Wysłany: Sob Maj 12, 2012 23:20 [R600 SDi] oporne działanie skrzyni biegów.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Od paru dni jest z tym coraz gorzej, mianowicie bardzo ciężko lub wcale nie wchodzą biegi, podczas rozpędzania auta 1-2-3-4 wchodzi bezproblemowo, natomiast 5 już nie bardzo, albo z oporem albo wcale. Jeszcze gorzej jest przy redukcji biegu, jak z 4 na 3 chciałem zmienić to musiałem zejść do prędkości 20km/h żeby weszło. A wsteczny w ogóle nie wchodzi, słychać tylko zgrzyt.
W czym może być problem? Skrzynia, sprzęgło czy może luzy na drążku (bo mam wyrobione to połączenie drążka ze skrzynią).
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 12, 2012 23:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Skoro rzecz się dzieje od paru dni, to chyba skrzyni bym nie podejrzewał.Bardziej skupiłbym się na układzie sprzęgła -wysprzęglik,pompa lub samo sprzęgło.Sprawdź czy jest płyn w zbiorniczku sprzęgła i podejrzyj czy na zewnętrznym uszczelniaczu wysprzęglika nie widać wycieku płynu.
A ja bym zaczął od usztywnienia drążka biegów .... szybka robota i niewielki koszt ... a dopiero pózniej zabierał sie za sprzęgło jeśli usztywneinie drążka nie pomoże.
Obstawiam pompę sprzęgła. Już 2 razy to miałem. Spróbuj przy zmianie biegów "podpompować" sprzęgło, tj. nadepnij zamiast sprzęgło - bieg zrobić: sprzęgło - luz - sprzęgło - sprzęgło - bieg. Jeżeli wtedy wejdzie bez problemu to pompa sprzęgła, ew. wysprzęglik (i tak wymień obie pompki - one walą się parami).
Co do usztywnienia wybieraka, to jest to przecież inna bajka. Tam niemożność wbicia biegów wiąże się z barierą... ramki lewarka. Jeżeli więc nie możesz wbić biegu, bo musiałbyś przesuwać cały tunel środkowy, to rzeczywiście jak powiedział Brt, rzecz nie leży w pompie / pompie pomocniczej tylko luzach na wybieraku. Wtedy polecam: http://forum.roverki.eu/v...hlight=#650245.
Miałem mało płynu w zbiorniczku sprzęgła. Wczoraj już za ciemno było i nie widziałem. Dolałem z 50ml i hula
Teraz nachodzi mnie inna myśl. U was też tak głęboko sprzęgło bierze? Ledwo puszcze pedał (z 1 cm) od podłogi i już jade.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 132 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie Maj 13, 2012 20:11
No to masz gdzieś wyciek.Musisz to sprawdzić.Wczołgaj się pod kierownicę koło pedału sprzęgła i zobacz czy nie cieknie pompka.Jak tam sucho to wysprzęglik do wymiany.Miałem to samo.Do tej pory z tym walcze.
No to masz gdzieś wyciek.Musisz to sprawdzić.Wczołgaj się pod kierownicę koło pedału sprzęgła i zobacz czy nie cieknie pompka.Jak tam sucho to wysprzęglik do wymiany.Miałem to samo.Do tej pory z tym walcze.
Tak samo bym ci poradził. To że dolałeś płynu nie rozwiązuje sprawy na przyszłość, a to że sprzęgło nisko bierze to oznaka prawdopodobnie zapowietrzonego układu, czyli gdzieś zaciągnął powietrze. Z wymianą wysprzęglika to jest tak, że ja również wymieniałem cały za 220 zł za pierwszym razem. Za drugim, z resztą całkiem niedawno, wymieniłem tylko uszczelniecz w wysprzęgliku za 4 zł i jeżdżę. Jeszcze trochę pojeżdżę moim roverkiem i doktora z mechaniki dostanę z urzędu
Dzięki za rady.
Pojeżdżę i zobaczę czy ubywa go, bo przyznam się szczerze że nie zajrzałem w ten zbiorniczek od czasu zakupu auta
[ Dodano: Pon Lis 12, 2012 21:43 ]
Niestety muszę odświeżyć temat, cieknie z pompki przy pedale. W innym temacie znalazłem, że można ją zregenerować. Wie ktoś gdzie można znaleźć takie gumki do niej?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum