Wysłany: Nie Gru 09, 2012 14:03 [R75] Olej na osłonie silnika.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
dziś wracając do domu zapaliła mi się, początkowo na krótko oliwiarka i komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Im bliżej domu tym częściej kontrolka się zapalała.
Po zatrzymaniu auta zajrzałem pod maskę. Widać po lewej stronie silnika wyciek oleju. Cała osłona silnika jest tam zalana olejem...
Co mogło puścić?
Sprawa rozwiązana. Zamarzła odma i ciśnienie wywaliło uszczelniacz wału.
Informacyjnie: Koszt naprawy wraz z nowym olejem 200 PLN.
Ostatnio zmieniony przez adibeat Pon Gru 10, 2012 17:44, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 09, 2012 14:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
z lewej strony jak stoisz przed autem jak tak to po tej stronie jest filtr oleju, może on popuścił. bez kanału i ściągania osłony nie poradzisz nic, trzeba zobaczyć
Jesli był mróz i dosc długo jeżdziłes na niskich obrotach to najprawdopodobniej przecieka ci odolejacz odmy albo uszczelniacz wałka rozrzadu. V6-tki potwornie nie lubią zaczopowanych mrozem odm olejowych (a są dwie). Radzę Ci to zrobic przed zimą bo inaczej czeka cie to co mnie - w trasie R75 wypluł przez uszczelniacz cały olej. Mozna sobie wyobrazic jaki syf sie w komorze silnika zrobił, gdy paski alternatora i pomp rozrzuciły ten syf po całej komorze silnika ....
fajansiarz, co masz na myśli , bo oryginalny odolejacz jest wewnątrz silnika pod pokrywami zaworowymi.
System naczyń połaczonych.
Kiedy odmy olejowe są zapchane a cisnienie w silniku rosnie to rozrywa odolejacz oleju, który wbrew oczekiwaniom nie jest najsłabszym elementem (najsłabszym elementem w układzie odpowietrzania jest miarka oleju). Pierwszymi objawami niekontrolowanego przecieku jest olej, który czesto zauważaja uzytkownicy, ale nie bardzo wiedzą co jest przeczyna tego oleju.
Drugim takim irracjonalnym miejscem na wyrzucenie oleju jest znowu nie miarka oleju, ale korek uszczelniacza (tak plastikowy dyngs z Egiptu wbity w blok silnika).
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Gru 09, 2012 18:37
fajansiarz napisał/a:
Kiedy odmy olejowe są zapchane a cisnienie w silniku rosnie to rozrywa odolejacz oleju
to wszystko o czym piszesz to ja dobrze wiem , tylko o jakim odolejaczu Ty mówisz. Na zewnątrz nie ma żadnego oryginalnego odolejacza , są tylko separatory siatkowe wewnątrz silnika.Pytam bo to wprowadza się w błąd tych co nie znają tematu i będą szukać odolejacza. Ja mam dołożony odolejacz , ale nie ma możliwośc rozszczelnienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum