Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Maj 14, 2011 03:58 [MGF] Świeżo zakupiony
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich Przeszukałem forum jednak na wszystkie moje pytania nie znalazłem odpowiedzi stąd ten temat. Parę dni temu zakupiłem MGF rocznik 2000 (rej. 2001) sprowadzonego z Niemiec. Szczerze przyznam że tak się zakochałem w samym wyglądzie że kupiłem go w ciemno bez wizyt u mechanika itp. Oczywiście autko jeździ i wszystko wydaje się być ok jednak chciałbym zaczerpnąć rad od doświadczonych właścicieli.
1. Pierwsze i najgłupsze pytanie - z soft topem lepiej nie wybierać sie na automatyczną myjnie?
2. Jaka powinna być temperatura oleju i w jakiej pozycji powinna być wskazówka temp. płynu chłodzącego?
3. Wiem że nie ma kontrolki rezerwy więc zapytam kto po ile robi km na zbiorniku (120KM) przy różnych stylach jazdy.
4. Czy są jakieś bariery prędkości z otwartym/zamkniętym dachem żeby czegoś nie urwać pędem powietrza? (Sorki ale to moje pierwsze cabrio )
5. Wybieram się na dokładniejszy przegląd, na co zwrócić najwięcej uwagi?
6. Czy są jakieś sposoby, zalecane używanie (jak np. w silnikach diesla) które spowoduje że silnik będzie działał dłużej albo czy są rzeczy (czynności) które źle wpływają na to autko?
7. I już na koniec... zegarek raz chodzi raz nie, pierdoła ale denerwująca. Jakiś sposób na naprawę może ktoś zna?
Z góry dzięki za wyrozumiałość i pomoc, czekam na odpowiedzi i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 14, 2011 03:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
z soft topem lepiej nie wybierać sie na automatyczną myjnie?
No lepiej nie. Najlepiej to dach myć wodą i szczotką.
Madis napisał/a:
Jaka powinna być temperatura oleju i w jakiej pozycji powinna być wskazówka temp. płynu chłodzącego?
Zanim wskazówka oleju nie skoczy na 2 kreskę to nie piłuj za bardzo auto bo to bardzo szkodliwe. A wskazówka płyny powinna być minimalnie pod środkową kreseczką
Madis napisał/a:
Wiem że nie ma kontrolki rezerwy więc zapytam kto po ile robi km na zbiorniku (120KM) przy różnych stylach jazdy.
Na to pytanie ciężko odpowiedzieć- to zależy od wielu czynników.
Madis napisał/a:
Czy są jakieś bariery prędkości z otwartym/zamkniętym dachem żeby czegoś nie urwać pędem powietrza?
Sprawdz sam- każde auto jest inne.
Madis napisał/a:
Wybieram się na dokładniejszy przegląd, na co zwrócić najwięcej uwagi?
Zdecydowanie na rury układu chłodzenia pod autem, na wentylatory i rozrząd oraz sprzegło.
Co do zegarka, możliwe że po prostu nie łączy Ci jego podłączenie, musisz wyjąć ten środkowy nawiew z konsoli i tam przez otwór bedziesz mogł zobaczyc czy wszystko gra przy tym zegarku, ew. to rozebrac i posprawdzac/naprawić.
Predkosc max. bez dachu jest fizycznie troche mniejsza niż z dachem ale powiem tak: przy 200km/h nic sie nie dzieje, windschott na swoim miejscu, jedyne co to glosno troche jest
Na przeglądzie dobrze popatrz na zawieszenie: sworznie dolne, i górne kuliste które ciezko jest zobaczyc, zobacz czy nie masz pordzewialych wahaczy, sprawdz luzy na koncówkach drążków oraz na tylnych drążkach no i jesli jest wszystko sztywne to zrob zbieżnosc porzadna
Sprawdz też tuleje drążka reakcyjnego - powiedz diagnoście bedzie wiedzial o co chodzi.
W Krakowie masz p. Midowicza. Możesz pojechać tam na przegląd i będziesz wiedział dużo rzeczy o swoim aucie. Dodatkowo możesz go podłączyć pod komputer.
W sumie wszystko Ci już napisali koledzy na górze tematu.
No i na forum przewijały się już poniekąd odpowiedzi
Zrób zdjęcia, wrzuć do garażu i pochwal się nabytkiem
Dodatkowo, może znajdziesz czas 09/12.06.2011 na podjechanie do Radomia na Zlot Ogólnopolskim.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
He he - zagęszczenie MGF w Krakwie na m^2 rośnie
Właśnie w weekend kupiłem sobie taką zabawkę ( silnik 1.8 MPi 120KM, rocznik '97)
W związku z tym mam pytanie co obowiązkowo w nim wymienić?
Czy wystarczy:
- pasek rozrządu
- napinacz
- pompa wody
- płyny (olej silnikowy, hamulcowy, chłodzący)
W hurtowni powiedzieli mi, że mają dwie długości pasków do MGF: 143 i 145 zębów - który mam wybrać i od czego to zależy? Natomiast na allegro pod hasłem "rozrząd 18K4F" na jednej z aukcji jest napisane, że są dwa rodzaje pompy - czy to prawda?
Mam też pytanie, może oczywiste, ale nie dla mnie - w sklepie tomiteam w dziale paski są paski rozrządu i wielorowkowe oraz napinacze do nich - czy to po prostu różna nazwa na taki sam pasek?
Gdzieś na forum wyszukałem, ze należy wymienić też coś przy tylnym zawieszeniu, o lubi pękać - tylko nie mogę odszukać tego tematu (jakieś sworznie, albo śruby) - Ktoś mi podpowie o co chodzi?
W Krakowie owszem jest pan Midowicz, ale chyba ma obłożenie kosmiczne. Jak dzwoniłem do niego, to powiedział, żeby za półtora tygodnia zadzwonić raz jeszcze i wtedy będzie sprawdzał, czy ma wolny termin.
Czy oprócz p. Midowicza ktoś więcej w Krakowie potrafi napompować zawieszenie?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 22, 2011 20:56
Dzięki za wszystkie cenne informacje Ja natomiast dzwoniłem do pana Midowicza i bez problemu się ze mną umawiał z tym że niestety na razie musiałem wizytę odpuścić bo mam inne wydatki. Mam jeszcze parę pytań, nie wiem czemu ale mam wrażenie że mój MGF to może być przekładka, jest jakiś sposób na sprawdzenie tego? Oczywiście nr. VIN i wszystkie papiery potwierdzają że został zakupiony w Niemczech więc nie sądze by był angolem ale mam po prostu takie dziwne wrażenie Druga sprawa - z własnej głupoty wywaliłem w dachu małą dziurke, pęknięcie materiału o szerokości mniej niż 1 cm, wpadłem na genialny pomysł żeby zakleić to pęknięcie od środka łatkami do dętek jednak niestety klej nie chwycił. Macie jakiś sprawdzony sposób na łatanie takich małych dziurek? Z góry dzięki za odpowiedzi
PS: Swoją drogą ciekawe ile MGF jeździ po Krakowie
ja bym sprobowal tasmą do naprawy weży i przewodów gumowych. Powinna chwycić do tego materiału.
Spróbuje dzisiaj jeszcze podkleić nią dziurkę u siebie, to zamelduję jaki efekt.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
i chyba jeszcze jeden - również stał u Midowicza jak u niego byłem, i chyba nie był to ten numer 1
Dzisiaj byłem przejazdem u p. Midowicza (upewnić się, że mój termin aktualny) i ma podnośniku wisiał niebieski MGF - jest w trakcie przekładki silnika, ale na rejestracje nie zwróciłem uwagi.
A tak nawiasem jakie amortyzatory polecacie:
- MONROE olejowe (czy takie są oryginalnie montowane?)
- KAYABA gazowe
ja bym sprobowal tasmą do naprawy weży i przewodów gumowych. Powinna chwycić do tego materiału.
Spróbuje dzisiaj jeszcze podkleić nią dziurkę u siebie, to zamelduję jaki efekt.
Czy to to: K2 Autoband - zbrojona taśma do węży gumowych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum