Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Od razu mówię, że szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem bo wyskakiwały tylko o uszczelkach pod głowicą. Wracając do tematu, mam problem z uszczelkami drzwi, mianowicie są one u mnie tylko wsadzone ale nie przyklejone, przez co często wyłażą i nie ma szczelności. Nie wiem czy jest tak standardowo w 200 (w 45 mam przyklejone) czy tylko ja tak mam. Chodzi mi głównie o to, że nie wiem czym je przykleic. Byłem dzisiaj w markecie, żeby kupic jakiś klej ale zgłupiałem. Chciałem wziąc jakiś Patex bo niby łapie w 10 sekund, a uszczelka nie jest luźno dopasowana tylko trzeba ją trochę naciągnąc więc idealnie by się nadawał, ale nic na nim nie pisało na temat klejenia gumy. Był też jakiś klej, ale w małej tubce Guma-Metal i ten byłby dobry ale nie pisało czy szybko łapie, a przecież nie dam rady trzymac całej uszczelki jak on sobie będzie schnąc. Doradźcie coś proszę, bo już sam nie wiem, a może jest jeszcze coś innego dobrego i szybkoschnącego?
KNA. Miałem jakiś czas temu identyczny problem i też z tyłu. Uszczelka wyłaziła przy zamykaniu drzwi. Posmarowałem uszczelkę w rowku i blachę na którą ją wciskasz klejem butapren. Odczekałem kilka minut i nacisnąłem uszczelkę. Trzyma już kilka miesięcy.
Tydzień temu kupiłem silikon w sprayu za około 10 zł. i wypsikałem wszystkie uszczelki. Te na drzwiach, klapie bagażnika i te na karoserii. Zimą nie będą przymarzać. Drzwi domykają się inaczej, lepiej, ciszej, lżej a efekt mnie zadziwił. Polecam wszystkim.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Te uszczelki nigdy nie były przyklejane są tylko w sadzone. W 45 jest też to tylko w sadzone i tyle. Mi to nigdy jeszcze nie wypadło ale kilka razy ściągałem.
Może wYpadły
Te blaszki w gumie co trzymają ta uszczelkę w drzwiach.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
myślę że silikon powinien sobie najlepiej poradzić.
Nie stosujcie silikonu w autach - powodują korozję ! Jedynym rozsądnym silikonem do zastosowania w połączeniu z karoserią jest silikon bezacetatowy.
Remigiusz napisał/a:
Może wYpadły
Te blaszki w gumie co trzymają ta uszczelkę w drzwiach.
To jest właściwy trop. Uszczelkę na rancie trzymają blaszki znajdujące się wewnątrz uszczelki - mozna spróbować je podgiąć, aby uszczelka wchodziła na ścisk, można kupić nową uszczelkę - do kupienia na metry, a można też wkleić, ale nie klejem do trwałych połączeń...
_________________ roverzysta
Svirus [Usunięty]
Wysłany: Czw Lis 15, 2012 14:12
silikon w pełni się sprawdzi - dodatkowo jeśli będziesz musiał zdemontować uszczelkę - zrobisz to bez jej uszkodzenia. Karoseria też na tym nie ucierpi . Polecam z doświadczenia
Jedynie silikon bezacetatowy - zwykły będzie zalążkiem ogniska korozji.
Remigiusz napisał/a:
Jedynie dobre to jest klej do szyb
Czyli masy klejąco-uszczelniające na bazie poliuretanu - sklejone tym jest całe auto.
Masy poliuretanowe potrzebują wilgoci - nie powietrza - aby związać i dlatego szyby samochodowe najlepiej wymieniać wiosną i jesienią lub w deszczowy dzień - oczywiście pod dachem.
Sprawdziłem i u mnie w tych uszczelkach nie ma żadnych blaszek. Jest tam tylko taki rant z dużo bardziej twardej gumy, ale jakoś nie za bardzo on pomaga. Powiem tak, uszczelka trzymac jakoś się trzyma, ale nie jest ona dobrze dopasowana. Wyglada to dokładnie tak:
Jak ją docisnę tam gdzie nie dochodzi, to wychodzi mi w innym miejscu, więc muszę ją naciągnąc. Dlatego muszę przykleic ją na coś co od razu łapie dosyc mocno i nie pozwoli jej odejśc jak naciągnę i przykleję w innum miejscu.
Jak ją docisnę tam gdzie nie dochodzi, to wychodzi mi w innym miejscu, więc muszę ją naciągnąc. Dlatego muszę przykleic ją na coś co od razu łapie dosyc mocno i nie pozwoli jej odejśc jak naciągnę i przykleję w innum miejscu.
Z moich obserwacji wynika, że dobre, elastyczne kleje zawsze zawsze potrzebują czasu. Jeśli łapie od razu jak Kropelka, to połączenie nie jest elastyczne i zerwie się podczas użytowania.
Podczas klejenia możesz przytrzymać uszczelkę klamerką, klipsem do papieru lub po prostu przytrzasnąć drzwiami
Nie, o Kropelce i tym podobnych klejach to nawet nie mówię. Bardziej chodzi mi o coś takiego:
http://www.pattex.pl/content/view/329/343/
Jest napisane, że elastyczny i łapie bardzo szybko, tylko nie wiem czy nie wejdzie mi to w jakąś reakcję z gumą czy lakierem.
Widziałem to już wcześniej, ale w czym ma mi to pomóc? Nie znam się za bardzo na jakichś chemicznych wyrobach, także "klej rozpuszczalnikowy na bazie kauczuku syntetycznego z dodatkiem żywic" nic mi nie mówi. Jedyne co rzuciło mi się w oczy to to, że jest napisane wodoodporny, a dalej: "nie stosować również do powierzchni na stałe narażonych na działanie wody" .
Kup normalnie sylikon do wstawiania szyb. Łapie szybko i jest wytrzymały i tym bardziej nie uszkodzi lakieru. kleiłem szyberdach tym Roverze 25 i też uszczelki w Corsie B. Wszystko Ok. Kupowałem bezpośrednio tam gdzie wstawiają szyby.
No tak, tylko że ja mieszkam w takiej dziurze, że tu nigdzie nie ma takiego punktu gdzie wstawiają szyby. Patrzyłem za takim czymś w Bricomarche, ale tam właśnie praktycznie same Patexy mają.
Praktycznie: otwarta i nie wykorzystana do końca po 2tyg. do wyrzucenia - utwardza się wilgocią.
Kup jeszcze rolkę taśmy papierowej, żeby na 30min. przytrzymać uszczelkę na swoim miejscu.
Rozejrzę się jutro za tym, jak gdzieś trafię to kupię, a jak nie to chyba wezmę tego Pattex-a albo jeszcze coś innego. Jak przykleję to napiszę czym i czy dobrze trzyma, a na razie dziękuję wszystkim za pomoc .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum