Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Jak w temacie chce pokazać jak za pomocą Navcodera wyłączyć komunikat o przepalonej żarówce. Ja wyłączyłem sprawdzanie tablicy rejestracyjnej, ponieważ mam Ledy i trzeba było kombinować z dodatkową żarówką a tak mamy spokój. To samo może dotyczyć np. postojówek z przodu. Królikiem doświadczalnym był R75 2.0 V6 2000r. A czy działa na innych nie wiem.
Więc zabieramy się do pracy potrzebne nam będą:
- przewód, jeżeli posiadacie kbus to ok, jeżeli nie wystarczy zwykły ODB2
- trzy przewodziki (ja użyłem od starego kompa)
Instalujemy program navcoder, następnie musimy znaleźć miejsce gdzie podłączymy się do kbus może to być webasto, zmieniarka. Ja wykorzystałem kostkę parctronika. Aby się do niej dobrać musimy w bagażniku odchylić z prawej strony wykładzinę.
Następnym krokiem będzie odpowiednie podłączenie przewodów pod przewód OBD2
Pin 16 w interfejsie – plus
Pin 4 w interfejsie – masa
Pin 7 w interfejsie – kbus
Zabieramy się za podłączenie do kostki parctronica
Pin 4 – kbus
Pin 6 – masa
Pin 12 plus(przy włączonym wstecznym biegu)
Następnie przechodzimy do podłączenia przewodu OBD2 z kostką.
Tak to ma wyglądać:
Włączamy zapłon wrzucamy wsteczny i podpinamy interfejs pod kompa.
Następnie odpalamy program navcoder( ściągnięty z linku u góry) przez plik loader naciskamy tak
Wpisujemy cokolwiek i klikamy register
Wybieramy port COM, na jakim mamy przewód (sprawdzić to możemy w menadżerze urządzeń)
Wybieramy Code/Light Control Module
Następnie Read LCM
Klikamy ok
Wybieramy, które sprawdzanie świateł chcemy wyłączyć odhaczając ptaszka Warning u mnie number plate light( tablica rejestracyjna) i klikamy Code LCM
I to wszystko mamy wyłączane powiadomienie o spalonej żarówce. Mam nadzieję że komuś się przyda.Na chomiku pdf z tym opisem do ściągnięcia.
Wszystko robicie na własna odpowiedzialność
Ostatnio zmieniony przez gacek189 Sro Wrz 05, 2012 20:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 03, 2012 14:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 18:51
No niestety ale nie mogę się połączyć. Dodatkowo parktronik przestał działać, nie piszczy Pierw chyba jakieś zwarcie poszło bo wywaliło mi bezpiecznik od żarówek wstecznych .
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 19:40
przy webasto masz zaraz akumulator więc bez kombinacji bezpośrednio
wtedy odrazu możesz odpalić program Thermo Test do webasto i z nim sie pobawić ewentualnie sprawdzić co nie halo jeśli masz niesprawne
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
O kurde! Widzę, że tymi kombinacjami można wyłączyć nie tylko informacje o przepalonej żarówce ale też inne podzespoły auta Bądźcie ostrożny przy wpinaniu się w instalacje auta, szczególnie w szyby komunikacyjne. Ja podałem nieopatrzenie napięcie na BCU i poszło do piachu... na szczęście to BCU było tylko testowe.
Zatem PASoft jest o tyle lepsze, że nie trzeba kabelkować, tylko podłącza się pod OBD i już.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 19:39
Próbowałem dziś pod webasto i bez skutku. I dodam że parktonik padł.
Jutro sprawdzę czy dochodzi do niego napięcie . Czy niskie napięcie na aku może mieć wpływ na to iż nie mogę się podłączyć ? Próbowałem przez Galetto i ELM-a .
Mnie się udało parktronik i moduł świateł wywalić tak, że zmieniłem sobie niechcący wartość odpowiedzialną za głośność oraz za wysokość tonu. Skutkowało to tym, że parktronik mi działał, ale zamiast pikania było coś w rodzaju głuchego "pyk" Tak samo z modułem świateł, gdzie informował o pozostawionych światłach... Rozumiem jednak, że ty nie zrobiłeś kuku softwarowo tylko fizycznie go uwaliłeś... super.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 11:06
MaReK, U mnie było tak że odłączyłem kostki od parktronika, no i się wpinałem aby podłaczyć program. Jako że + - masa pewnie się zetknęły ze sobą wywaliło bezpiecznik od wstecznego. Po tym zabiegu po podłączeniu kostek parktronik nie działa . Bezpieczniki pod schowkiem sprawdzone.
Dziś zabrałem się za parktronika i okazało się że jeden pin się ułamał . Dorobiłem nowy i wszystko gra, a jak nie mogłem się podłączyć tak dalej nie mogę .
Ale liczę na to iż MaReK zabierzesz do Torunia BMW Scanner i wtedy moment się załatwi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum