Wysłany: Sob Wrz 01, 2012 21:21 [R220SD] Chyba problem z przekaźnikiem świec żarowych...???
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich Forumowiczów.
Pytanie kieruję raczej do użytkowników diesli.
Otóż Panowie... Pewnego pięknego dnia mój Roverek nie chciał zapalić.
Problem podejrzewam leży po stronie przekaźnika świec żarowych. Elektrykiem nie jestem ale po rozebraniu puszki przekaźnikowej zauważyłem że są tam cztery elektromagnesy, które odpowiadają za różne rzeczy. Nie wiem po co są dwa ale pozostałe za:
jeden - grzanie świec żarowych
drugi - rozrusznik.
Cały bajer w tym, że nie chce zadziałać ten od świec, który tak jakby z automatu włącza ten drugi od rozrusznika.
Po przekręceniu kluczyka zapłon się zapala ale świece nie grzeją i rozrusznik nie chce kręcić.
Próbowałem go odpalić przez zaciąg ale też nie odpalał. Wymyśliłem zatem, iż zaworek od pompy wtryskowej też nie otrzymuje swojego prądu i dlatego się nie otwiera. Postanowiłem więc połączyć przewód zaworu z plusem akumulatora i na zaciąg odpalić samochód. Po dotknięciu jednak kablem połączonym z zaworem do klemy zadziałał przekaźnik od świec i już normalnie można go było odpalić z kluczyka. Po zgaszeniu znowu cisza i trzeba było całą operację "kabelkową" przeprowadzić od nowa.
Czyli.... jeśli podam mu prąd (tak jakby) od tył - wszystko działa. Czy miał ktoś kiedyś taki problem? Czy jest jakiś sposób, aby zbadać, czy przekaźnik świec jest sprawny?
Wdzięczny będę za wszelkie podpowiedzi.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 01, 2012 21:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Wrz 02, 2012 11:18
prosta czynnosc daj prad kablem bezposrednio z aku pod przekaznik i sprawdzisz czy załacza swiece żarowe. jesli posiadasz manometr to wepnij go pod swiece aby sprawdzic czy idzie prad na nie (jesli go nie masz moze byc zwykla zarówka itp) To samo mozesz zrobic na drugim
Wtedy sprawdzisz czy przekazniki sa sprawne
A czy to przypadkiem nie obeszłeś immobilizera ? Może to on nie pozwala włączyć świec ani rozrusznika ?
Chodzi o to, że ja nie mam tam imobilizera.
kadzaf napisał/a:
prosta czynnosc daj prad kablem bezposrednio z aku pod przekaznik i sprawdzisz czy załacza swiece żarowe. jesli posiadasz manometr to wepnij go pod swiece aby sprawdzic czy idzie prad na nie (jesli go nie masz moze byc zwykla zarówka itp) To samo mozesz zrobic na drugim
Wtedy sprawdzisz czy przekazniki sa sprawne
Dołączyłem zdjęcie owego przekaźnika.
Cewka z nr 1 jest odpowiedzialna za grzanie świec. Jeśli w niej elektromagnes zaskoczy z automatu działa cewka z nr 2 od rozrusznika. Strzałkami zaznaczyłem blaszki, które muszę na chwile połączyć aby zadziałał elektromagnes od świec. Taki sam efekt daje połączenie zaworka paliwowego od od pompy wtryskowej z plusem akumulatora. Cewka 1 zaskakuje i już można normalnie zapalać z kluczyka. Jeśli któryś z tych czynności wcześniej nie wykonam - nie ma grzania świec i kręcenia rozrusznikiem.
http://www.fotosik.pl/pok...4c2bac244a.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum