Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
czy może mi ktoś pomóc i powiedzieć co mam sprawdzić jeżeli T4 mówi ze występuje "błąd komunikacji skrzynia-silnik"
Chodzi o to ze automat zaczyna szarpać, a dzisiaj wracając z pracy, chodził cudownie. Już powoli zabierałem się do zakupu nowej skrzyni. Ale zastanowił mnie dlaczego dzisiaj pracował idealnie i postanowiłem sprawdzić co opowiada za komunikacje skrzynia- silnik
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez rafalmis1 Czw Paź 04, 2012 08:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 03, 2012 21:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Paź 04, 2012 08:40
rafalmis1 napisał/a:
co mam sprawdzić jeżeli T4 mówi ze występuje "błąd komunikacji skrzynia-silnik"
Wtyczkę przy sterowniku skrzyni , wtyczkę sterownika silnika i dwie ( okrągłe ) na skrzyni biegów po wymontowaniu filtra.Ważna też jest połączenie wtyczek zestawu wskaźników.Połączenia spryskaj elektrosolem albo kontaktem.Można pomierzyć oporności na pinach wtyczek skrzyni.
Ważna też jest połączenie wtyczek zestawu wskaźników
możesz dokładniej powiedzieć o co chodzi
wszystkie wtyczki jakie napisałem już sprawdziłeś i spryskałem elektrosolem. Teraz jak pomierzyć oporność, odłączyć wtyczki i mierzyć Samochód na zapłonie czy na chodzie mam być No i czy chodzi ci tylko o wtyczki które są koło filtra powietrza
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
teraz pytanie co oznacza ze na pinach 18-9, 18-10, 18-11, 15-13 jest za duża wartość
i czy to tylko i wyłącznie oznacza naprawę skrzyni, tym bardziej ze na pinach 18-15, 18-16, 18-17 wartości też są za duże
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tylko czy teraz jest ważne aby jeszcze ten jeden pomiar robić jak ostatnie trzy pomiary pokazują źle wartości. Dlatego proszę o podpowiedz jak sobie z tym poradzić. W wątku który mi podałeś niestety nie ma jak rozwiązać problem.
A czy przepustnica, dokładnie mówić pierwszy klapką ma być otwarta jak samochód jest wyłączony. Ponieważ u mnie pierwsza jest otwarta, a druga zamknięta i z tego co się orientuje, to w automacie są właśnie dwie klapki, dlatego pytam czy jest u mnie ok??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 06, 2012 09:23
rafalmis1 napisał/a:
pierwszy klapką ma być otwarta
ma być otwarta , to jest klapka od TC i jest sterowana w razie potrzeby serwomotorem TC.Ten pomiar nic nie zmieni , ja bym poczekał czy jest jakaś poprawa po wyczyszczeniu wtyczek.Z tym brakiem komunikacji to też jakaś niejasność bo jak silnik i skrzynia współpracują we wszystkich potrzebnych działaniach to jest OK , może to jakiś stary zapis np. po odłączeniu sterownika skrzyni.Trzeba ten komunikat skasować i zobaczyć czy się powtórzy i sprawdzić T4 wszystkie czujniki silnika.Poduszki silnika i skrzyni są dobre ?.
Po wyczyszczeniu wtyczek nic się nie zmieniło. Może masz race co do odpięcia sterownika, bo 2 razy odpinałem na podłączonym akumulatorem. Postaram się za 2 tygodnie wybrać pod t4 i sprawdzić jeszcze raz i poduszki też się obejrzy. Osobiście wydaje mi się, że nic im nie jest, bo jeździ się świetnie, brak drgania silnika
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum