Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Elektrycznie opuszczane szyby - dodatkowy czujnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Elektrycznie opuszczane szyby - dodatkowy czujnik
Autor Wiadomość
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 07:53   [R75] Elektrycznie opuszczane szyby - dodatkowy czujnik
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,

Chciałem się zorientować czy w europejskich wersjach R75 występowały dwa czy jeden czujniki przytrzaśnięcia podczas zamykania szyb metodą "jeden klik" ? Osobiście posiadam jeden taki czujnik w drzwiach kierowcy (znajduje się w górnej krawędzi uszczelki okna), zatem rozumiem że jest to wyposażenie "dla" kierowcy, który raczej głowy sobie nie przytrzaśnie, bardziej taka opcja przydałaby się pasażerowi. Może da się w prosty sposób przełożyć taką uszczelkę z "anglika" i uaktywnić opcję domykania na "jeden klik" w oknie pasażera (przód) ? O ile z przełożeniem samej uszczelki (czujnika) zapewne nie będzie dużego problemu to jednak jak to jest w naszych R75, czy odpowiedni moduł sam wykryje czujnik i go uaktywni, czy może trzeba grzebać w elektryce np. dokładać kable itp ?

Pozdrawam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 10, 2012 07:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 11:09   

W/g schematów elektrycznych i opisów wyprowadzeń modułu komfortu, czujników ANTITRAP może być aż cztery. W module BCU (GM6) kostka połączeniowa C0660 (54pin):

PIN 3: Czujnik prawego tylnego okna
PIN 4: Czujnik lewego tylnego okna
PIN 20: Czujnik okna kierowcy
PIN 21: Czujnik okna pasażera

resztę konfiguracji taką jak (Anglik/Europa) czy włączanie/wyłączanie opcji zamykania/otwierania jednoklikiem ustawia się za pomocą sesji T4.

Instalacja w samochodzie powinna być wyposażona w przewody idące do tych pinów w module BCU.
Należałoby wymienić wiązkę w drzwiach na taką z zainstalowanym czujnikiem.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 11:23   

Kiedyś patrzyłem na to i chyba nie jest to możliwe
BCU ma wyjście tylko na jeden czujnik
Nawet jeżeli byś podłączył w jakiś sposób dwa razem BCU sterowało by chyba jedna tylko szybą
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 17:15   :)

No to mamy dwie sprzeczne odpowiedzi, na T4 byłem z 2 miesiące temu u Jowiego, wspomniał że powinienem mieć dwa okna otwierane/zamykane na "jeden klik", jak pokazałem że wszędzie prócz okna kierowcy mam twarde uszczelki czyli bez czujnika, to się zdziwił. Wole dopytać jeszcze na forum, gdyż za tydzień będę odwiedzał szrot z anglikami i mógłbym taką uszczelkę kupić, ale jeśli to ma nie zadziałać to wole nie wyrzucać kasy niepotrzebnie.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lis 11, 2012 01:16   

Nie miałem kiedyś szyb elektrycznych z tyłu i postanowiłem je założyć (pewnie temat odnajdziesz bez problemu). Nie było to takie proste jak się wydaje, ale po wielu miesiącach i sesji T4 udało się. Wtedy też mój dawca miał obydwa okna z czujnikami. Zatem z lewej szedł przewód i z prawej szedł przewód. Czujniki były umieszczone pod plastikową osłoną, tą która trzyma także głośnik. Nie chciało mi się na ten czas rozbebeszać przednich drzwi i dodatkowo montować czujniki, bo i tak po kilku godzinach przekładki tylne szyby nie działały ;) Zrezygnowany poskładałem auto do kupy i miałem niedziałające elektryczne szyby z tyłu.

Powracając do tematu. Na każde okno musi być oddzielny czujnik. Gdzie wchodzi sygnał z czujnika napisałem Ci powyżej. Wiązki od słupków do BCU powinny okablowanie posiadać. Jedynie w drzwiach trzeba mieć dokładkę. Być może można taki czujnik spreparować, ale w przypadku przeszkody może się coś złego stać komuś albo mechanizm może się uszkodzić.

Jak włączysz sobie jednoklik w górę bez czujników, będziesz miał opuszczanie i podnoszenie skokami.
Być może opcja jest fajna, ale jakoś bez niej żyję ;D Może jak kiedyś będę rozbierał drzwi, impregnował zamki, może nawet zreanimuje swój stary, europejski zamek, to pomyślę o dołożeniu czujników. Pierdyknę sobie też takie czujniki z tyłu... a co :D

Nie wiem o czym pisze Pieta :) Ja posiłkuję się schematami elektrycznym R75, rozpiską modułów i wyprowadzaniem pinów.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 11, 2012 11:41   

Dzięki za wyjaśnienia, nie spotkałem nigdzie czujników na tył ale może za słabo szukałem, natomiast na przód jak najbardziej z anglika można by przełożyć.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 11, 2012 20:08   

MaReK napisał/a:
Nie wiem o czym pisze Pieta Ja posiłkuję się schematami elektrycznym R75, rozpiską modułów i wyprowadzaniem pinów.


Oczywiście nie robiłem żadnej przeróbki w tej kwestii ale pisałem na podstawie schematów na które rzuciłem kiedyś okiem w tym temacie

Przed chwilą otworzyłem RAVE (4 edycja) i nie widzę w schematach wyprowadzeń do innych czujników jak tylko do drzwi kierowcy
Jednak w opisie systemu i gniazd jest napisane jak piszesz, czyli piny 3,4,20,21 do czujników
Wracając natomiast do schematów i gniazda 660 piny 3,4,21 nie są wyszczególnione w tabeli, co oznacza że nie są okablowane w żadnej wersji wyposażenia

Wnioskuję, że żadne auto nie wyjechało z fabryki z czterema czujnikami ale BCU jest na to przygotowane?
 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Nie Lis 11, 2012 20:21   

czy to mozliwe zebym nie mial zadnego takiego czujnika? szyby mam wszystkie elektryczne, kierowca klik opuszcza i podnosi, reszta klik idzie w dol, a do gory trzeba trzymac
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 11, 2012 20:35   

A czy szyberdach powinien mieć również czujnik "obcięcia głowy tudzież ręki" ? U mnie takowego nie ma i zamykanie szyberdachu = gilotyna :(
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 12, 2012 07:28   

Pieta napisał/a:
Wnioskuję, że żadne auto nie wyjechało z fabryki z czterema czujnikami ale BCU jest na to przygotowane?

Tego nie wiem, bo nie sprawdzałem nigdy. Schemat połączeń z RAVE faktycznie pokazuje tylko jeden obwód (do czujnika w drzwiach kierowcy). Ja mam jeszcze pliki (chyba robione przez hobbystów) gdzie jest opis pinów i ideowy schemat połączeń. Na nim są wszystkie 4 obwody. Mój dawca (R75 2000 rok) był wyposażony w dwa czujniki (nie sprawdzałem jednak czy okno pasażera zamyka się na raz). Może to jakaś rzeźba, albo jakiś przeszczep drzwi z anglika ;)

Nie wiem po co te zabiegi jednak skoro faktem jest, że T4 potrafi włączyć funkcję podnoszenia szyby jednoklikiem (one-shot up) tylko dla kierowcy. A czy kierowcy drzwi będą lewe czy prawe o tym decyduje T4 i konfiguracja auta. Gdyby udało się dostać do konfiguracji urządzenia BCU (bit po bicie) jak w przypadku LSM czy IPK, może można by spowodować ustawienie opcji dla wszystkich okien.

Co do gniazda C0660, mam wtyczkę na stole, która ma obsadzone wszystkie piny, stąd moje podejrzenie o wyposażenie wiązki we wszystkie obwody, czy były jednak one w pełni wykorzystane?

pazdzi0h napisał/a:
czy to mozliwe zebym nie mial zadnego takiego czujnika? szyby mam wszystkie elektryczne, kierowca klik opuszcza i podnosi, reszta klik idzie w dol, a do gory trzeba trzymac

Jeśli nie musisz trzymać przycisku cały czas aż do zamknięcia, oznacza to, że taki czujnik posiadasz. Chyba, że ktoś go "spreparował" :D

Reasumując w/g RAVE opcja jednokliku w górę jest dostępna tylko dla okna kierowcy. Ponieważ okno kierowcy może być albo z lewej albo z prawej strony (EU/GB) to wiązka jest przygotowana na takie rozwiązania. Czy te przewody schodzą się do jednego PINu we wtyczce i BCU przełącza się w zależności od wersji (EU/GB)? To należałoby sprawdzić miernikiem.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kmisiowy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lut 22, 2013 19:57   

witam, a co zrobić w przypadku gdy jednoklik nie działa przy podnoszeniu?szyba sie porusza do góry tylko o kilka milimetrów i żeby podciągnąć całą szybę muszę kliknąć kilkadziesiąt razy.na dół działa ok.chodzi o drzwi kierowcy. kiedyś ładnie działało i sama podjeżdzała jak sie raz kliknelo.
pozdr
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 22, 2013 20:16   

Naprawić, sprawdzić połączenie do czujnika, który siedzi pod plastikową blendą.
Rozbierz boczek i zobacz, że idzie tam dwa lub jeden przewód. Możesz kupić używkę jeśli Twój padł, ew. wyłączyć w konfiguracji BCU na T4 jednoklik.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 20:08   

Zakupiłem uszczelkę wraz z czujnikiem (krańcówką) okna kierowcy UK, czy ktoś wie jak zabrać się do wymiany w oknie pasażera EUR ? Na co zwrócić uwagę aby niczego nie uszkodzić ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT R75] Dodatkowy wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
wingregor Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Wrz 16, 2015 19:30
wingregor
Brak nowych postów [R75] Elektrycznie składane lusterka
MiReK Rover serii 75, MG ZT 26 Czw Cze 23, 2011 16:02
dafit
Brak nowych postów [R75] Fotele sterowane elektrycznie + welur
szpynior Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Gru 07, 2013 15:08
PD
Brak nowych postów [R75] Lusterka składane elektrycznie - przestawienie z UK
dawidd Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lip 19, 2017 11:29
dawidd
Brak nowych postów [R75] Lusterka składane elektrycznie - schemat wiązki drzwi
AdaskoC Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Maj 07, 2015 14:03
wellman



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink