Wysłany: Nie Lut 14, 2010 16:40 [Freelander] Czy takie objawy mogą dawać podpory
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam dziś podczas jazdy na dłuższym dystansie i z większą szybkością, strasznie zaczęło mi wibrować auto, trochę tak jak by były koła źle wyważone tylko że nie telepało kierownicą tylko całym samochodem, przy mniejszej szybkości powiedzmy do 50 "telepanie" ustępowało, po przyjeździe do domu i poczytaniu forum wlazłem pod samochód i przyjrzałem się podporom wału. Przednia podpora, jej wnętrze przy lekkim nacisku się rusza, guma która jest we wnętrzu ma być aż taka miękka?, tylna podpora rusza się trochę mniej i jest jak gdyby trochę sztywniejsza, jak myślicie takie wibracje mogą powodować wyrąbane podpory?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 20, 2010 23:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 16:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam. W moim freelanderze drgania występowały w przedziale prędkości 90-120 km/h i nikt nie mógł tego zdiagnozować. Metodą prób i błędów okazało się, że należało wymienić zaledwie prawą przednią półośkę, chociaż nie miała wyczuwalnych luzów.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 23:36
Kolego, najpierw sprawdź sobie tłumik drgań wału napędowego, jest na połączeniu IRD z wałem ' przednim - oznaczony 1 na zdjęciu
następnie sprawdź krzyżak przedni (7) i tłumik drgań sprzęgła wiskotycznego.
Tłumik drgań sprzęgła to ten duży czarny okrąg zaraz za sprzęgłem , przed tylnią podporą wału,
widać go tutaj w dalszej części zdjęcia.
dlaczego pisze o krzyżaku ? , otóż na wykończeniu będzie on powodował utratę balansu przedniej części wału , i oś wału przestanie pokrywać się z osią obrotu.
Podpory wału to przedewszystkim łożyska, najpierw zaczęły by dość głośno szumieć , oczywiście jeżeli się rozpadnie , może wibrować z tych samych powodów co krzyżak.
podpory mają lekki luz pozwalający wałowi na lekkie ruchy w przód i w tył podczas dodawania i odejmowania gazu.
Jesteś w stanie mniej więcej ustalić źródło największej wibracji ? bardziej z przodu przy tunelu środkowym (pedał gazu itp) , czy bardziej z tyłu / na środku?
Czy oprócz prędkości ma to związek z biegiem na którym jedziesz? , czy np na 4 są słabsze niż na 3 ?
nie niema to związku z biegiem na którym jade, dziś rano w drodze do pracy niemiłosiernie coś tarło... no i dodałem gazu tarcie ustąpiło a wibracje pozostały kruca fux, żadnych puków żadnych trzasków nic tylko te tarcie i wibracje... ech no ale cóż zrobiłem już 30 tyś w 11 miesięcy bez usterki, więc coś się miało prawo posypać...
[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 11:52 ]
a jednak podpory wału... ta guma która jest pomiędzy łożyskiem a obejmą się rozpadła
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 13:40
czyli zostało ci samo łożysko bez części amortyzującej ?
w takim wypadku sugeruję inspekcję krzyżaka i ewentualną wymianę, aby za paręnaście km się nie okazało że krzyżak się rozleci. i tak to trzeba zdjąć do wymiany podpory.
podpory -> TOQ000040
krzyżak -> TVF100000G
Jak trzeba będzie wymieniać krzyżak ,to niech to zrobi ktoś kto ma o tym pojęcie , aby nie trzeba było dawać wału do wyważania potem.
tak dokładnie trochę tej gumy tam zostało, ja tego nie robię daje do mechanika, który mi już wiele rzeczy w nim robił, ale jest otwarty na propozycje i się nie mądrzy, dałem mu też rave już kiedyś, mówił od razu że trzeba sprawdzić krzyżaki dzięki za podpowiedzi
u mnie zaczęło coś wyć podczas jazdy, nie zależnie na jakim biegu, na luzie też. Nie jestem na razie w stanie zdiagnozować co to wyje czy to łożysko jakieś w kole czy podpory czy może dyfer. Drgań żadnych nie ma tylko wycie. Jakieś sugestie?
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
gdzieś wyczytałem że we frelku można sprawdzić czy łożysko w przednich kołach jest dobre w taki sposób: na czystym asfalcie (teraz o to dość trudno) ktoś w kabinie kręci kierownicą lewo- prawo do oporu a ktoś inny kładzie dłoń na oponie jak czuć przeskakiwanie to najprawdopodobniej zrąbane jest łożysko, ale czy to ma sens to szczerze nie wiem, ja miałem kiedyś łożysko zepsute w fordzie... hm trochę wyło trochę piszczało a dramat był przy pokonywaniu zakrętów mocno się to nasilało,
ja miałem coś podobnego tyle że przy prędkości około 40km/h.
wstałem sobie rano do pracy a tu mi w drodze auto zaczęło się dziwnie zachowywać, trzęsło się drgało nie wiedziałem ocb. wszystko sie działo w przedziale prędkości 30-50km/h bo po prostu szybciej już sie bałem jechać. objawy jakby miał wał bicie albo koło bo właśnie cały samochód wibracji dostał.
do pracy jakoś ledwo dotarłem, po pracy wsiadłem i w drodze do domu auto zachowywało sie całkiem normalnie i do tej pory to sie nie powtórzyło. Jedynie co mogę się domyślać to to że wieczór wcześniej trochę bawiłem sie w pokonywanie zasp po osiedlu i mogło mi śniegu nabić wszędzie gdzie sie tylko dało, przez noc to zamarzło i rano były takie objawy, w dzień odtajało bo było akurat plusowo na dworze i w drodze powrotnej już sie to nie powtórzyło.
wiec może pomoże zwykłe wygrzanie samochodu
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 22:21
Jak ci wycie/szum dochodzi z tyłu to pewnie któreś z łożysk w dyferku . Nasila ci się z tyłu przy skrętach w prawo albo w lewo ?
U mnie któreś szumiało - przy skrętach wyraźnie głośniej . to do wymiany poszły wszystkie wraz z uszczelniaczami. I jest cicho . Napisałem o tym w FAQ przy okazji stuków tylnego zawieszenia.
wycie jest jednakowe, nie zależnie czy w zakrętach czy na prostej. Ile kosztowały Cię łożyska i uszczelniacze do dyfra? Zastanawiam się czy profilaktycznie ich też nie wymienić przy okazji wymiany oleju w dyfrze.
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
win32 [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 11:25
części do dyfra- 450 zł
tuleje zawieszenia - 350 (jak nie robione to szkoda nie zrobić za jednym razem jak wszystko rozebrane)
robota 500-600 zł , za dyer z tulejami mniej więcej. Z tym że ja robiłem naprawę mocowania w tylnej belce jeszcze - wada każdego Freelka.
tutaj wszystko napisałem
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51587
Robociznę napisałem więcej bo trzeba będzie dyfer wytargać - a to kupa roboty, u mnie szło hurtem więc nie wiem dokładnie.
odebrałem dziś frelka od mechanika, wymienione podpory wału, i poduszki tylnego dyfra, powiedział mi że mam schrzaniony przegub wewnętrzny i trochę jeszcze trzęsie... hm jechałem nim do domu i powiem szczerze, ja tam nic nie czuję , no może trochę, ale nie wiem czy to ten przegub, bo wymieniłem teraz opony na nowe A/T napewno jest 1000 % lepiej i ciszej niż było... Słowa Mechanika brzmiały tak: jest jakiś luz na wewnętrznym przegubie i koło IRD hm no i nie wiem czy już to robić skoro nic nie odczuwam... co się może stać jak tak jeszcze trochę pojeżdżę, przyznam się że dość sporo teraz kasy wydałem , nowe opony, podpory, poduszki no i niespecjalnie mi się uśmiecha znowu w tej chwili wywalać kasę... jakie są wasze opinie?
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pią Lut 19, 2010 18:18
w końcu się ukręci i staniesz, a raczej stracisz napęd na jedno koło. Mało optymistyczna wersja - zwłaszcza przy pewnej prędkości. dodatkowo zablokowany może ci uszkodzić wieloklin w IRD
No to napisze jak się sprawa zakończyła...
zostało wymienione:
1. podpory wałów, uszkodzone gumy
2. poduszki tylnego dyfra w liczbie 3 sztuk
3. przegub wewnętrzny prawy (oglądałem stary zjechany kielich i krzyżak), dla freelanderowców, można kupić sam przegub wewnętrzny, bo najpierw zadzwoniłem do serwisu i powiedzieli że tylko cała półośka a to nieprawda
4 łączniki stabilizatora bo po zrobieniu punktów 1,2,3 zaczęły potwornie klepać
teraz auto sunie bez wstrząsów i telepań
u mnie zaczęło coś wyć podczas jazdy, nie zależnie na jakim biegu, na luzie też. Nie jestem na razie w stanie zdiagnozować co to wyje czy to łożysko jakieś w kole czpy podpory czy może dyfer. Drgań żadnych nie ma tylko wycie. Jakieś sugestie?
Powiedz, czy ogarnołeś to bo u mnie też tak jest i niewiem od czego zacząć,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum