Wysłany: Wto Paź 30, 2012 10:53 [R75] Nie uruchamia rozrusznika.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam Was koledzy.
Od kilku dni mam dość duży problem z odpaleniem mojego roverka.
Po przekręceniu stacyjki nie podaje napięcia na rozrusznik.
Akumulator jest dobry.
Rozrusznik „ na krótko” kręci (podanie napięcia na cienki biało czerwony przewód powoduje rozruch silnika.
Rozebrałem stacyjkę i napięcie z akumulatora dochodzi, po przekręceniu stacyjki w pozycje rozruchu podaje napięcie na pozostałe przewody a do rozrusznika już nie dochodzi.
Bezpieczniki sprawdziłem.
Komputer był podpięty i nie wykazuje żadnych błędów.
Moduł świateł jest zaraz za panelem przełacznikow świateł, dalej na ścianie bocznej jest biała puszka z IMMO
Z IMMO idzie sygnł biało-czerwonym kablem na rozrusznik
Jednak nie wiem jak to zdiagnoszować samemu PRzyczyna może siedzieć a samym module IMMO lub w kmputerze samochodu - one muszą być zsynchronizowane
poczytaj tutaj
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=44594
Do sprawdzenia zasilanie IMMO
Zasilane jest z bezpicznika 5A w kabinie (pin11 w module)i bezpośrednio z akumulatora przez skrzynkę pod klapą (pin 10 w module)
do pin 2 sygnał ze stacyjki - rozruch
z pin 1 idzie sygnał do rozrusznika
pin 6 sygnał ze skrzyni biegów - neutral
Pin 4 syganał z ECM
pin 9 masa
pin 5 i 12 idzie do pierścienia przy stacyjce rozpoznającego kluczyk
Do sprawdzenia zasilanie IMMO
Zasilane jest z bezpicznika 5A w kabinie (pin11 w module)i bezpośrednio z akumulatora przez skrzynkę pod klapą (pin 10 w module)
do pin 2 sygnał ze stacyjki - rozruch
z pin 1 idzie sygnał do rozrusznika
pin 6 sygnał ze skrzyni biegów - neutral
Pin 4 syganał z ECM
pin 9 masa
pin 5 i 12 idzie do pierścienia przy stacyjce rozpoznającego kluczyk
ok, dzięki wielkie.
Jak wrócę z pracy popatrze na sygnały w IMMO.
[ Dodano: Wto Paź 30, 2012 17:58 ]
Pieta napisał/a:
Do sprawdzenia zasilanie IMMO
Zasilane jest z bezpicznika 5A w kabinie (pin11 w module)i bezpośrednio z akumulatora przez skrzynkę pod klapą (pin 10 w module)
do pin 2 sygnał ze stacyjki - rozruch
z pin 1 idzie sygnał do rozrusznika
pin 6 sygnał ze skrzyni biegów - neutral
Pin 4 syganał z ECM
pin 9 masa
pin 5 i 12 idzie do pierścienia przy stacyjce rozpoznającego kluczyk
Rozebrałem po pracy całą obudowę pod kierownicą i moim oczom ukazało się IMMO.
Popatrzyłem i przeraziłem się... jakim kluczem to odkręcić?
Wygląda na gwiazdę ale z dziurą w środku ? Gdzie można dostać taki klucz bo obejma nie pozwala nawet wysunąć IMMO żeby dostać się do wtyczki i pinów?
Rozebrałem po pracy całą obudowę pod kierownicą i moim oczom ukazało się IMMO.
Popatrzyłem i przeraziłem się... jakim kluczem to odkręcić?
Wygląda na gwiazdę ale z dziurą w środku ? Gdzie można dostać taki klucz bo obejma nie pozwala nawet wysunąć IMMO żeby dostać się do wtyczki i pinów?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Paź 31, 2012 22:40
u nas gdzieś koło szczercowa robią regeneracje - ok 100zł większość rozruszników i alternatorów,rozrusznik samemu można zregenerować kupując komplet naprawczy (nic trudnego)
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
jeszcze jedno pytanko mam r75 benz 2.0 rok 2000 skzynia manual.
Czy rozrusznik do samochodu o poj. 2.0 i 2.5jest taki sam? bo chcekupić urzywany z allegro i piszą róznie. prosze o szybka odpowiedz bym sprawdził nr u siebie ale nie mam kied ani jak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum