Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam. Zastanawiałem się nad modyfikacja turbiny w moim autku. Ktos mi kiedys mówił ze po przez zmiane ustawienia cięgna bypassu można zniwelować tzw turbodziurę. Zagłębiał się ktoś z was głębiej w ten temat? A może ktoś już prubował to regulować. Czy przyniesie to jakiś efekt?
Myślałem również o zmianie turbiny na większą lub od BMW E46 tylko tu nasówa się pytanie czy będzie pasować a przedewszystkim czy bd prawidlowo pracować.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 13:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 14:06
Ja u siebie zamontowałem MBC + wskaźnik doładowania. Ciśnienie podniesione do 1,3 bara. Efekty są zaskakujące. Generalnie auto jest po chipie + ciśnienie na turbince i ładnie się zbiera .
Wg w którym miejscu sprawdzić to ciśnienie??
Mam zamiar zamontować kontroler turbiny czy też MBC tylko pytanie jak to ustawić żeby było dobrze i nic się nie działo. Mapę też planuje zmodyfikować więc spodziewam się dość dobrego efektu;)
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 19:50
gingol, po pierwsze musisz być pewien że z Twoją turbiną jest wszystko ok, nie poci się itp. Wszystkie węże szczelne IC bez przedmuchów. Potem kupujesz MBC i wskaźnik doładowania - wypada wiedzieć ile dmucha . No i najważniejszy fakt gdzie go podłączyć bo w naszym kolektorze nie ma wyjścia . Można wstawić wentylek na rurze przed EGR-em ale nie polecam. Ja wcześniej już miałem wstawiony bypass EGR i do niego zamontowałem kolanko w które wpuściłem wężyk i przeciągnąłem go do kabiny przez ścianę grodziową . Sam MBC wpięty jest tak jak pisałem w tym poście .
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80015
Tu trzeba było się namęczyć żeby podłączyć węże to turbiny bo orginalny jest stosunkowo cieńki. Sam MBC jest zamontowany tuż obok akumulatora .
Może w przyszłym tygodniu uda mi się wjechać na rolki w celu modyfikacji wirusa to sprawdzę jakie osiągi ma na 1,3 i 1,5 bara. Dla naszych turbin z tego co wyczytałem 1,76 to max, ale sporo angoli jeździ na 1,5 .
A czy jak podłącze komputer to nie pokaże mi ciśnienia doładowania? Z tego co wiem w takim układzie powinien być taki czujnik.
No i w jakich warunkach mierzyć to ciśnienie. Na biegu jałowym podczas jazdy? Gdzieś wyczytałem że mierzy się podczas jazdy czy w jaki sposób;)
Możesz sprawdzić ciśnienie doładowania przez złacze OBD
Wtedy korzystasz z czujnika ciśnienia, który jest zainstalowany w kolektorze dolotowym
Maksymalne ciśnienie uzyskasz tylko pod obciążeniem, czyli w czasie jazdy. Dodatkowo musisz mieć min. 3-ci bieg aby uzyskać maksymalny moment/moc
Równolegle możesz sprawdzać ilość i temperaturę powietrza doładowanego.
Kupno dodatkowego zegara cisnienia doładowania jest mało zasadne, skoro masz w samochodzie czujnik ciśnienia, który możesz wykorzystać do pomiaru. Poza tym jeżeli masz ELMa z bluetooth możesz odczytać te parametry na bierząco w czasie jazdy przy pomocy telefonu z symbianem lub androidem.
do edycji map hyba najlepszy WinOLs
Ale jak napisał szpynior trzeba mieć duże przygotowanie teoretyczne i praktyczne, do tego jeszcze znajomość oprogramowania.
Oczywiście nikt ci nie zabroni eksperymentowania na własnym aucie.
Tak tylko gdzie znajdę działającą wersje nie płacąc:) I czy za pomocą winols będę mógł edytować mapy zgrane Galetto 1260?
Ciężko znaleźć. Spokojnie jednak galetto poradzi sobie, podobnie jak u niektórych mpps. Z tym, że galetto zrzuca kompletny soft sterownika (512KB), a MPPS tylko tabele (48KB). Jeśli masz mapy z jednego i chcesz porównać z drugim - to odradzam zabieg.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
właśnie zamówiłem interfejs galetto ale nie wiem czy bd sobie dobrze radził ze zgrywaniem. Czyli rozumie że mapa zgrana za pomocą galetto da się normalnie edytować. Sprzedawca mówił że urządzenie jest bardziej do odczytu i zapisu danych na sterowniku więc nie wiem. Szczerze to dopiero zaczynam z tym tematem. Może po prostu lepiej ją zgrać wysłać komuś do edycji za mniejsza kasę i po prostu wgrać?:)
Ten temat traktuje o turbinie, a nie o interfejsach czy chiptuningu, bo o tym traktują inne.
Interfejs służy do obustronnej komunikacji z modułem w samochodzie - galetto od ECM.
To co zrobisz ze ściągniętą binarką, to już nie sprawa interfejsu
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Podlaczalem Autocoma pod auto i na postoju pokazuje że ciśnienie w kolektorze dolotowym przy dodaniu gazu wynosi ok1.6bar(160 kpa) coś mi się wydaje że trochę przeklamuje. Czy bez obciążenia bd tak wzrastać ciśnienie czy się tym nie sugerować?? A może przeklamuje po prostu??
Bezwzględne ciśnienie możliwe. Czyli 1 bar atmosferyczne + 0,6 nadciśnienia.
1,6 bara nadciśnienia nie jest możliwe przy tej turbinie i w dodatku na postoju
Na postoju maksymalnego ciśnienia nie uzyskasz. Musi być pod obciążeniem.
czyli może podawać mi złe dane. jutro sprawdze jak się zachowuje podczas obciążenia i zobaczę jak się zachowuje. zobaczę czy podaje mi podobne wartości czy coś się zmienia.
Wracając do tematu dziś mierzyłem ciśnienie przy obciążeniu i przedstawia się w ten sposób:
Więc do jakiej wartości najlepiej ją podkręcić?
Dodam że auto ma zmieniony soft pochodzący od użytkownika PD. Z podziękowaniami dla niego za wsad:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum