Wysłany: Sro Lis 14, 2012 18:58 [Rover 400] Skończył się silnik
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam wczoraj wracajac do domu pekl mi pasek ten co napendza pompe i alternator zadzwoniłem po kolege z holował mie do domu no i zaczelo sie oglondanie samochodu no i z ciekawosci zdjelem pokrywe od rozrządu no i psikus pekl pasek tez rozrządu no i rozbieranie pokrywy zaworów no i szklanki sa popekane czy ktos miał moze juz taki przypadek jake moga byc jeszcze skutki pekniecia paska rozrządu
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 14, 2012 18:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli umiesz zdjąć głowicę , to regeneracja jej powinna kosztować 300-450 zł.( zależy w jakim warsztacie ). Jaśli silnik był w dobrym stanie , nie brał oleju , miał dobrą kompresję , to warto to naprawić .Dodając koszt uszczelki pod głowicę , nie przekroczysz w najgorszym wypadku 600zł. Kupując silnik , nigdy nie wiesz na co trafisz i wymiana też nie za darmo .Sam z głowicą nie kombinuj , musi ją zregenerować wyspecjalizowany w tym zaklad ( splanować , wymienić skrzywione zawory itd. ). Ja spotkałem się z wieloma przypadkami pęknięcia paska w dieslu i wiązało sie to tylko z naprawą głowicy .
Naprawa silnika ok 1.500 zl na dobrych częściach i taniej tego nie zrobisz chyba ze chcesz zaryzykować montażu starych zaworów Mnie kosztowała planowanie głowicy z wymiana wszystkich szklanek i popychaczy i zaworek 1000zl do tego jeszcze uszczelka i śruby głowicy i masz już taka kwotę Przerabiałem to rok w lutym
Najtańsza opcja jest inny silnik
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dlaczego wszystkie ? Jak pasek pękł mogły być otwarte tylko dwa , góra trzy zawory i w nie uderzył tlok zginajac je i krusząc " szklanki " ( popychacze ) . Pierwsze słyszę żeby po pęknięciu paska zniszczone były wszystkie zawory i popychacze .
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 07:30
Pewnie tyczyło sie to tego ze głowica jest szmelc.A jak beda ja regenerowac w zakladzie to przeciez powinni wymienic wszsytkie(w koncu tez nie mały koszt wyjdzie za to)
a nie sprawdzac który dobry a który nie,który jeszcze pochodzi (chyba ze jakis naprawde skromny i oszczedny zaklad,w sumie teraz to ciezko o dobry i uczciwy zakład,ale zycze powodzenia )
Jedyne wytłumaczenie to to , że pasek musiał przeskoczyć o kilka ząbków i dopiero po paru obrotach się zerwał .Dlatego załatwił wszystkie szklanki i zawory .
pasek pękł poniewaz pasek od alternatora wkrencił sie w rolke rozrządu i dlatego pękł a zarwory sa krzywe i dlatego zmieniam wszystko czyli zawory i szklanki a odlew jest okej. Czy ktoś wie jak ustawic rozrzad
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 18:15
Pewnie ,dajesz pierwszy tłok(czyli ten od paska) w gmp i zawory na przepłukiwaniu (oba twarde) i wszystko. Potem na wykreconych wtryskach badz swiecach krecisz za srube wału czy lekko i rowno obraca sie (tak dla upewnienia sie czy jest na 100% ok ustawiony)
[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 18:15 ]
Aha a co dokrecania głowicy to wiadomo zaczynasz od srodka przyciagac (aby w miare równo rozlozony był nacisk )
najpierw dajesz po 30Nm a potem dociagajac koncowo 65Nm (ja zwykle dociagam na wyczucie,bo nie mam klucza dymanometrycznego i nie jest zle )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum