Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] komunikacja automat-silnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] komunikacja automat-silnik
Autor Wiadomość
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

  Wysłany: Sro Paź 03, 2012 21:39   [R75] komunikacja automat-silnik
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

czy może mi ktoś pomóc i powiedzieć co mam sprawdzić jeżeli T4 mówi ze występuje "błąd komunikacji skrzynia-silnik" ??

Chodzi o to ze automat zaczyna szarpać, a dzisiaj wracając z pracy, chodził cudownie. Już powoli zabierałem się do zakupu nowej skrzyni. Ale zastanowił mnie dlaczego dzisiaj pracował idealnie i postanowiłem sprawdzić co opowiada za komunikacje skrzynia- silnik
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez rafalmis1 Czw Paź 04, 2012 08:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 03, 2012 21:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 08:40   

rafalmis1 napisał/a:
co mam sprawdzić jeżeli T4 mówi ze występuje "błąd komunikacji skrzynia-silnik"
Wtyczkę przy sterowniku skrzyni , wtyczkę sterownika silnika i dwie ( okrągłe ) na skrzyni biegów po wymontowaniu filtra.Ważna też jest połączenie wtyczek zestawu wskaźników.Połączenia spryskaj elektrosolem albo kontaktem.Można pomierzyć oporności na pinach wtyczek skrzyni.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 09:52   

SeniorA napisał/a:
Ważna też jest połączenie wtyczek zestawu wskaźników
możesz dokładniej powiedzieć o co chodzi ?? :wink:

wszystkie wtyczki jakie napisałem już sprawdziłeś i spryskałem elektrosolem. Teraz jak pomierzyć oporność, odłączyć wtyczki i mierzyć ?? Samochód na zapłonie czy na chodzie mam być ?? No i czy chodzi ci tylko o wtyczki które są koło filtra powietrza ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 17:17   

rafalmis1 napisał/a:
możesz dokładniej powiedzieć o co chodzi
:zegary są węzłem komunikacji multiipleksowej. Może coś w zegarach nie kontaktować.
[ Dodano: Czw Paź 04, 2012 18:14 ]
rafalmis1 napisał/a:
Teraz jak pomierzyć oporność, odłączyć wtyczki i mierzyć
odłączyć wtyczki , zapłon wyłączony, kluczyki w kieszeni.

pin 1-2 513-627 ohm
3-4 513 do 627
5-6 513-627
18-9 14-18 ohm
18-10 14-18
18-11 14-18 ohm
to samo 18-12 , 18-13, 18-14
18-15 2.6-3.2ohm
18-16 2.6-3.2
18-17 12-13.2 ohm

[ Dodano: Czw Paź 04, 2012 18:17 ]
rafalmis1 napisał/a:
No i czy chodzi ci tylko o wtyczki które są koło filtra powietrza
nie , chodzi o wtyczki pod f. powietrza , na skrzyni .

przeczytaj jeszcze to http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=67095
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Paź 05, 2012 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 05, 2012 10:33   

pomiar na zimnym silniku

1-2 593 ohm
3-4 591
5-6 596
18-9 18 ohm
18-10 18
18-11 18 ohm
to samo 18-12, 18-14
15-13 21 ohm
18-15 4 ohm
18-16 4
18-17 14 ohm

pomiar jak samochód pracował 5 minut

1-2 608 ohm
3-4 596
5-6 598
18-9 20 ohm
18-10 19
18-11 20 ohm
to samo 18-12, 18-14
15-13 21 ohm
18-15 4 ohm
18-16 4
18-17 14 ohm


teraz pytanie co oznacza ze na pinach 18-9, 18-10, 18-11, 15-13 jest za duża wartość
i czy to tylko i wyłącznie oznacza naprawę skrzyni, tym bardziej ze na pinach 18-15, 18-16, 18-17 wartości też są za duże
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Paź 05, 2012 15:48   

rafalmis1, przepraszam bardzo za pomyłkę , nie ma pomiaru 15-13 , ma być 18-13. Kieruj się pomiarem na zimnym silniku.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 05, 2012 21:23   

Tylko czy teraz jest ważne aby jeszcze ten jeden pomiar robić jak ostatnie trzy pomiary pokazują źle wartości. Dlatego proszę o podpowiedz jak sobie z tym poradzić. W wątku który mi podałeś niestety nie ma jak rozwiązać problem.

A czy przepustnica, dokładnie mówić pierwszy klapką ma być otwarta jak samochód jest wyłączony. Ponieważ u mnie pierwsza jest otwarta, a druga zamknięta i z tego co się orientuje, to w automacie są właśnie dwie klapki, dlatego pytam czy jest u mnie ok??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 06, 2012 09:23   

rafalmis1 napisał/a:
pierwszy klapką ma być otwarta
ma być otwarta , to jest klapka od TC i jest sterowana w razie potrzeby serwomotorem TC.Ten pomiar nic nie zmieni , ja bym poczekał czy jest jakaś poprawa po wyczyszczeniu wtyczek.Z tym brakiem komunikacji to też jakaś niejasność bo jak silnik i skrzynia współpracują we wszystkich potrzebnych działaniach to jest OK , może to jakiś stary zapis np. po odłączeniu sterownika skrzyni.Trzeba ten komunikat skasować i zobaczyć czy się powtórzy i sprawdzić T4 wszystkie czujniki silnika.Poduszki silnika i skrzyni są dobre ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 12:42   

Po wyczyszczeniu wtyczek nic się nie zmieniło. Może masz race co do odpięcia sterownika, bo 2 razy odpinałem na podłączonym akumulatorem. Postaram się za 2 tygodnie wybrać pod t4 i sprawdzić jeszcze raz i poduszki też się obejrzy. Osobiście wydaje mi się, że nic im nie jest, bo jeździ się świetnie, brak drgania silnika
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Silnik i skrzynia biegów-automat
krzysztof_kann Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Mar 12, 2009 18:03
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] automat Silnik podczas jazdy gasnie.
corrector Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Kwi 07, 2013 12:12
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Gaśnie w czasie jazdy - silnik rozgrzany (automat)
ahaja Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Sty 18, 2020 21:03
ahaja
Brak nowych postów [R75]automat
Saviour Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Gru 18, 2017 17:40
Bieri13
Brak nowych postów [R75] 2,5 automat
pkfamilia Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Kwi 12, 2019 04:48
adam_26



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink