Wysłany: Wto Paź 09, 2012 10:20 [R75] Centralny zamek
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
mam mały (dość męczący) problem z centralnym zamkiem. Wiem, że na forum jest dużo tematów na ten temat, ale przeszukując forum nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy.
Może przedstawię jak wygląda sytuacja. Otóż:
1) Otwieranie i zamykanie z pilota działa tylko z bliskich odległości. Bateria została wymieniona, nic to nie dało (ale to jeszcze nie jest problem)
2) Problem jest gdy próbuje otworzyć drzwi. Wiem jak powinna wyglądać prawidłowa praca zamka (1-szy raz otwierają się drzwi kierowcy, 2-gi raz pozostałe drzwi). U mnie rzadko taka sytuacja miała miejsce. Otóż drzwi kierowcy otwierają się najczęściej za 2-gim razem, wraz z tylnymi drzwiami, natomiast drzwi pasażera bardzo różnie. Czasami za drugim (ale bardzo rzadko), czasami za 4-tym, 5-tym, a ostatnio prawie w ogóle się nie otwierają. Trzeba je otwierać ze środka i to nie przyciskiem, a łapiąc za klamkę, gdyż otwieranie ze środka przyciskiem, działa tak samo jak kluczykiem.
Od czego zacząć sprawdzanie? Czy ktoś miał podobny przypadek? Słyszałem, że system otwierania zamka jest pneumatyczny i być może któryś z przewodów jest nieszczelny i dopiero za którymś razem powietrze dochodzi do zamka w drzwiach pasażera?
A może to w ogóle pomyłka. Nie rozkręcałem jeszcze drzwi, bo szczerze mówiąc nie mam za dużo czasu na grzebanie w aucie, więc zanim się zabiorę chciałbym wiedzieć na co powinienem zwrócić uwagę i co sprawdzić. No i przy okazji może udałoby się rozwiązać problem z otwieraniem tylko z małych odległości.
Z góry dzięki za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 09, 2012 10:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Słyszałem, że system otwierania zamka jest pneumatyczny i być może któryś z przewodów jest nieszczelny i dopiero za którymś razem powietrze dochodzi do zamka w drzwiach pasażera?
Bzdura wierutna zamki sa w pełni elektryczne.
Masz najprawdopodobniej zajechane silniczki w zamkach i trzeba (jak masz szczęście) je wyczyścić i nasmarować albo wymienić jak już są kaput.
No jest jeszcze opcja wymiany całych zamków jak nie masz czasu a masz kasę
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum