Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: blisko Niepołomic
Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 21:10 [R45] Problem z pompą wtryskową prośba o poradę...
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
dzisiaj w drodze do pracy silnik w moim R zaczął bardzo głośno pracować i wyraźnie osłabł, jeśli mam to określić to jedynie z dźwiękiem traktora można porównać...
Ponieważ miałem niedaleko to dojechałem pod pracę. Sprawdziłem wizualnie tłumiki/rury wydechowe/połączenia pomiędzy nimi i raczej jest ok, rury od turbiny też całe, olej jest ale sprawdziłem stan oczywiście już po ostygnięciu silnika (wymieniany w piątek - Valvoline MaxLife Diesel 10W40, filtry również), chmury dymu za sobą nie widziałem...
Proszę o poradę tak na szybko co to może być, dodam że dzisiaj tankowałem ale paliwo raczej wykluczam - zawsze tankuję na tej stacji... Jutro jeszcze raz wszystko co umiem posprawdzam i podjadę (podejdę?) do mechanika... Niestety na mechanice nie znam się wogóle...
Ostatnio zmieniony przez marius__ Sro Wrz 26, 2012 20:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 21:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak wyżej. U mnie np. pękła gumowa redukcja na turbo. Chodził jak samolot. Ale równie dobrze każdy wąż mógł wykitować. Sprawdź też cięgno na turbo, jak nie ma zawleczki lubi spadać. Ale to już byś sporą chmurę za sobą widział.
_________________ 0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: blisko Niepołomic
Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 12:40
OK, dzięki za szybkie odpowiedzi
Mam nadzieję że to będzie to... W dwie osoby lepiej sprawdzdzić niż samemu Dam znać jutro co było przyczyną
[ Dodano: Sro Wrz 26, 2012 13:40 ]
Witam ponownie,
niestety okazało się że to pompa wtryskowa Po podpięciu pod T4 wyskoczyły 3 błędy pompy właśnie i 1 przepływomierza (przepływka to akurat normalne )
Żeby nie było mechanik jeden z lepszych, zresztą polecany na forum p. Midowicz, od razu "na słuch" powiedział że pompa padła, ale podpiął jeszcze T4 i już teraz wszystko jasne...
Ostatnio zmieniony przez marius__ Sro Wrz 26, 2012 20:29, w całości zmieniany 1 raz
Odgrzeję kotleta żeby nie zakładać nowego tematu Czy ktoś wymieniał timing solenoid bez demontażu chłodnic i wyjmowania pompy? Czy jest ktoś w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć czy zaworek od SDI będzie pasował do R45 iDT?
[ Dodano: Pią Sie 28, 2015 08:14 ]
Niestety nie da się bez wyciągania pompy
Dla potomnych - do naszej pompy pasują zaworki kąta wtrysku od pomp VP30 i VP44, ja akurat kupiłem zaworek o numerze 0 281 002 432. Objawy przed naprawą to błędy P1222 i P0216, standardowo głośna praca silnika. Po naprawie brak błędów, silnik ciszej chodzi i jest bardziej elastyczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum