Wysłany: Pią Lip 20, 2012 15:05 [Freelander] kilka pytań dla nowicjusza..
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witajcie. W moim innym poście napisałem, że udało mi się uruchomić autko. Nawet ruszyłem z miejsca...
Zanim zacznę więcej jeździć, chciałbym wszystko powymieniać i dowiedzieć się kilka rzeczy:
-jak sprawdzić czy działają napędy (kiedy się uruchamia tył, czy jest on na stałe 4x4..)
-czy kabelki przy lewarku od zjazdu można zamontować obojętne jak we wtyczce czy jest jakaś kolejność (mam oba oderwane)
-Czy pod podszybiem powinna być jakaś osłona (u mnie widać silniczek i kable..)
- jaki powinien być akumulator do tego auta ( ile Ah, jaki prąd)
Chyba tyle na razie. Jeśli możecie to proszę o kilka info.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 20, 2012 15:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pią Lip 20, 2012 15:11
@1 Stały,
http://www.youtube.com/wa...JM&feature=plcp
(tak się zachowuje przy sprawnym VC - nie sklejone, nie rozwiercone itp.)
przy skręcie może być delikatnie wyczuwalny efekt hamowania - ale delikatny. Jeżeli przy pełnym skręcie po wysprzęgleniu masz wrażenie użycia hamulca - VCU do wymiany.
Zasada działania tegoż napędu jest taka że im większa różnica prędkości wałów (np poślizg) tym więcej napędu przechodzi na tył. Niemniej część napędu jest na tyle cały czas.
Jak sprawdzić? Jedź na piach przykładowo
@2 Obojętnie, przełącznik HDC zwiera je ze sobą.
@3 Fabrycznie była siateczka, ale z upływem czasu ulega rozkładowi. Nic innego w starszych rocznikach tam nie ma. Ma być widać
@3 Max co wchodzi to 77Ah /780A od Varty. Firmowo Benzyna to 55Ah, diesel 75Ah
Bardzo ci dziękuję za odpowiedź. Auto na razie całe rozebrałem, wiązę do blacharza. Niestety nie pojeździłem dużo bo hamulce słabiutkie,a i auto stało długo więc go nie mordowałem...
Wybebeszyłem wszystko ze środka do gruntownego mycia. I przy szyberdachu natknąłem się na takie urządzenie. Co to takiego??
Kolego Win32, dzis podniosłem auto na podnośniku i odpaliłem i wrzuciłem pierwszy bieg. Chciałem sprawdzić czy jest tak jak na tym filmie który podesłałeś. I porażka chyba...Otóż kręci się jedno koło z przodu, jedno z tyłu.Drugie tylne jak by próbowało ale coś je trzyma, jak popchnę ręką to obróci ale zaraz staje...Popatrzyłem na tą VC i jej węższa część jest jakby rozklejona od gumy lub czegoś co tam jest. mam rozumiec że zdechło??
win32 [Usunięty]
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 16:31
Nie, skoro kręci ci się jedno to napęd przechodzi. Zasada działania otwartych dyferencjałów jest taka że siła napędowa pójdzie tam gdzie ma najmniejszy opór.
Najprawdopodobniej masz w układzie przeniesienia napędu elementy które powodują iż silnik nie jest w stanie ich poruszyć na obrotach jałowych - stanowią opór. Może to być np nieodbijający do końca hamulec, zużyte łożysko itp.
Dodatkowo ja miałem na tym filmiku wrzuconą "4" (przełożenie bezpośrednie) bo szukałem co generuje mi szum podczas jazdy.
Jak dodasz delikatnie gazu powinny zacząć kręcić się wszystkie koła jeżeli VC jest sprawne (a wygląda że jest). To gumowe co ci się rozkleja to pewnie tłumik drgań (duży walec na 3 śrubach) - nie ma wpływu na funkcjonalność samego VC ale może generować wibracje jak zacznie się rozpadać.
Hmm, to było by dobrze. Szumi mi niemiłosiernie podczas jazdy, może to te łożyska w podporach wału. Poza tym chyba jedno tylne koło mi trzyma na hamulcu,, bo felga się grzeje. Ręczny nie działa więc i tam pewnie wszystko umarło. No nic, na razie polakierowałem. Wyjmę chyba cały wał i przejadę się "na przodzie". Czy mozna wymienić sam ten tłumik drgań?
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Sie 27, 2012 21:43
Nie polecam jeżdżenia bez wału...
A tłumik można kupić oddzielnie jako zamiennik (nie od LRa)
Nie chodzi mi o ciągła jazdę tylko o przejechanie się, nie wiem 500 metrów...Tak żeby posłuchać, czy przestanie szumieć. Będę miał wtedy pewność że padły podpory. Tak myślę...
[ Dodano: Czw Wrz 27, 2012 07:26 ]
Witam, opornie mi idzie odrestaurowywanie mojej fretki...Ciągle brak czasu. Ale wczoraj przysiadłem trochę i podgoniłem z robotą.
I napotkałem dwie sytuację o które chciałbym Was zapytać.
Pierwsza związana z mechanizmem opuszczania szyby tylnej. Otóż po zamontowaniu w klapie, włączeniu zapłonu brak reakcji po wciśnięciu przycisku w kabinie, jest jedynie pikanie. Po wyłączeniu stacyjki, wyciągam przekaźnik brązowy w bagażniku i wkładam ponownie: mechanizm zjeżdża na dół, ponownie wyjmuję i wkładam: mechanizm jedzie do góry. Więc jaka może być przyczyna, że nie mogę sterować tym ze środka auta?? Przyłożyłem miernik do kostki włącznika i jest tam cisza, poza piknięciem, które również wydobywa się kiedy naciskałem przycisk w dół. Przekaźnik, przycisk?? Dodam jeszcze, że po tym zabiegu słychać w silniczku cykanie co 3-4 sek. i silniczek mocno się grzeje.
Druga sprawa- szyberdach. Mój był zgnity więc kupiłem nowy (używany). Założyłem i było lala. Otwarł się, zamknął i tak kilka razy. Ale przy ponownym zamykaniu dosunął się do końca i ..nie domknął. Też nie wiem co się stało. Ale tu pewnie będzie trzeba rozebrać i jakoś może zdiagnozuję. Pytanie jest takie: czy dach 5d otwiera się tylko do połowy czy cały?
Liczę na wasze sugestie co do tej tylnej klapy. Pozdrawiam
Z tego co pamiętam to pikanie i brak możliwości sterowania tym ze środka samochodu był jak była odpięta któraś kostka w tylnej klapie.
Trzeba by było zdjąć plastik na klapie i zajrzeć pod ekran wodny.
Przeczyścić styki w kostkach.
Jednocześnie grzanie się silniczka może sugerować że to coś z przekaźnikiem.
Z tego co pamiętam to tam powinny być dwa te brązowe przekaźniki.
Jeden chyba jest od opuszczania szyby a drugi od jej grzania.
Zamień je.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 07:49
Syntax... znowu płyniesz...
Oba przekaźniki z tyłu są od szyby jeden od podnoszenia w górę, drugi w dół, przekaźnik od grzania jest w skrzynce bezpieczników.
Hmm, wyjmowałem tylko jeden ten od lewej strony. I objaw był jak opisałem. Zamieniłem przekaźniki ale efekt ten sam. Mozliwe że uszkodzone są oba?? Nie są chyba tanie te przekaźniki, więc zanim kupię...no wiecie. Klape ma całkowicie rozebraną więc dostep do wszystkiego jest, ba całe auto mam rozebrane...
A jak koledzy z tym dachem? otwiera się na całej długości czy tylko połowa??
A to tego nie wiedziałem o tych przekaźnikach.
Pamiętam tylko że jak jakaś kostka w tylnej klapie była odpięta to szyba w dół szła bez problemu, ale w górę było już pikanie i takie właśnie objawy jak kolega opisywał.
A jak wyjąłem i włożyłem jakiś bezpiecznik to dawała się dosunąć.
Chyba to była kostka od zamka ale już nie pamiętam dokładnie bo trochę czasu minęło.
Trzeba by to z Rave rozkimić ale na nowym lapku i Windzie 7 64bit mi się wywala.
Czyli czeka mnie żmudne dłubanie i sprawdzanie po kolei co i jak..Chyba na zimę nie wyjadę...
[ Dodano: Nie Wrz 30, 2012 16:35 ]
Temat dachu ogarnąłem, wszystko działa.
Pozostaje kwestia sterowania tą nieszczęsną szybą. Zamawiać w ciemno przekaźniki??
Ten cały Rave to jakiś program do LR? Można to gdzieś zassać?
Jest na moim dysku sieciowym
www.chomikuj.pl
Potem szukasz usera syntax1980 i tam masz wszystko.
Tylko musisz mieć tam konto ale warto mam tam ponad 8GB materiałów.
Witam. Nie wiem, być może ja mam zagmatwaną instalację, ale te dwa przekaźniki u mnie są chyba od czegoś innego... Tej jeden jak pisałem, po wyjęciu i włożeniu ponownie opuszcza, lub po ponownym wyjęciu i włożeniu podnosi mechanizm. Jeśli zaś wyjmę ten drugi i ponownie go wkładam to słyszę pracujący przekaźnik w ...przedniej prawej lampie..??!!
Więc chyba one oba nie są od tej tylnej klapy lub ja mam coś nie halo..
Cały czas mam napięcie na kostce przy silniczku i to dlatego bardzo się grzeje, ale przestało cykać. Na dodatek po podłączeniu wtyczki do silniczka wycieraczek, ciągle chodzi. Żadnej reakcji na przycisk w kabinie.A i jeszcze jedno: czy to auto ma jakieś połączenie z komputerem w celu diagnozy? Gdzie jest gniazdo i jaki fejs to obsługuje.??
PS kolego syntax możesz na PW napisac jak instalowac tego rave'a? u mnie jakieś komunikaty się wyświetlają że aplikacja nie może zostać uruchomiona...
Eeee to jest zwykły katalog spakowany programem 7zip
Wypakowywujesz wszystko a potem zwyczajnie w świecie odpalasz plik .exe z ikonką Land Rover,a
Jak masz Windows 7 to odpal jako administrator.
Aha i musisz mieć zainstalowany program do czytania plików .pdf
Sprawdziłem na 2 kompie z archiwum jest OK
Paker 7zip ściągniesz za darmo z www.dobreprogramy.pl
Winu jesteś pewien że oba te przekaźniki są od tylnej szyby bo aż z ciekawości u siebie zdjąłem boczek i widzę że jeden jest u mnie połączony z kilkoma kabelkami które idą do wiązki od haka, ale może tylko z tamtąd prąd sobie ktoś wziął.
Ok program odpalony.
I na nim widać że jeden przekaźnik jest do szyby, drugi do silniczka tylnej wycieraczki. I to prawda, bo po wyjęciu go silniczek klęczy...
Więc dalej pozostaje mi szukać co jest. A jeszcze jedno: czy tylna szyba otwiera się przy zamkniętej klapie czy też może klapa byc otwarta??
I jeszcze jedno: jakim programem można zdiagnozowac to autko?
A no właśnie czyli dobrze kojarzyłem że jeden przekaźnik jest od szyby a drugi nie jest od grzania ale od wycieraczki bo pamiętałem że tam w klapie 3 większe kostki są i 2 wsuwki idące do szyby.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum