Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
witam ,to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialość.Wczoraj przez ok.3 godz. czytałem posty na temat webasto no i mam taki mętlik w głowie ze normanie szok.Moj problem polega na tym ze u mnie prawdopodobnie cos jest nie tak.
Po pierwsze silnk strasznie długo sie nagrzewa,rano przy ok. 5stopniach na plusie i przejechaniu 10km wskazówka podnosi sie dosłownie o poł centymetra, normalnie przy plus 20 stopniach na zewnatrz i przejechaniu 50km wsazówka była duzo ponizej polowy skali.
Webasto słychac pod maska jak tylko otworze centralny zamek to rusza i chodzi 20 do 30 sekund i sie wylacza .Dzis po powrocie z pracy sprawdzalem tlumik i był delikatnie letni pewnie od silnika.Doczytałem ze webasto włacza sie przy ok.5 stopniach ale nie wiem kiedy sie np. wyłacza,no i czy temp. na zewnatrz nie jest przypadkiem za wysoka zeby webasto grzało.Auto kupiłem w sobote i jest to mój pierwszy disel a jezdze juz ponad 20 lat wiec nie mam doswidczenia a tym bardziej w kwesti webasto
_________________ darek
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 10, 2012 21:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Masz walnięty termostat. Tak długo nie powinien się nagrzewać.
W tych temperaturach nie powinien piec się uruchamiać. Tylko poniżej 5°C
Wyłącza się a raczej przechodzi w tryb obniżonej mocy jak temperatura płynu ma około 70° C
Jak ci się odpala po otwarciu to masz najprawdopodobniej walnięty sterownik w piecu.
Aby ci się nie uruchamiał piec niepotrzebnie wyjmij bezpiecznik od pieca (F8, 15A pod maską) lub wyciągnij przewód z pin 2 z kostki 6pin pieca
Ja też mam problem z Webasto, nie uruchamiało się nigdy od czasu kiedy mam R75. Naprawa po przeczytaniu forum trochę mnie przeraża bo i efekty bywają różne. Zastanawiam się czy sprawdził by się ogrzewacz elektryczny wpięty w obieg płynu zamiast tradycyjnego pieca. Ogrzewacz taki np. od BMW e46 można kupić za ok 100zł. Jeśli by znaleźć rozsądny sposób na podłączenie (sterowanie) to chyba by miało sens. Czy ktoś próbował tego rozwiązania? W BMW e46 2,0d sprawdza się to rewelacyjnie, ciepło już wieje po 1km i to przy temp. grubo poniżej 0 stopni C. Myślę, akumulator i alternator będą w stanie wytrzymać dodatkowe (dość znaczne) obciążenie?
po otwarciu auta u mnie tez ona po powiedzmy minucie sie odpala - ale sama dmuchawa, nie grzeje. Jak chcesz sprawdzic webasto musisz we wtyczce tej6 pianowej zielony przewod zewrzec i trzymac do masy albo + nie pamietam. Jak będzie chodzic ponad 5 min to ok a kazdy krótszy czas oznacza jakis błąd - jest to opisane w faq technicznym
[ Dodano: Czw Paź 11, 2012 06:31 ] tommsz, robiles test ze zwieraniem zielonego przewodu? Dzięki temu będziesz wiedział czy np masz walnięta pompke czy swiece - 5 minut i wiesz jakie mniej wiecej koszty. A czujnik temp od webasto (ten pod zderzakiem ) wkładasz do lodówki na minute wyciągasz i szybko sprawdzasz czy obwod ma zamkniety i po chwili jak sie ogrzeje do ponad 5 st powinien sie otworzyć - bo to zwykły termowlacznik
Zrobiłem test. 12V na zielony przewód i pojawił się dźwięk pracy wentylatora. Po 2min i 7 sek przerwa na ok 2-3 sek i wentylator dalej pracuje. Nie słyszałem pracy (cykania) pompy paliwa w okolicach progu. Nie wiem co dalej zrobić? Kupować pompę paliwa? Czy sprawdzać coś innego?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum