet w samym temacie wiec tak wygląda jak byś własnie o ogólną teorie pytał,która została włąśnie opisana w poprzednim temacie
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Tutaj bardziej chodzi o to czy przelotowy IC będzie wydajniejszy z mniejszym lagiem czy jednostronny.
Niby przy przelotowym jest większa pojemność (rury robią swoje) z kolei w jednostronnym nigdy nie wiadomo jak wygląda IC w środku tzn. jego nawrót.
Sam nie wiem co bym wybrał...
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nawrót często wygląda tak, ze polową ICka leci w jedną stronę, później zawraca i druga połową wraca. Dlatego trzeba brac w łape miarę jakieś przykładowe kawałki rur, zwalić zderzak i mierzyć. Nie ma uniwersalnego lekarstwa na FMICA każde auto jest przecież inne tym bardzie takie które nie wychodziło nigdy seryjnie.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
A po co widzieć w środku przecież widać z zewnątrz jak jest nawrót wyprofilowany to jest blacha wiec w środku kolosalnie innego kształtu nie będzie po za tym czy to będzie sfera czy jakiś tam wielokąt w tym przypadku dużego znaczenia nie ma to nie pomiary przepływu laminarnego na mechanice płynów żeby takie coś miało duże znaczenie. Sporo osób kupuje dwustronny i daje do przerobienia bo ceny za jednostronny w sklepie są nieraz dwukrotnie wyższe. Poz a tym na prawdę trzeba zabrać miarę i pomierzyć bo jak nam nie wejdzie nic wysokiego to odpada jednostronny bo żeby wloty było z dwóch stron musi być dość wysoki i np takiej 140 nie kupi, a i z przeróbką będzie problem bo jest za niska.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Skoro znasz teorie i masz przykłady to nie rozumiem w czym jest problem?
w tym, że każde z tych rozwiązań ma wady.
Pływak napisał/a:
Wybierasz opcje jak najbardziej zgodną z teoria nie wiem czego oczekujesz? Jesteś jedyną osobą na tym forum która ma taki setup więc nikt za ciebie nie pójdzie zajrzeć pod maske i pomierzyć długości rur i ewentualne ich ukształtowanie tak aby spełnić ta teorie co Ci z wikipedi przepisałem
a czy ja pisze, żeby mi ktoś długości rur mierzył?
greg-si napisał/a:
Tutaj bardziej chodzi o to czy przelotowy IC będzie wydajniejszy z mniejszym lagiem czy jednostronny.
Niby przy przelotowym jest większa pojemność (rury robią swoje) z kolei w jednostronnym nigdy nie wiadomo jak wygląda IC w środku tzn. jego nawrót.
Sam nie wiem co bym wybrał...
dokładnie o to chodzi... Czy większy opór samego IC da lepsze wyniki bo orurowanie bedzie krótsze, czy może dać ICka z lepszym przelotem i dłuższe rury, jakie +/- ma każdy z tych coolerów.
Pływak napisał/a:
Poz a tym na prawdę trzeba zabrać miarę i pomierzyć bo jak nam nie wejdzie nic wysokiego to odpada jednostronny bo żeby wloty było z dwóch stron musi być dość wysoki i np takiej 140 nie kupi, a i z przeróbką będzie problem bo jest za niska.
wysokość to nie jest straszny problem, pisałem, że w grę wchodzi przeróbka wlotu do zderzaka, bo oryginał jest maciupki, dlatego miejsca do manewrowania jest sporo.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Wysłany: Sro Sie 29, 2012 10:22 Re: Montaż IC, jak?
Markzo napisał/a:
Najbardziej oczywista opcja, wlot/wylot z 1 strony
No wreszcie działają foty jak nalezy i pytanie dlaczego najbardziej oczywista? Przy takim montażu jaki na foto układ będzie najdłuższy chyba. Zeby jednostronny IC się sprawdziło musiały by być wloty nie z tej strony co na foto a z drugiej wtedy układ byłby najkrótszy ale nie wiadomo jak z puszczeniem rur drugą stroną dlatego znów się powtórze nikt Ci nie da jednoznacznej i jasnej odpowiedzi. Trzeba pomierzyć poprzymierzac i dopiero podjąć decyzje.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
No wreszcie działają foty jak nalezy i pytanie dlaczego najbardziej oczywista? Przy takim montażu jaki na foto układ będzie najdłuższy chyba. Zeby jednostronny IC się sprawdziło musiały by być wloty nie z tej strony co na foto a z drugiej wtedy układ byłby najkrótszy ale nie wiadomo jak z puszczeniem rur drugą stroną dlatego znów się powtórze nikt Ci nie da jednoznacznej i jasnej odpowiedzi. Trzeba pomierzyć poprzymierzac i dopiero podjąć decyzje.
dałem poglądowe foto, żeby zobrazować każde rozwiązanie, u mnie taki IC byłby zamontowany odwrotnie, bo tam jest sporo miejsca i wtedy rury byłyby najkrótsze. Jednak już kilka osób radzi mi kupić przelotowyi ewentualnie zawinąć rure o 180stopni i puscic jak przy 1stronnym.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum