Forum Klubu ROVERki.pl :: [420 SDi ] szarpie podczas jazdy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[420 SDi ] szarpie podczas jazdy
Autor Wiadomość
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 20:01   [420 SDi ] szarpie podczas jazdy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam, mam mały problem:) autko przy ruszaniu muli niesamowicie, zachowuje się jakby było na zbyt wysokim biegu, na obrotach do 2 tys. ledwo jedzie, dopiero po przekroczeniu 2,5 -3 tys. obrotów dostaje powera i idzie elegancko. Podczas jazdy co jakis czas zaczyna dość mocno szarpać i ciężko przyspiesza, nawet przy ponad 100 km/h i obrotach około 2,5 tys, przy czym wskazowka obrotomierza utrzymuje stały poziom. W czym może tkwić problem?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 04, 2012 20:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 04, 2012 20:46   

monia53000 napisał/a:
autko przy ruszaniu muli niesamowicie, zachowuje się jakby było na zbyt wysokim biegu, na obrotach do 2 tys. ledwo jedzie, dopiero po przekroczeniu 2,5 -3 tys. obrotów dostaje powera i idzie elegancko.
To normalne zjawisko w tych silnikach. Powyżej 2000obr/min turbina zaczyna pompować w cylindry i wtedy silnik dostaje "powera".
monia53000 napisał/a:
Podczas jazdy co jakis czas zaczyna dość mocno szarpać i ciężko przyspiesza, nawet przy ponad 100 km/h i obrotach około 2,5 tys, przy czym wskazowka obrotomierza utrzymuje stały poziom.
a filtr paliwa kiedy był wymieniany ?? Od tego trzeba zacząć.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 04, 2012 20:53   

A filtr paliwa kiedy byl wymieniany??
 
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 21:14   

filtr byl wymieniany tydzien temu
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 04, 2012 21:40   

Kontrol;ka check engine rozumiem ze sie nie swieci. a zapala sie przy odpalaniu na chwile?
 
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 21:46   

tronsek, R420 jeżdże co prawda dopiero pol roku ale zdazyłam ogarnać że od 2 tys. obrotów lepiej sie zbiera:D tylko że ostatnio cos mu odbija:( i ruszajac no kurde jak kazdy cywilizowany czlowiek z jedynki auto rusza z zapałem ślimaka i sprawia wrażenie jakbym ruszala co najmniej z drugiego biegu, a rozpedzenie tego zaraz po ruszeniu to tragedia normalnie. Boję się do miasta wjechać bo się kiedys ze skrzyzowania nie pozbieram:) no ale dopiero koło tych 3 tys. obr na dajmy na to trzecim biegu dostaje tego kopa i to dosc gwaltownie. no i te szarpanie w tym samym czasie sie pojawilo, nawet jak przejade wiekszy odcinek z w miare stala predkoscia to roverek momentami żyje wlasnym zyciem i sobie gazu dodaje, odejmuje, szarpie i swiruje

[ Dodano: Nie Mar 04, 2012 21:43 ]
kontrolka zapala sie przy odpalaniu i gasnie razem z pozostalymi

[ Dodano: Nie Mar 04, 2012 21:46 ]
no ale zdaza sie ze pojade 30 km i spokoj a czasem po 7 km juz szarpanie
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 04, 2012 21:58   

Spróbuj "wybłyskać" sobie błędy, może to coś wyjaśni: http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 22:16   

"Czy jesteś posiadaczem turbodiesla serii L montowanego w ROVERku serii 200, 400 lub 600? Czy zdarzyło Ci się ujrzeć nieustannie świeciącą złowieszczą kontrolkę "Check Engine"? Nie wiesz co się stało? Koniecznie przeczytaj ten artykuł!" tylko że kontrolka się nie świeci, gaśnie po przekreceniu kluczyka tak jak wszystkie inne. Więc czy w tym przypadku sprawdzać te błędy?

Jak kupiłam autko to kontrolka sie swiecila nieustannie i wtedy tez szarpal ale ruszal normalnie i nie bylo takiej roznicy w mocy przy tych 3 tys obotow. Autko wylądowało u mechanika i miałam spokój przez kilka miesięcy. Aż do teraz...
 
 
pablo773 



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 113
Skąd: Świebodzin



Wysłany: Pon Mar 05, 2012 06:29   

To normalne zjawisko w tych silnikach. Powyżej 2000obr/min turbina zaczyna pompować w cylindry i wtedy silnik dostaje "powera".
Czy w silnikach seri k tez tak jest:p? bo tez tak mam ;p
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Mar 05, 2012 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 05, 2012 07:26   

pablo773 napisał/a:
Czy w silnikach seri k tez tak jest:p? bo tez tak mam ;p
:nie: Nie. To zjawisko jest charakterystyczne dla silników Diesel'a z turbiną.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 05, 2012 10:28   

monia53000 napisał/a:
kontrolka się nie świeci, gaśnie po przekreceniu kluczyka tak jak wszystkie inne. Więc czy w tym przypadku sprawdzać te błędy?

kontrolka nie zawsze sygnalizuje błędy a jednak są
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 05, 2012 12:16   

bledy i tak wrto sprawdzic. A co do paliwa to moze byc jeszcze zle zalozony filtr paliwa, zatkany zaworek zwrotny lub grucha
 
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Pon Mar 05, 2012 14:39   

Filtr jest na 100% dobrze założony. Ale tak się zastanawiam czy poziom oleju w silniku mógł mieć wpływ na takie zachowanie?
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 05, 2012 15:47   

monia53000 napisał/a:
czy poziom oleju w silniku mógł mieć wpływ na takie zachowanie?
Nie
A jaki masz poziom oleju ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Pon Mar 05, 2012 21:13   

miałam troszeczkę :oops: za mało :oops: ale od soboty jest ok:) no i teraz kurde pytam o ten olej bo w sobote po wymianie oleju R troche jeszcze wariował ale w niedziele zrobilam nim 100 km i było ok, dzisiaj przez 70 km tez było wszystko ok i juz sama zglupialam. Problem sam się naprawił :?: :?: :?:
 
 
marcin731 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Dęblin



Wysłany: Wto Mar 06, 2012 09:09   

Ja miałem podobne objawy.
Czasami mulil, najczęściej w długiej trasie, jak sie silnik porządnie rozgrzal albo w lato w czasie upałów.
W moim przypadku prawdopodobnie powodem był zacinajacy sie egr.
Prawdopodobnie bo niedlugo po zaślepieniu zrobilem trasę 300 km i problem nie wystąpił.
U mnie tez tak było ze czasami problem występował a czasami nie. Mozesz zaślepic egr. Napewno na tym nie stracisz a moze problem sie rozwiąże tak jak u mnie.
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Czw Maj 31, 2012 16:33   

Piszę dopiero teraz ale ze 100% pewnością powodu takiego zachowania. Wiązka przewodów była uciskana przez plastikowa pokrywę silnika, poza tym przewody były w kiepskim stanie. Przewody już są ok, jeżdżę bez tej pokrywy od połowy marca i żadnego szarpania z tego powodu juz nie zauwazylam. Później pojawiło sie jeszcze szarpanie ale to już przez walniętą gruchę
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 31, 2012 16:39   

monia53000 napisał/a:
jeżdżę bez tej pokrywy od połowy marca i żadnego szarpania z tego powodu juz nie zauwazylam

Ale ta wiazke i tak warto zrobic porzadnie bo jesli przerywalo Ci od uderzania pokrywa to juz tam jest powyrywane i pewnie ledewo sie kuoy trzyma i w kazdej chwili moze sie rozerwac calkiem

PS:Bardzo ladne zdjecie profilowe :P
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Maj 31, 2012 16:51   

Z tym szarpaniem przy ruszaniu to w przypadku leciwych autek które ASO nie widziały od lat może być faktycznie problem.
U mnie aby ruszał jak trzeba musiałem wymienić wtryski i reduktor LPG, kable, kopułkę i palec, sprzęgło i katalizator. I dopiero teraz to jedzie jak trzeba, a piątka nawet poniżej 2tys obrotów zaczęła być użyteczna.
Nie znam sie na dieslach ale lista rzeczy które mogą wpływać tam na pracę silnika jest pewnie jednakowo długa.

Niestety tak to jest jak autko pobędzie w PL pare lat i zazna polskiej oszczędności ...

edit: zdjęcie faktycznie bardzo ładne, ale ukrywanie w profilu numeru rejestracyjnego przestało mieć sens :mrgreen:
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Czw Maj 31, 2012 17:41   

bizon, a dziękuję:)
Co do wiązki- a no trzeba. Kiedyś mi autko stanęło na środku drogi bo jakis kabelek się urwał. Prowizoryczna naprawa trochę wytrzymała, do czasu mojej majówkowej wizyty w Poznaniu (każda moja wizyta w Poznaniu kończy się awarią aut) i od tamtej pory już jest porządniej zrobione:)

sobrus, oj tam, oj tam:) na moim poprzednim profilowym zdjęciu rejestracja była chamsko zamazana w Paincie to częściowo ukryta rejestracja w profilu nikogo nie dziwiła. Ale naszła mnie potrzeba wstawienia nowego foto:) te jest akurat z dnia zakupu R:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Szarpie podczas jazdy
karooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Gru 16, 2010 08:35
karooo
Brak nowych postów [R45] Szarpie podczas jazdy
paul.l Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Lis 03, 2007 22:24
paul.l
Brak nowych postów [R45 2.0 IDT] Szarpie podczas jazdy.
Lukasik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Lut 12, 2012 14:36
Lukasik
Brak nowych postów [R400]Szarpie podczas jazdy
Spoksik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Kwi 08, 2014 19:41
Spoksik
Brak nowych postów [R45] 1.8 szarpie podczas deszczu
rafeque Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Lis 10, 2012 10:06
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink