Wysłany: Pon Sty 26, 2009 10:42 [R620] Wariuje mi centralny zamek
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam,mam problem wariuje mi centralny zamek w Roverku 620 Si LUX jak zamykam cantralny pilotem to po chwili mi sie otwieraja wszystkie drzwi jak powciskam przycisk przednich drzwi na otwartych to znów moge go zamknac pilotem ale sie nie uzbraja alarm bo nie miga kontrolka w drzwiach przednich i prubujac go otworzyc słysze tylko zadziałanie siłowników ale przyciski znów sie nie podniosa:((Mam uszkodzony jeden siłownik(chyba)bo tylne drzwi prawe mi sie od jakiegos czasu nie zamykały ale gdy zamknałem wciskajac samemu przycisk i zatrzasnałem drzwi to sie uzbrajał nie wiem czy to moze miec cos wspólnego prosze o pomoc dlaczego tak mi waruje i czemu sam sie otwiera???????????????
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 28, 2011 21:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 26, 2009 10:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Uszkodzenie siłowników, a do tego prawdopodobnie czujek w zamkach.
A nie masz problemu z oświetleniem kabiny (krańcówki w drzwiach) lub kontrolką odtwarcia bagażnika?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sty 26, 2009 10:50
Proponuję na początek sprawdzić czujki krańcowe wszystkich drzwi. Jeśli którykolwiek z siłowników jest uszkodzony to podejrzewam master (ten od drzwi kierowcy), ale najpierw posprawdzaj krańcówki...
[ Dodano: Pon Sty 26, 2009 10:51 ]
O, kolega był szybszy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mam uszkodzony jeden siłownik(chyba)bo tylne drzwi prawe mi sie od jakiegos czasu nie zamykały ale gdy zamknałem wciskajac samemu przycisk i zatrzasnałem drzwi to sie uzbrajał nie wiem czy to moze miec cos wspólnego prosze o pomoc dlaczego tak mi waruje i czemu sam sie otwiera???????????????
Według mnie właśnie to ma wpływ na nieuzbrajanie się alarmu, w zamku masz taki mały biały kliczek, który to jest odpowiedzialny za wysłanie sygnału że drzwi są zamknięte, jeżeli nie działa Ci siłownik - to ten kliczek nie wyśle tego sygnału, automatycznie zostanie to rozpoznane jako nie zamknięte drzwi - i alarm się nie uzbroi. (jak sam wcisnąłeś rygiel - kliczek wysłał sygnał) Piszę kliczek - bo nie wiem jak to to nazwać
Takie jest moje zdanie - tak jest u mnie w R 400.
jedna krancówka jesli o to chodzi wogóle to mi nie działa w tylnych drzwiach jak otworze te drzwi to mi swiatło nie działa ale to juz długo i nie miałem takich problemów zawsze działał centralny ok.Ale ten siłownik w tylnuch prawych drzwiach nie działa nie wciaga sie podczas zamykania centralnego pilotem a po za tym wszystkie drzwi działały.od wczoraj mam taki proble jak go zamknałem wieczorem a on sie otworzyl,ostatnio wymieniałem lusterka zewnetrzne załozyłem od anglika i w prawym sa odwrotnie przewody podpiete bo działa sterowanie na odwrot ale nie wiem czy to cos ma wspólego a po zatym ta krancówka tylnych drzwi moze miec cos wspólnego ze nie działa swiatło jak je otworze????????????cos z tym ze wariuje centaralny??????????????
[ Dodano: Pon Sty 26, 2009 11:06 ]
Czyli jesli mi nie działa jedna krancówka tylnych drzwi to moze byc przyczyna wariacji centranlego?????????a jesli nie to ten siłownik w tylnych drzwiach?????????czy siłownik sie wymienia sam czy z całym zamkiem???????????moze byc od anglika jesli bym chciał ten siłownik wymienic?????
Przemas, koledzy juz to pisali ale POWTORZE, jezeli ktorys stycznik lub krancowka bedzie nie sprawna to alarm oraz centrlany bedzie wariowal, jezeli centralny zamek w ktorys drzwiach nei wciaga sam koleczka czyli oznaki ze nie dziala to urwal sie aluminiowy bolec, silowniki z anglika sa takie same i mozna je wymienic bez zamkow, sa dokrecan na 3 srubki torx chyba T30
krańcówki jednak mam dobre bo swiatła normalnie gasna w kabinie po chwili po zamknieciu drzwi ALE COS mi sie wydaje ze kiedys jak miałem otwarta tylna klape to po otworzeniu drzwi kierowcy na desce zapalała sie kotrolka informujaca ze jest otwarta klapa a teraz nie swieci tylko jak przekrece kluczyk w stacyjce to sie dopiero zapala ta kontrolka ze jest otwarta.Wczoraj np.jadac po trasie około 30 minut od wyjechania dopiero zaczał sie sam zamykac i otwierac
Ja bym obstawiał czujki w zamkach (klapa i lewe drzwi) - tam są czujki, które włączają/wyłączają alarm przy przekręceniu kluczyka.
Jest też druga opcja (marcela_n) - problemy z centralką...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
gdzie sa te czujniki w drzwiach kierowcy i tylnej klapie jak je znalesc albo sprawdzic????????ale słyszałem ze problemem moze byc ten uszkodzony siłownik tylnych drzwi????????co zrobic by narazie odłaczyc centralny zebym mógł normalnie zamknac auto????????
Czujnik przekręcenia kluczyka jest w zamku - taki mały stycznik dotykający do bębenka, z kabelkiem.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Przemas, wytlumaczylem Ci wszystko przez telefon... Zrob to co ja Ci mowilem dopiero potem pytaj bo zbedne jest zadawanie tych samych pytan kilkanascie razy i tak uzyskasz ta sama odpowiedz
Pomocy.Sprawdziłem krańcówki w drzwiach i sa ok wymieniłem siłownik w tylnych drzwiach i działa ale znów problem nie do konca rozwiazany bo teraz moge tylko zamknac samochód pilotem oczywiscie wszystkie dzrwi sie zamkna ale o tworzyc juz ich nie moge z pilota tylko kluczykiem ale czy tak czy tak to alarm sie nie załancza nie mrugnie swiatłami Wsiade do auta odpale a tu nagle wszystkie drzwi zamknie sam sobie i juz wyciagajac rygiel od kierowcy pozostałe drzwi sie nie otwieraja Moge zamknac drzwi od strony kierowcy i pasażera czyli po obu stronach jest cos co steruje zamykaniem wszystkich drzwi,kolega mi tłumaczył ze to jeszcze moga byc te styczniki przy bebenkach uszkodzone Wczoraj jeszcze przed wymiana siłownika uszkodzonego to zamykałem z pilota,zamkneły sie wszystki drzwi i musiałem podejsc wcisnac rygiel tylnych drzwi i zatrzasnac i sie załanczał alarm ale dzisisja po wymianie siłownika centralny chodzi ale alarm nie załancza sie niech mi ktos jeszcze cos podsunie bo zwariuje cztery lata palcem nie dotknałem a teraz problem z centralnym i alarmem.Dziekuje z góry za pomoc
[ Dodano: Pią Sty 30, 2009 22:08 ]
Aha i jesli to faktycznie zostaja te styczniki oczywiscie bede musiał wymienic od kierowcy i pasażera to czy pasuja styczniki od ANGLIKA czy sa takie same np jak u mnie czy czyms sie beda rózniły : podpieciem kabli itp,,,,,,,,,czy prawy to prawy czy obojetnie
Przemas, od anglika beda te same ale zamki obydwa byly do 96 roku... sprawdz jeszcze stycznik przy zamku przedniej maski... powiedz mi czy odbija Ci stacyjka i blokuje sie kierownica?
Witam,wiesz aż dzisiaj sprawdze czy mi sie blokuje kierownica zawsze sie blokował ale ostatnio nie zwróciłem uwagi na to.A jesli by sie nie blokowała to?????????Dzisiaj rano po dwóch dniach uzbroił mi sie alarm po zamknieciu go z kluczyka ale za piec sekund po uzbrojeniu sie otworzył czyli jak zamkne i sie nie uzbroi alarm to bedzie cała noc stał i sie sam nie otworzy ale jak tylko mignie swiatłami czyli uzbroi alarm to wiem napewno ze za góra kilka minut albo sekund sie otworzy jeszcze sprawdze te drzwi kierowcy ta wiazke kabli bo jak ruszam drzwiami pasażera to nic sie nie dzieje a kierowcy to jak otworze do konca to jakis ruch zamka albo sie otworzy albo zamknie a jak w druga strone drzwi to znów wariuje zamek jak nie ruszam drzwi to stoji w miejscu niec sie nie dzieje troche to dziwne ale moze faktycznie jakies kable sie przetarły w drzwiach
Przemas, sprawdz ta wiazke pomiedzy drzwiami a slupkiem bo ona ma to do siebie ze sie przeciera, sprawdz tez blokade kierownicy czy odbija stacyjka, dopiero potem zajmiemy sie stycznikami przy zamkach i ewentulanie stycznkiem przedniej maski
do stycznika przedniej maski sie dokopałem bo był w smarach i go nie widziałem ale jak go ruszam to pstryka czyli chyba dobry nie wiem juz sam.A zeby sprawdzic ta wiazke kabli w drzwiach to musze jednak te drzwi odkrecic A nie ma jakiegos bezpiecznika od samego alarmu zeby go odłaczy narazie bo wiez ze jak tamtego wyjme to nie działa nic ale moze jest tylko jeden od samego alarmu
dzieki NEOSSS sciągnąłem drzwi i sie okazało ze do kostki dostała sie woda i były wszystkie styki zasniedziałe i dalej pod błotnikiem były dwa kable przetarte i prawdopodobnie od drgan podczas jazdy stykały sie o siebie.Narazie jest ok działa wszystko tak jak powinno centralny i alram.Dziekuje za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum