Wysłany: Nie Lis 11, 2012 02:30 [ROVER 75] Niska temperatura silnika
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Cześć, Jestem nowym forumowiczem. Kupiłem 3 dni temu Roverka 75 kombi z silnikie diesla 130kM, rocznik 2004 (model 2005). Fajny, zachowany egzemplarz z paroma wadami. Chciałbym te wady wyeliminować. Trochę to forum zgłębiłem i poświęciłem sporo czasu. Może się po raz któryś powtórzę, ale proszę o pomoc. Pierwszym dla mnie problem to niska temperatura silnika. Objawia się to utrzymywaniem temperatury na wskaźniku między 1/4 a połową zakresu, a dokładnie utrzymuje się dosłownie 1-2 mm ponad pierwszą kreskę. Jak go dobrze przegonie to dochodzi do 1/3 zakresu, jest pomiędzy pierwszą kreską (1/4 zakresu wskaźnika w kabinie), a drugą kreską (połową wskaźnika). Wystarczy, że stanę na światłach i ta temperatura spada do położenia 1-2 mm ponad pierwszą kreskę. Zrobiłem przy temperaturze około 8-12'C dwa dystanse po około 40 km i nie zagrzałem do optymalnej temperatury. Tak mi się wydaje. Dzisiaj zrobię kurs do rodzinki. W jedną stronę jest 75 km, to zrobię mu diagnostykę komputera i zobaczę jaka jest faktycznie temperatura. Może wskaźnik zegarowy wskazuje źle. Co do webasto to trudno mi było stwierdzić czy działa czy nie ponieważ temperatura była powyżej 5'C a dokładnie 8'C. W kilku postach pisali różni użytkownicy, że niska temperatura związana jest z termostatem, ale jeżeli termostat zostanie zablokowany w pozycji otwartej to wolno się nagrzewa silnik i np.: podczas zatrzymania auta to temperatura powinna zwiększać się, a nie obniżać, ponieważ nie ma strumienia powietrza chłodzącego pojawiającego się od poruszania się tym autem. Trochę tego nie rozumiem. Nie miałem jeszcze auta z webastem. Jak sądzicie w czym leży problem?
Ostatnio zmieniony przez pieknyiro Pon Lis 12, 2012 08:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 11, 2012 02:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odpal zimne auto ( najlepiej rano po nocy ) i zostaw na wolnych obrotach. Co chwilę kontroluj organoleptyczne ( rączką ) stopień nagrzania węża gumowego od silnika do chłodnicy ( ten co wchodzi do chłodnicy wyżej ). Wąż powinien być chłodny do momentu osiągnięcia przez silnik temp ok 90 st C. Następnie poprzez puszczenie płynu przez termostat wąż powinien się błyskawicznie rozgrzać. Jeśli tak będzie - termostat otwiera się poprawnie.
Jeśli zaś wąż będzie się systematycznie nagrzewał wraz z silnikiem ( jednocześnie chłodnica będzie coraz cieplejsza ) oznacza to awarię termostatu. Krótko mówiąc termostat jest ciągle otwarty, wiec silnik nie może się "dogrzać".
To taki krótki przepis z innego forum, którego tez jestem userem.
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Lis 11, 2012 07:48
Też kiedyś miałem ten problem ale w inny aucie. Mimo, że termostat był dobry to auto się nie dogrzewało a to ze względu na zbyt szybką temperature otwarcia. Mój się otwierał przy 82 stopniach więc w zimę nie grzał się tak jak powinien. Trzymał niską temperature i w środku trzeba było jeździć w czapce i rękawiczkach:)
Za sam termostat płaciłem wtedy ok. 30zł więc to nie majątek a różnica odczuwalna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum