Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 17:29 tronsek - R216 Coupe - "Tahiti Storm"
Rover 216 Coupe
Rok produkcji: 1994
silnik: 1,6 - D16A8
moc 122KM
kolor: JRJ - Tahiti Blue Mica
przebieg: w chwili zakupu 176000, obecnie 194000km
Tak to się zaczeło
TomCat'a kupiłem 23-05-2010 jako drugie autko, które miało mi służyć do czerpania frajdy z jazdy i w wolnych chwilach dać zajęcie i odpoczynek po ciężkim tygodniu pracy. Po zakupie autku trzeba było poświęcić trochę czasu, gdyż poprzednia właścicielka nie należy do pasjonatów motoryzacji.
Miejscami odłaził lakier na przednim i tylnym błotniku:
Sinik był potwornie zakurzony:
Od razu w wolnych chwilach wziąłem się za przywracanie Coupe'tce dawnego blasku. W pierwszej kolejności było zrobienie błotników, aby nie "straszyły" łuszczącym się lakierem, zrobienie reparaturek tylnych nadkoli oraz pomalowanie na czarny mat listew na zderzakach i tylnego dyfuzora.
No i oczywiście klubowe wlepki:
Następnie wziąłem się za komorę silnika. Została porządnie wyczyszczona. Dzięki inspiracji Markzo, pokrywa zaworów pomalowana na czerwono, blok silnika Srebrzanką:
W końcu przyszedł czas na mody:
- wycięcie kata
- kolektor wydechowy 4-2-1
- przelotowe tłumiki
Oryginalne felgi 15" zostały zmienione na 16" felgi ARCASTING Excalibur 16" z oponami UNIROYAL RainSport 205/45/16, malowanie zacisków
We wnętrzu auta doszły tylko aluramki na zegary i pokrętła oraz radio marki VDO CD413, które było fabrycznie montowane w samochodach ROVER 45 i ROVER 75. Świetnie się komponuje z kanciastym wnętrzem i świetnie gra.
Na chwilę obecną wygląda tak:
W planach mam dalsze modyfikacje, ale co z tego wyjdzie to czas pokaże. Mam nadzieję, że uda mi się to wszystko zrealizować.[/b]
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 17:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na wiosnę na pewno zawias -30mm i hamulce. W hamulcach co najmniej tarcze nawiercane. Zastanawiam się nad SWAP-em hamulców na 282mm (też nawiercane), ale to będzie chyba zbyt kosztowne. Myślę też o obszyciu foteli, ale to już odległe plany.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
pamiętam ile się ogadaliśmy przed zakupem hehe slicznie na tych felach wygląda !
co do hampli odpusc te nawiercane, kup porządne normalne tarcze i klocki, ja mialem komplet TRW od Tomiego i była bajka, w ZS tak samo mam normalne tarcze i nie widze sensu nacinanych/nawiercanych tarcz
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 12:14
tronsek napisał/a:
Przy 16" już nie ma takiego wrażenia, malutkiej tarczy.
wg mnie jest bo mam 16 i już się przyzwyczaiłem do 282 generalnie nie namawiam na swap bo wiem że dużo roboty jest, ale nawiercane itp popieram . Szczęśliwy będzie kiedyś ktoś kto odkupi od Ciebie Tomcia, widać że to auto to Twoje oczko w głowie
Dokładnie Mam nadzieję, że uda mi się zrealizować wszystkie plany z nim związane.
Raptile napisał/a:
bardzo fajna fureczka
Dzięki
greg-si napisał/a:
Właśnie jest mało. Odkręcić kilka śrubek to żaden problem.
U ciebie było na tyle prosto, że przód pasował P&P od ZS'a. Z tyłem miałeś robotę.
U mnie jest na tyle kłopot, że nie mam 100% pewności jakie zaciski zapodać na przód. Czy od MG ZR 160 podejdą Na forum Concerto twierdzą, że od Prelude IV podchodzą P&P. Muszę się upewnić co mi będzie pasować. Z tyłem nie ma problemu bo podejdzie zestawik 260mm od ZS'a.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tronsek, troszkę się zagalopowałem ale z tego co się orientuję to w hondzie występowały dwie zwrotnice które determinowały czy podejdzie 282mm.
Jeśli tarcza przednia była 240mm to trzeba zmienić zwrotnicę na taką która ma 262mm wtedy podchodzi zacisk 282mm z pralki, accorda, legenda, civica, MG P&P. Jak u Ciebie to jest to nie wiem ale zawsze można dogadać się z kimś kto ma wolne zaciski z 200, 400 by tylko na chwilę je przykręcić. Jeśli podejdą oznacza że 282mm podejdą z wyżej wymienionych.
Dobryziom w swoim coupe ma 282mm ale chyba on coś grzebał w zawieszeniu.
Tak czy inaczej mam zaciski 262mm swoje stare więc jakbyś chciał złapać wymiary czy są takie same to mogę pomóc.
Ps. Według sklepu Tomiego masz tak samo jak w okrąglakach czyli P&P wszystko powinno podejść.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 106 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 16:30
Ja także! Świetnie, że podchodzi P&P Tronsek, informuj kiedy zaczynasz działać, to też ruszę z tematem i w razie problemów będę konsultował działania na bieżąco
No i niestety pewne plany muszę przesunąć w czasie. Na wiosnę "gleby" raczej nie będzie (chyba, że wygram na loterii ). SWAP hamulców chyba sobie odpuszczę.
Kto by się spodziewał, że dopadnie mnie HGF w tym silniku.
W przyszłym tygodniu autko jedzie do mechanika i mam tylko nadzieję, że nic więcej nie wyskoczy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Autko zostało już naprawione, po HGF-ie nie ma już śladu. Z tego co mówił mechanik, prawdopodobną przyczyną był jakiś paskudny płyn w układzie chłodzenia (zalany jeszcze przez poprzedniego właściciela). Coś "zżarło" uszczelkę.
Po naprawie zrobiłem już ponad 500km i czuję wyraźną różnicę w pracy silnika. Teraz pracuje bardziej równo i płynnie. Jeszcze czeka mnie regulacja zaworów po 1000km a potem pomiar ciśnienia na cylindrach.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum