Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich, mam takie pytanie. Na odpalonym silniku temp. silnika ma ok 105*C (to tylko przykład) wentylator chłodnicy pracuje i w tym momencie jak wyłączę silnik to wentylator powinien pracować dalej czy się też wyłączy
Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Wrz 06, 2012 07:17, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 03, 2012 14:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ok. dzięki. Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym i pytał się mnie właśnie o wyłączenie wentylatora wraz z silnikiem i był zdziwiony, że go jeszcze nie dochładza.
A wiecie to z autopsji czy tak sobie rzuciliście? mój nie wyłącza się razem z silnikiem tylko chodzi jeszcze chwilę aż wychłodzi płyn. Fakt, że rzadko się to zdarza ale u mnie tak jest jak jest mega gorąco i auto mocno zagrzane np. w korkach w Poznaniu.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
A wiecie to z autopsji czy tak sobie rzuciliście? mój nie wyłącza się razem z silnikiem tylko chodzi jeszcze chwilę aż wychłodzi płyn. Fakt, że rzadko się to zdarza ale u mnie tak jest jak jest mega gorąco i auto mocno zagrzane np. w korkach w Poznaniu.
Mój tak ma nawet przy upałach tego lata i jeździe po mieście silnik stop wentylator stop.
pozdro
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto Wrz 04, 2012 15:39
U mnie nigdy,nawet w upały, nie słyszałem wentylatora po wyłączeniu zapłonu,ale tego diesla ciężko przegrzać. Wiem,bo rok jeździłem z wywalonym śmigłem.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Wrz 04, 2012 16:56
domel101 napisał/a:
jak wyłączę silnik to wentylator powinien pracować dalej czy się też wyłączy
o tym decyduje ECM (w zależności od temperatury silnika), który po wyłączeniu kluczykiem zapłonu wyłącza tylko obwód cewek i wtryskiwaczy, ale podtrzymuje dalej przekaźnik i wentylatora i np. silniczka krokowego aż do osiągnięcia określonych parametrów i potem wyłącza przekaźnik przechodząc w stan czuwania.
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 17:56 ]
jeszcze taka uwaga , że nie powinno się wyłączać silnika jak pracuje wentylator.
jeszcze taka uwaga , że nie powinno się wyłączać silnika jak pracuje wentylator.
Miałem to tez napisać choć mnie się zdarza wyłączyć auto jak chodzi wiatrak bo go zwyczajnie nie słyszę i jak wysiadam to dopiero zdaję sobie sprawę ze jeszcze kreci. Zdarza mi się to bardzo sporadycznie bo wentyl rzadko u mnie chodzi z powodu temperatury.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum