Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
Moja sprężarka klimatyzacji wydaje głośne dźwięki. Dźwięk narasta w momencie dodawania gazu. Prawdopodobnie padło jakieś łożysko.
Czy do momentu naprawy mogę odłączyć sprężarkę na stałe? Jeżeli tak o w jaki sposób?
Czy ma to jakiś wpływy na działanie innych części ?
Druga sprawa to koszt nowej "używanej" sprężarki.
Na allegro można znaleźć sprężarki w cenach do 100 do 300 zł.
czy warto kupić taką za 300 zł czy nie ma sensu i kupić taką w okolicach 100 zł. tak naprawdę nie żadnej informacji o o faktycznym stanie takiej sprężarki.
Pozdrawiam,
osa2t
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 08:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: blisko Niepołomic
Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 21:17
Czy jest sens kupić używaną czy nie to niech się wypowie ktoś inny, ja osobiście kupiłem nówkę dokładnie taką:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2423512834
i mam pewność że chwilę podziała A jaki mechanik był zdziwiony że nówkę dopadłem
Nie wiem tylko czy do Twojego autka to podejdzie...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: blisko Niepołomic
Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 22:26
Nie, nie sam zmieniałem - zleciłem mechanikowi przy okazji przy wymianie rozrządu A właściwie chciałem mieś sprawną klimę i samo wyszło dlaczego nie chłodzi
Jeśli tylko klimatyzacja działa poprawnie (poza tą felerną sprężarką) to poza oczywiście uzupełnieniem czynnika i ewentualnie oleju nic nie trzeba wymieniać, ja tak usłyszałem przynajmniej od mechanika. Oczywiście jeśli masz filtr kabinowy to raz na rok wypadałoby go zmienić i tyle.
Mi sprężarka padła niemal całkowicie
Sama wymiana nie jest chyba specjalnie trudna, ale zderzak raczej trzeba zdemontować żeby się dostać do sprężarki... Aha, u mnie były śruby mocno zapieczone, dopierom podgrzewanie palnikiem pomogło
Na wolnych obrotach zapala mi się kontrolka ładowania.
pierwszy trop - pada Altek (i tak miałem się z nim wybrać do speca)
ALE
stwierdziłem że pasek ślizga się po kole które jest pod altkiem (zdaje się że jest to pompa od klimy - czy tak ?? - foto poniżej), to koło się nie obraca.
Wątek 1: Czy jak klima jest wyłączona to sprężarka się nie kręci ?, jak to jest z załączaniem się klimy, bo przecież po jej uruchomieniu silnik odczuwa większe obciążenie (jak wszystko działa) , więc może uruchamiając ja załączamy jakieś sprzęgieł ko ...
czy jest to jakiś inny element (np pompa wspomagania, choć to wykluczam), w sieci żadnej foty silnika z osprzętem nie znalazłem.
Wątek 2. Stwierdziłem że Klimatyzacja nie działa. nic się nie dzieje po włączeniu (nie zapala się lampka i nie ma cyknięcia, że o obciążeniu silnika nie wspomnę.
jakiś czas jej nie uruchamiałem, (ostatnio czerwiec, lipiec), wtedy było OK, serwisowałem ją rok temu.
Czy możliwe jest że czynnik się ulotnił, sprężarka (jeśli to ona) się zatarła i dlatego pasek się ślizga????
Jest Dylemat , bo nie wiem czy jechać do elektromechanika czy do serwisu klimy (a niesprawnym autem krążyć po warsztatach bym nie chciał... )
A tak na marginesie fart że awaria ujawniła się po powrocie z długiej trasy 200 m od domu,
Po przemyśleniu tematu stwierdziłem że musiało zatrzeć się łożysko w sprężarce klimy, i jej opór sprawia że pasek się ślizga na altku przy małych obrotach.
_________________ Najdalej dojechałem swym Roverkiem do ... Я л т а
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum