Wysłany: Sob Paź 06, 2012 19:04 [R75] Pompa w baku - jak sprawdzić
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam
Zastanawia mnie pompa w baku czy mam ją sprawna czy polmartwa. Po przekręceniu kluczyka musiałem się mocna nasłuchać żeby coś usłyszeć, a i tak do końca nie bylem pewny czy to pompa w baku czy kolo akumulatora. Zdjąłem siedzisko odkręciłem pokrywę i teraz było ja słychać - ale tez nie bardzo głośno. Zastanowiło mnie to bo w R400 pompę słychać bardzo wyraźnie, a tu aż siedzenie musiałem zdjąć. Kolejna rzecz to odpiąłem kostkę od pompy kolo aku i waz od filtra paliwa. Paliwo nie leciało - czy ta pierwsza pompa przepchnie paliwo przez ta druga jak jest ona odpięta czy nie ma na to szans?
Mam wrażenie ze pompa w baku podaje paliwo ale slabo co tez objawia sie bardzo cicha jej praca ale nie mam porowania do innego r75 wiec bede wdzieczny za podpowiedzi
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Paź 10, 2012 11:50, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 06, 2012 19:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Najprosciej to sprobuj wyjezdzic paliwo do okolo 1/4 zbiornika. Jesli pompa jest martwa to bedzie gorzej odpalal albo wogole. Jak moja teraz byla padnieta i mialem 1/4 zbiornika to nie moglem go wogole uruchomic. Okazalo sie ze pompka byla zatarta, stuknalem pare razy i poszla ale bardzo wolno. Dolalem paliwa i odpalil normalnie na tej pod maska.
A objawialo sie to od jakiegos miesiaca tym ze musial troche dluzej zakrecic by odpalic.
Dzis wymienilem pompke, tylko jutro musze to do baku zamontowac i bedzie git
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
u mnie w ogólę ciężko odpala czy jest full czy 1/4 baku, a jak jest gorący to juz tragicznie odpala - ale zawsze odpala. Powiem szczerze ze szukam przyczyny bo początkowo myślałem ze to czujnik położenia walka, ale wczoraj gdy był ciepły i ciężko łapał wykręciłem go i schłodziłem powietrzem z kompresora i po zamontowaniu tez ciężko odpalał, wiec myślę o pompie. Ogólnie ta w baku jest bardzo cicha - czy u was tez tak jest? Moze moja słabo kreci i nie daje odpowiedniego cienienia - czytałem ze ta w baku powinna dać 3,5 bara - to prawda?
Moja w baku cichutko chodzi. Trzeba kanapę podnieść aby usłyszeć wyrażnie.
Za to ta pod klapą głośna była. W ogóle strasznie drgała i terkotała.
Jeździłem tak 1.5 roku. 2 razy mi się zdarzyło, że nie mogłem odpalić, podnosiłem klapę i pukałem w pompę - pomagało. Pewnie duże luzy na wirniku powodowały klejenie się jego do stojana lub szczotki na wykończeniu.
Ale ostatnio zdarzyło mi się w czasie jazdy, samochód muła dostawał i przerywał. Następnego dnia nie mogłem odpalić. Za którymś razem pompa zaskoczyła.
Zdecydowałem, że nie będę kusił losu i czekał aż całkiem padnie daleko w trasie.
Założyłem zamiennik, pewnie Chiński za 147zł. Na obudowie miała wybite Acron
Teraz cicho chodzi i nie drga. Zobaczymy jak będzie się sprawować.
Poprzednia była Pierburga. Pewnie jeszcze od nowości w aucie.
Auto ma teraz 253 tys km.
No ja juz jestem po montazu, pompa w zbiorniku jest bardzo cichutka. Przez wlew slychac bardzo cicho burczenie, w srodku wogole nic nie slychac.
Wszystko dziala bez zarzutu, odpala bez problemu. Jeszcze tylko test pod obciazeniem, ale powinno byc ok
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Pieta, powiedź mi jak ci się ta pompka sprawuję obok akumulatora ? dobrze? bo też chcę ją wymienić ale obawiam się czy ten zamiennik da radę i będzie działać bez problemów
Czyli wychodzi na to ze pompy mam sprawne i powodu ciężkiego odpalanie muszę szukać dalej
[ Dodano: Pon Paź 08, 2012 20:18 ]
jeszcze raz posprawdzałem pompy bo coś mi w nich nie pasuje - odpiąłem wężyk od filtra i zanurzyłem w butelce z ropa - po przekręceniu kluczyka zaczęła się robić piana - paliwo tryska co prawda bardzo mocno i palcem nie sposób go zablokować ale czy tysiące maleńkich pęcherzyków powietrza tez powinno być? Ropa wyglądała jak świeżo wlane piwo do szklanki - bom belki i piana. U was tez jest podobnie? Odłączyłem mała pompę i zrobiłem podobny test pompy w baku - paliwo leciało ale dość wolno - przez ok 20, 30 sekund nalało mi niecały 1l ropy - tutaj paliwo leciało bez powietrza - może jakieś male pojedyncze bombie. ale raczej leciało czysto, tylko jak dla mnie wolno. Palcem tez można było zatrzymać paliwo bez większych problemow - czy tak powinno być? Ta pompa w baku ma tłoczyć paliwo po woli?
A ile masz paliwa w baku?
U mnie jak bylo 1/4 zbiornika i pompa nie dzialala w zbiorniku to slychac bylo jak ta pod maska pompuje z powietrzem. Byc moze Twoja w zbiorniku tez juz pada
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
bak ma teraz na 3/4. Tak misie wydaje ze w zbiorniku sie kończy, ale zanim kupie druga wolałbym wiedziec ze ona ma mocno tryskać paliwem, bo jeżeli ma tylko po woli przetłaczać ropę do kolejnej pompy, to może ona jest sprawna i bezsensu wymieniać ja na druga
[ Dodano: Pią Paź 12, 2012 09:55 ]
Po przekopaniu całego układu paliwa okazało sie ze pompy so ok, problemem był zaworek zwrotny pod akumulatorem, po rozebraniu, przeszlifowaniu powierzchni uszczelniającej i założeniu ODWROTNIE podkładki na sprężynie zawór działa jak nowy. Odpalanie znacznie sie poprawiło, nie muszę juz kręcić kilka sekund albo 2-3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum