Ja miałem taki firmy Pipercross w KV6, a taka simote miałe Kuba w ZR160, w obu przypadkach lepiej wypadała seryjna obudowa filtra - sprawdzone na hamowni. Co do turbo to nie wiem, u siebie mam stożek ale na rolkach bede dopiero 10 września...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Pon Sie 27, 2012 20:07
, a czy badał ktos sytuacje w 620Ti , bo niestety tam jest bardzo mała puszka z filtrem , dziwi mnie to że tak mocne auto ma obudowę wielkości tej z 214 si (porównywałem)
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
davidlive, tylko wlot powietrza masz o dwa razy większej powierzchni niż w R200.
Do tego masz kawałeczek dziwacznej rurki a nie 0,5 metra.
A na koniec. Gdzie byś zmieścił tą większą puchę?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 07:30
No słuchaj , zmieścić jakos by sie zmieściła gdyby sie projektantom chciało to zaprojektować,a tak wsadzili puche od diesla 105 konnego i sie cieszą że oszczędzili . Uważam że z tym dolotem jest lipa .
a jak w 820ti?
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
najwiekszym problemem jest sam filtr a nie puszka... u mnie przy pierwszym hamowaniu na seryjnej puszcze przez bardzo gesty i zbity seryjny filtr po ustaiweniu 1,2 bara aż zasysało weże od turbo taki jest przez niego słaby przeplyw powietrza... chyba najlepszym pomysłem jest załozyc wkłądke pipercrosa lub K&N. Zrobi sie lepszy ciąg a jednoczesnie nie bedzie ciagnac cieplego powietrza z komory.
Myśle że tak powieważ nadal jest ochrona termiczna przed ciepłym powietrzem, nie wiaże sie to z zadnymi powaznymi modyfikacjami w komorze silnika oraz zapewnia udroznienie dolotu. Przy zastosowaniu stozka poziom powietrza jest tak duzy ze pare osob ktore zastosowały stozek mówiło ze zamuliło to samochod na nizszych obrotach i to prawda bo komp nie byl w stanie dolac tyle paliwa...
Swojego czasu walczyłem trochę z dolotem gdyż u mnie w silniku h22a został seryjny dolot z h23 który jest mniejszy jak to wygląda wg moich obserwacji ?
Żeby było dobrze to stożek musi mieć skąd wciągać powietrze na początek zbudowałem układ zamknięty tam gdzie jest grube rursko jest stożek:
Teraz zrobiłem tak że przedłużyłem dolot i ukryłem stożek za akumulatorem tak że z każdej strony ma w miarę pustego miejsca na zasys. dodatkowo doszedł kawałek blachy żeby powietrze ciepłe nie docierało bezpośrednio do stożka. Dodatkowo ze zderzaka spiro rurą dmucha sobie powietrze. Efekt ? Nie ma dławienia nawet w gorące dni ale faktycznie na niskich obrotach czuć i słychać że powietrza jest za dużo.
Ale przynajmniej autko kręci się do końca bez najmniejszego zacięcia wcześniej na końcu obrotów było czuć że brakuje powietrza.
Dodatkowo na chwilę bo to ciągle faza testowa zamontowałem koło stożka czujnik temp
dzięki czemu widzę jak konstrukcja się grzeje i jak szybko wystudza Najważniejsze to zastanowić się czy tlenu ma być dość w każdym zakresie czy po prostu ma być trochę lepiej
Teoretycznie powinien zadziałać tak samo jak puszka z dobra wkładka.
Tylko pytanie jak jakość tej Simoty Mam mniejsze przekonanie do tego wynalazku niż do wkładki, a tylko ze względu na małą ilość miejsca pod bov się nad tym zastanawiam.
EquinoX w moim przypadku ta pucha ze stożkiem by była podłączona pod ten sam wąż z dolotem co ori puszka, wchodzi to gdzieś na dół pod światło z lewej strony więc widocznie zasysa od przedniego zderzaka.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 19:46
No co ja mogę powiedzieć , zdemontowałem fabryczna puszkę i wszelkie mocowania , czyli wagi ubyło , plus aku do bagażnika , stożek jest K&N , czuje że od zera troszkę sie dławi ale jak juz złapie te 3000 to ciągnie bosko .
Na fabrycznym filtrze nie było mowy o dobrym przyspieszeniu, w każdym zakresie obrotów czuć że tlenu ma za mało.
Zastanawiam się nad ta wkładką , ale 240 zł droga nie chodzi więc poczytam panowie to tu nawpisujecie.
Swego czasu sporo udzielałem sie na forum Forda PROBE , tam ten temat nie raz była wałkowany .
Sam zakładałem stożek udało mi się dostać od kumpla "maciorkę" filtr był po prostu ogromny jak wiadro hehe , nie da sie ukryc że tlenu miał dość .
Mam na tym forum kilku znajomych jeden z nich juz grubo grzebie przy swoim aucie MODY , jego zdaniem wynikającym z doświadczenia, marka filtra nie gra roli , mowa o stożku, ma być duży i szczelny.
Twierdzi że stożek i tak nie zatrzyma mikro pyłków, ma zatrzymywać wieksze syfy i dawać max tlenu .
Wnioski:
Jak zakładamy stożek trzeba stroić aby efekty były zadowalające , moim zdaniem wszelkie mody , nawet wycięcie katalizatora powinno zakończyć sie strojeniem
ufff....
tyle
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum