Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander TD4] Opóźniona reakcja na gaz, mała elastyczność
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander TD4] Opóźniona reakcja na gaz, mała elastyczność
Autor Wiadomość
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 17:59   [Freelander TD4] Opóźniona reakcja na gaz, mała elastyczność
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Od kilku dni auto stało się mało elastyczne.
Przykładowo jeśli jadę te 10-15km/h i wbije 2 bieg to auto się zadusi.
Wcześniej tego nie było.
Jest tez opóźniona reakcja na gaz.
wciskam gaz i dopiero po chwili obroty rosną i odchodzi momentalnie.
Żebyście mnie dobrze zrozumieli.
Nie jest tak że obroty rosną a nie odchodzi.
Po prostu jest tak wciskam gaz sekundę nie ma nic potem obroty rośną i auto momentalnie odchodzi.
Co sprawdzić ??
- Przepływka
- Kable przy pedale przyspieszenia
- Masa komputera (To sugerował mechanik bo komp był odłączany jak robiłem sprzęgło).
- Zawór EGR (Ale to miało by chyba tylko wpływ na elastyczność silnika)

Możliwe by komp zgubił pamięć jak nie był podłączony 7 dni i musi się na nowo "ułożyć".
Trochę to niebezpieczne np. przy wyprzedzaniu
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 10, 2012 17:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 18:09   

SyntaX, Czemu ty sobie nie kupisz jakiegoś ELM'a i podłączysz pod telefon i będziesz miał live data z tych wszystkich czujników i będziesz widział co sie jemu dzieje :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 18:33   

Mam ELM i to co mnie niepokoji to tak jak by po czasie dostawal impuls.
Dokładam gazu a wykres stopnia otwarcia przepustnicy reaguje dopiero po czasie.
Czyli co przepływka ??
 
 
kuba3er 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 44



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 20:33   

To silnik bmw?? Pytam bo nie znam tych aut.
Jeśli to 2 litrowy diesel bez CR to pierwsze przepływka, drugie elektrozawór turbiny. Mówię tak bo znam silniki bmw ale nie wiem dokładnie jaki jest w LR...
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 21:43   

Tak to BMW TD4 silnik 2.0 CR na turbinie ze zmienną geometrią.
 
 
kuba3er 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 44



Wysłany: Nie Lis 11, 2012 19:01   

No to jak CR to super. Proponuję wyjąć elektrozawory sterujące turbina i egr. Są tam takie małe filterki. Niby nierozbieralne, ale... dwa małe śrubokreciki i cierpliwośc (a wiem że ją masz..) i i delikatnie zejdą. najlepiej wziąć patyczek do czyszczenia uszu i zamoczyc w benzynie ekstrakcyjnej i starać się zmyć tłusty osad na tych własnie filterkach. czyścic delikatnie aby nie wpychac brudu pod spód. Potem wydmuchać kompresorem.
No i oczywiście sprawdzenie przepływki. Rozpędz auto do ok 60-70 czwarty bieg i pedał w ziemię. Jak się zbierze to ok jak nie to...
Piszę tu TYLKO i wyłącznie w oparciu o doswiadczenie z bmw. Nie mam pojęcia czy w LR jest taka sama konstrukcja, czy są zastosowanie podobne rozwiązania.
Miałem podobny efekt w mojej e46 2.0d CR. I własnie czyszczenie tych filterków oraz zaworu EGR całkowicie odmieniło samochód.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 17, 2013 20:49   

EGR czyszczę regularnie co roku na wiosnę.
Musze się tym zaworkom przyjrzeć.

[ Dodano: Nie Mar 17, 2013 20:49 ]
No i nie wiem co dalej co go boli.
Przepływomierz wymieniony i od razu spalanie spadło.
Filtr paliwa nowy podobnie jak filtr powietrza.
Czasem cisnę na gaz w podłogę a tu zero reakcji.
Odpuszczam gaz cisnę ponownie i po czasie reaguje ostro
Co jest kurde.
Sprzedali mi trafioną przepływkę, gdzie szukać.
:S :wall
Strach wyprzedzać takim.

Poproszę o dokładną szczegółową listę wszystkich elementów jakie należy sprawdzić i jak.
W środę czeka mnie 1500km trasy i strach jechać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [freelander 1 1.8 b] mała proźba odnośnie hamulców
borsuk88 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Lut 05, 2017 18:54
borsuk88
Brak nowych postów [FreeLander]Regeneracja reduktora w Land Rover Freelander
TrueGrand Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 10 Nie Maj 26, 2013 11:57
robag



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink