Wysłany: Wto Paź 09, 2012 12:16 [R75] problem z 1 biegiem manual
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Mam ciągły problem z 1 biegiem w manualnej skrzyni sytuacja wygląda tak w następujących sytuacjach:
1. Silnik zgaszony wbijam sprzęgło wszystkie biegi wchodzą elagancko
2. Silnik włączony wbijam 1 zgrzyta pozostałe biegi ok
3. Silnik włączony wbijam 1 czekam 3-5s bieg wchodzi nic nie zgrzyta
Wymieniany był olej w skrzyni, odpowietrzany układ, wymieniany płyn hamulcowy
Problem jest bardzo denerwujacy zwłaszcza w jezdzie po miescie pozatym zmusza to trzymania dłuzej sprzegła
Moje pytania co może to powodować:
Padniety synchronizator 1 biegu, pompka sprzegła, coś ze sprzegłem, wysprzęglik czy coś innego nie chce nie potrzebnie wymieniac wszystkiego po koleji
Byłem u 2 mechaników którzy poza odpowietrzeniem i zaleceniu wymiany oleju nie byli w stanie w 100% stwierdzić co jest przyczyna tym bardziej ze jak sie przytrzyma dłuzej jest ok
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 09, 2012 12:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Synchronizator 1 biegu na moje. A jaki olej do skrzyni wlewałeś? Producent zaleca MTF94 i powiem ci ze miałem podobnie jak ty ale z 3 biegiem w Freelanderze i zmiana oleju na inny o tych samych parametrach co MTF94 nie pomogła ale jak wlałem MTF94 to zrobiło sie OK i tak już mam ponad 15kkm.
Na forum Landroverowym chłopaki napisali że MTF94 dobrze robi na synchronizatory i moim zdaniem coś w tym musi być.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
haszczyc, ale chyba taniej najpierw zmienić olej w skrzyni i zobaczyć a dopiero potem zdejmować skrzynie by diagnozować wysprzęglik. Jakoś nie uśmiechało by mi się wymienić pompki za 800 i wysprzęglika za 300 plus robocizna ze 600 i bym się dowiedział że olej do dupy był w skrzyni wlany.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Mam pytanie czy warto olej wymienic na ten MTF94
Mechanik mi wymienaił na nowy nie wiem jaki zapytam przy okazji
ale czy jest sens wymieniac na ten mtf skoro był wymieniany cza az taka moze byc roznica ze przestanie zgrzytać?
dodatkowe pytanie czy da sie to zweryfikowac ze pompka do wymiany lub wysprzeglik bez jego zakupu czy tez jedyna droga zeby sprawdzic to wymiana tych podzespołów ?
Jak ci zgrzyta to na każdym oleju będzie. Wymiana ci nic nie da.
Wysprzęglik i pompka to zwykła chydraulika jak w hamulcach
Wszystko da sę sprawdzić
- najpierw sprawdzić pod skrzynią czy się nie leje z wysprzęglika
- sprawdzić czy nie jest mokra pompka
- sprawdzić ewntulanie czy przewodami gdzieś nie leci
- czy jest wystarczająco płynu w zbiorniczku nad pedałem
- odpowietrzyć wszystko
- sprawdzić czy po długim wciśnięciu pedału, biegi wchodzą
jak wszytko ok to może być juz jest dobity synchronizator
Lub coś z docikiem i sprzęgło wlecze, ale wtedy inne biegi też powinny gorzej wchodzić.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Paź 10, 2012 09:59
mondigo napisał/a:
Mechanik mi wymienaił na nowy nie wiem jaki zapytam przy okazji
ale czy jest sens wymieniac na ten mtf skoro był wymieniany cza az taka moze byc roznica ze przestanie zgrzytać?
Ma być MTF94.
mondigo napisał/a:
dodatkowe pytanie czy da sie to zweryfikowac ze pompka do wymiany lub wysprzeglik bez jego zakupu czy tez jedyna droga zeby sprawdzic to wymiana tych podzespołów ?
Jak ci zgrzyta to na każdym oleju będzie. Wymiana ci nic nie da.
U mnie w freelanderze zgrzytała, po wymianie oleju na MTF94 nie zgrzyta juz 15kkm.
Poczytaj na forach hondy oni tez leją ten olej.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie wiem co z tym olejem został niby raz jeszcze wymieniony na taki co producent zaleca
niby nie mtf ale cos tam wspolnego g cos tam nie zrozumialem podobno mechanik dzwonił do rovera Podobno mtf to tylko marka a co innego jest wazne wspolne cos tam w tym oleju
Prawda to ?:) czy...
Dzisiaj miałem odebrac samochod diagnoza zgrzytania po ogledzinach i testach
1. cieknie z pompki
2. w niedługim czasie do wymiany sprzegło i wysprzeglik
Pompka została zregenerowana.
Juz mam odjezdzac a tu sprzegło tak od połowy jakby chwyta
cos tam posprawdzałem kilka razy biegi 1 dalej zgrzytała ale to niby wina była sprzegła i wysprzęglika juz mam odjezdzac zadnego biegu nie wbije zgrzyt wszedzie
mechanik podszedł jakos mu sie udało i kawalek przejechał i chyba cos pierdzielneło
w sprzegle i kaplica samochodem nie da sie jechac
do wymiany sprzegło i wysprzeglik jeżeli nadal bedzie zgrzytac po wymianie to sie zdenerwuje!
bo mi tylko to wszystko sprzegło całkiem wykonczyło
Nie wiem co z tym olejem został niby raz jeszcze wymieniony na taki co producent zaleca
niby nie mtf ale cos tam wspolnego g cos tam nie zrozumialem podobno mechanik dzwonił do rovera Podobno mtf to tylko marka a co innego jest wazne wspolne cos tam w tym oleju
Prawda to ?:) czy...
Też miałem wlany inny olej o dokładnie takich samych parametrach jak MTF94 i zgrzytała mi skrzynia, wlałem MTF94 i przestała. Pytałem na forum Land Rovera czemu tak jest, to mi napisali, że często tak jest i że MTF94 dobrze robi na synchronizatory. Podobnie piszą na forach Hondy więc coś w tym musi być. Nie wiem dlaczego mechanicy są tak uparci i nie chcą wlewać MTF94 tym bardziej, że nie jest kosmicznie drogi. Do skrzyń automatycznych to większość mechaników wleje tylko to co producent zaleca i będą murem stać ze tak ma być a manual to kichać to.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
został wlany mtf94 texaco narazie dalej zgrzyta tzn zaraz po wymianie zobaczymy czy się rozchodzi jeżeli nie to chyba juz pozostał synchronizator chodz dziwne ze na wyłaczonym silniku badz jak sie chwilke przytrzyma sprzegło bieg wchodzi elegancko
chodz dziwne ze na wyłączonym silniku badz jak sie chwilke przytrzyma sprzegło bieg wchodzi elegancko
nie jest to dziwne
Synchronizator ma za zadanie wyrównać prędkości obrotowe wałka wejściowego/pośredniego i głównego/wyjściowego. Jak wyłączysz silnik i samochód stoi to nie ma tej różnicy prędkości i synchronizator nie ma co synchronizować.
http://www.youtube.com/watch?v=WMfPOfqK7ms
powód zgrzytania może być też inny. Sprzęgło mocno wlecze. Może coś być z mechanizmem docisku (np. słoneczkiem) i sprzęgło nie jest dostatecznie rozłączone
Wystarczy dłużej przytrzymać sprzęgło czy sprzęgło i jednocześnie pchać lewarek?
ogolnie zeby wbić 1 bieg bez zgrzytu muszę wcisnac sprzęgło odczekac ok 3s i trzymajac dalej sprzegło wbić 1 bieg w przeciwnym razie gdy wbijam 1 bieg zaraz po wciśnieciu sprzegła jest zgrzyt
to teraz pytania
1. czy wrzucanie biegu ze zgrzytem moze rozwalic całkiem skrzynie
2. czy dłuzsze trzymanie nogi na sprzegle robi mu jakąmś większą krzywde
3. czy lepiej zregenerować czy wymienic skrzynie biegów
4. czy jezdzic dopoki sie całkiem nie rozleci czy cos z tym robic (oczywisce po miescie jezdzi sie fatalnie i jest to bardzo denerwujące)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum