Wysłany: Sob Paź 13, 2012 19:25 [214Si 1,4 16V 97'] problemy z biegami a olej i sprzeglo
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam
Ostatnio mialem taka historie...
Jedynka i dwójka bardzo ciężko i opornie wchodził, żeby nie powiedziec, ze jedynka czasem przy uzyciu bardzo duzej sily. Przy okazji zauwazylem ze na pedale sprzegla (wczesniej chwytalo u samej gory) pojawil sie luz. Pierwsze 2-3 centymetry gdzie kiedys chwytalo nic sie nie dzialo.
Poczytalem na forum i stwierdzilem ze nic mi nie szkodzi i wymienie olej w skrzyni biegow. Olej kupilem a mechanik mi to wymienil przy okazji "podciagnal" pedal sprzedla. Jego wnioski bly takie: w starym oleju znaleziono opilki metalu wiec stwierdzil ze sprzeglo mi sie konczy i trzeba bedzie wymienic.
Tydzien biegi chodzily dobrze i dzis znowu jedynka zaczela opornie wchodzic.
Mam dwa pytania bo ja jestem laikiem w tych sprawach. Czy wniosek mechanika byl ok i czy faktycznie te opilki wskazuja na sprzeglo i czy moge to olac np na tydzien / dwa czy wymienic od razu sprzedlo bo potem moge uszkodzic cos wiecej nic teraz.
Pytanie drugie, na Allegro najtanszy zestaw jaki znalazlem to aukcja oferta nr 2677509596, czy ktos z Was je juz moze kupil i czy jest ok czy lepiej dolozyc 100 - 150 i kupic jakiejs innej, bardziej znanej firmy?
Z gory dzieki wszystkim za odpowiedz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 13, 2012 19:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli chodzi o mnie to wydaje mi się że jeżeli już zamierzasz się do wymiany sprzęgła to lepiej zainwestować troszkę więcej w lepszej klasy sprzęgło np Valeo tutaj masz sprzęgło za 320 zł http://allegro.pl/sprzegl...2639940558.html
ale decyzja należy do Ciebie oczywiście:)
kwadrat, sprzęgło Ci się kończy. Nie ślizga się?
Jeśli tak, to już ostatni moment na wymianę. Jeżdżąc ze zużytym, możesz doprowadzić do uszkodzenia koła zamachowego.
Kup Valeo/LUK, to które znalazłeś jest bardzo niskiej jakości - robocizna jest droga, więc nie opłaca ci się często wymieniać tej części.
Bez paniki, na ślizgającym się sprzęgle można troszkę przejeździć, sprawdziłem to, aczkolwiek bardzo ciężko się jeździ na takim zużytym sprzęgle, gdyż nie idzie za bardzo nikogo wyprzedzić, i nie ma standardowego przyśpieszenia;) natomiast w tamtym tygodniu wymieniłem całe sprzęgło, zakupiłem to valeo z allegro za 320 zł + przesyłka 20 zł + robicizna 300 zł = 650 wymiana całego sprzęgła
nie zauwazlem zeby sie slizgalo bo jedyny objaw to ciezko wchodzace biegi i moze dziwny zachowanie auta (jakby szarpalo) przy redukcji na 2jke Aha i jeszcze inaczej chodzac pedal sprzegla jakby cos nagle zardzewialo i troche skrzypialo hehe
Kupie chyba to najtansze sprzeglo bo spora roznica jest w cenie a potem Wam napisze ile wytrzymalo :D
Leszczu miałeś nosa Oprócz spalonego sprzęgła była jeszcze pęknięta łapa Pospawali mi ją, sprzęgło wymienili, działa śmiga itd więc jest ok. Tylko, że za robocizne ze spawaniem wzięli 450 pln, to dużo ale plus jest taki że zrobili mi to w pół dnia z dnia na dzień (gdzie indziej kazali czekać nawet tydzień) więc na wesele mogłem jechać autem a nie pociągiem hehe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum