Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Chciałem się zorientować czy w europejskich wersjach R75 występowały dwa czy jeden czujniki przytrzaśnięcia podczas zamykania szyb metodą "jeden klik" ? Osobiście posiadam jeden taki czujnik w drzwiach kierowcy (znajduje się w górnej krawędzi uszczelki okna), zatem rozumiem że jest to wyposażenie "dla" kierowcy, który raczej głowy sobie nie przytrzaśnie, bardziej taka opcja przydałaby się pasażerowi. Może da się w prosty sposób przełożyć taką uszczelkę z "anglika" i uaktywnić opcję domykania na "jeden klik" w oknie pasażera (przód) ? O ile z przełożeniem samej uszczelki (czujnika) zapewne nie będzie dużego problemu to jednak jak to jest w naszych R75, czy odpowiedni moduł sam wykryje czujnik i go uaktywni, czy może trzeba grzebać w elektryce np. dokładać kable itp ?
Pozdrawam
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 10, 2012 07:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W/g schematów elektrycznych i opisów wyprowadzeń modułu komfortu, czujników ANTITRAP może być aż cztery. W module BCU (GM6) kostka połączeniowa C0660 (54pin):
resztę konfiguracji taką jak (Anglik/Europa) czy włączanie/wyłączanie opcji zamykania/otwierania jednoklikiem ustawia się za pomocą sesji T4.
Instalacja w samochodzie powinna być wyposażona w przewody idące do tych pinów w module BCU.
Należałoby wymienić wiązkę w drzwiach na taką z zainstalowanym czujnikiem.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kiedyś patrzyłem na to i chyba nie jest to możliwe
BCU ma wyjście tylko na jeden czujnik
Nawet jeżeli byś podłączył w jakiś sposób dwa razem BCU sterowało by chyba jedna tylko szybą
No to mamy dwie sprzeczne odpowiedzi, na T4 byłem z 2 miesiące temu u Jowiego, wspomniał że powinienem mieć dwa okna otwierane/zamykane na "jeden klik", jak pokazałem że wszędzie prócz okna kierowcy mam twarde uszczelki czyli bez czujnika, to się zdziwił. Wole dopytać jeszcze na forum, gdyż za tydzień będę odwiedzał szrot z anglikami i mógłbym taką uszczelkę kupić, ale jeśli to ma nie zadziałać to wole nie wyrzucać kasy niepotrzebnie.
Nie miałem kiedyś szyb elektrycznych z tyłu i postanowiłem je założyć (pewnie temat odnajdziesz bez problemu). Nie było to takie proste jak się wydaje, ale po wielu miesiącach i sesji T4 udało się. Wtedy też mój dawca miał obydwa okna z czujnikami. Zatem z lewej szedł przewód i z prawej szedł przewód. Czujniki były umieszczone pod plastikową osłoną, tą która trzyma także głośnik. Nie chciało mi się na ten czas rozbebeszać przednich drzwi i dodatkowo montować czujniki, bo i tak po kilku godzinach przekładki tylne szyby nie działały Zrezygnowany poskładałem auto do kupy i miałem niedziałające elektryczne szyby z tyłu.
Powracając do tematu. Na każde okno musi być oddzielny czujnik. Gdzie wchodzi sygnał z czujnika napisałem Ci powyżej. Wiązki od słupków do BCU powinny okablowanie posiadać. Jedynie w drzwiach trzeba mieć dokładkę. Być może można taki czujnik spreparować, ale w przypadku przeszkody może się coś złego stać komuś albo mechanizm może się uszkodzić.
Jak włączysz sobie jednoklik w górę bez czujników, będziesz miał opuszczanie i podnoszenie skokami.
Być może opcja jest fajna, ale jakoś bez niej żyję Może jak kiedyś będę rozbierał drzwi, impregnował zamki, może nawet zreanimuje swój stary, europejski zamek, to pomyślę o dołożeniu czujników. Pierdyknę sobie też takie czujniki z tyłu... a co
Nie wiem o czym pisze Pieta Ja posiłkuję się schematami elektrycznym R75, rozpiską modułów i wyprowadzaniem pinów.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dzięki za wyjaśnienia, nie spotkałem nigdzie czujników na tył ale może za słabo szukałem, natomiast na przód jak najbardziej z anglika można by przełożyć.
Nie wiem o czym pisze Pieta Ja posiłkuję się schematami elektrycznym R75, rozpiską modułów i wyprowadzaniem pinów.
Oczywiście nie robiłem żadnej przeróbki w tej kwestii ale pisałem na podstawie schematów na które rzuciłem kiedyś okiem w tym temacie
Przed chwilą otworzyłem RAVE (4 edycja) i nie widzę w schematach wyprowadzeń do innych czujników jak tylko do drzwi kierowcy
Jednak w opisie systemu i gniazd jest napisane jak piszesz, czyli piny 3,4,20,21 do czujników
Wracając natomiast do schematów i gniazda 660 piny 3,4,21 nie są wyszczególnione w tabeli, co oznacza że nie są okablowane w żadnej wersji wyposażenia
Wnioskuję, że żadne auto nie wyjechało z fabryki z czterema czujnikami ale BCU jest na to przygotowane?
czy to mozliwe zebym nie mial zadnego takiego czujnika? szyby mam wszystkie elektryczne, kierowca klik opuszcza i podnosi, reszta klik idzie w dol, a do gory trzeba trzymac
_________________ "bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
Wnioskuję, że żadne auto nie wyjechało z fabryki z czterema czujnikami ale BCU jest na to przygotowane?
Tego nie wiem, bo nie sprawdzałem nigdy. Schemat połączeń z RAVE faktycznie pokazuje tylko jeden obwód (do czujnika w drzwiach kierowcy). Ja mam jeszcze pliki (chyba robione przez hobbystów) gdzie jest opis pinów i ideowy schemat połączeń. Na nim są wszystkie 4 obwody. Mój dawca (R75 2000 rok) był wyposażony w dwa czujniki (nie sprawdzałem jednak czy okno pasażera zamyka się na raz). Może to jakaś rzeźba, albo jakiś przeszczep drzwi z anglika
Nie wiem po co te zabiegi jednak skoro faktem jest, że T4 potrafi włączyć funkcję podnoszenia szyby jednoklikiem (one-shot up) tylko dla kierowcy. A czy kierowcy drzwi będą lewe czy prawe o tym decyduje T4 i konfiguracja auta. Gdyby udało się dostać do konfiguracji urządzenia BCU (bit po bicie) jak w przypadku LSM czy IPK, może można by spowodować ustawienie opcji dla wszystkich okien.
Co do gniazda C0660, mam wtyczkę na stole, która ma obsadzone wszystkie piny, stąd moje podejrzenie o wyposażenie wiązki we wszystkie obwody, czy były jednak one w pełni wykorzystane?
pazdzi0h napisał/a:
czy to mozliwe zebym nie mial zadnego takiego czujnika? szyby mam wszystkie elektryczne, kierowca klik opuszcza i podnosi, reszta klik idzie w dol, a do gory trzeba trzymac
Jeśli nie musisz trzymać przycisku cały czas aż do zamknięcia, oznacza to, że taki czujnik posiadasz. Chyba, że ktoś go "spreparował"
Reasumując w/g RAVE opcja jednokliku w górę jest dostępna tylko dla okna kierowcy. Ponieważ okno kierowcy może być albo z lewej albo z prawej strony (EU/GB) to wiązka jest przygotowana na takie rozwiązania. Czy te przewody schodzą się do jednego PINu we wtyczce i BCU przełącza się w zależności od wersji (EU/GB)? To należałoby sprawdzić miernikiem.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
witam, a co zrobić w przypadku gdy jednoklik nie działa przy podnoszeniu?szyba sie porusza do góry tylko o kilka milimetrów i żeby podciągnąć całą szybę muszę kliknąć kilkadziesiąt razy.na dół działa ok.chodzi o drzwi kierowcy. kiedyś ładnie działało i sama podjeżdzała jak sie raz kliknelo.
pozdr
Naprawić, sprawdzić połączenie do czujnika, który siedzi pod plastikową blendą.
Rozbierz boczek i zobacz, że idzie tam dwa lub jeden przewód. Możesz kupić używkę jeśli Twój padł, ew. wyłączyć w konfiguracji BCU na T4 jednoklik.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zakupiłem uszczelkę wraz z czujnikiem (krańcówką) okna kierowcy UK, czy ktoś wie jak zabrać się do wymiany w oknie pasażera EUR ? Na co zwrócić uwagę aby niczego nie uszkodzić ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum