Wysłany: Sro Gru 12, 2012 19:27 [R200]Bardzo szybko się rozgrzewa silnik chyba termostat
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam przed chwilą pojawiła mi się usterka. Silnik w mig się rozgrzewa do nominalnej temperatury. Wąż górny gorący dolny letni. Grzeję w kabinie jak nie wiem wydaję mi się że padł termostat ale wszystkie wątki, które przeglądałem opisują odwrotny efekt, że silnik się nie grzeje i nie ma ogrzewania.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 12, 2012 19:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pojechałem na zakupy samochód potrzebował czasu żeby się rozgrzać . Wróciłem wszedłem do domu na ok. godzinę. Wychodzę odpalam przejechałem ok 100 metrów a wskazówka pokazuje nominalną temp. pracy silnika ogrzewanie działa. Więc sprawdziłem węże chłodziwa i górny jest gorący a dolny ledwie letni czy to termostat padł?
wskazówka temp. jest tak jak powinna być w połowie nawet nie ale podnosi się do tej pozycji bardzo szybko tym bardziej, że teraz za oknem panuje niska temperatura.
Po godzinnym postoju jak pisałeś wcześniej auto nagrzewa się szybciej niż po całej nocy.
Jeśli wskazówka nie podnosi się ponad normę to ja bym nie panikował.
Rozumiem że masz już to auto jakiś czas i nigdy tak szybko się nie nagrzewało ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
mam już go ponad 2 lata i nigdy tak nie było do tego chcąc sprawdzić ten problem (mógłby być to czujnik temp. 2 ) przejechałem się nim dalej i wąż dolny cały czas zimny. Oba powinny być ciepłe przecież
Bardzo możliwe, że termostat zepsuł się/zaciął w pozycji zamkniętej, wtedy będzie efekt szybkiego grzania i właśnie węże będą ciepłe i zimne, nie wymiesza się płyn. Obserwuj czy podczas dłużej jazdy się nie otworzy, lub czy nie skoczy temperatura i nie zacznie się gotować (skoczy ponad 90...). Wtedy jak nadal nie będzie otwarty, a węże będą dalej jeden taki 2gi taki, to będziesz miał pewność.
Nie potrafię postawić diagnozy na odległość ale skoro wskazówka nie idzie do góry to nie jest jeszcze tak źle. Ja bym zostawił to do jutra. Po nocy sprawdzisz jak się nagrzewa. Jeśli uszkodzony jest termostat to na pewno po kilku kilometrach jazdy wskazówka pójdzie do góry. Obserwuj ją i jeśli tylko dygnie powyżej połowy to zatrzymaj auto. Uszkodzony termostat to jeszcze nie koniec świata ważne aby w porę zatrzymać auto a nie jak już jest na czerwonym.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Dzisiaj pojeździłem trochę dłużej no i tak silnik osiąga temp. poniżej połowy wskazówki na desce rozdzielczej i utrzymuje ją ogrzewanie w środku działa lecz po włączeniu długo leci takie zimno letnie powietrze zanim zacznie grzać odpowiednio wąż górny gorący tak jaki i przy nagrzewnicy lecz dolny zimny jak cholera przecież on odchodzi od termostatu. Powinien przecież też być gorący nie prawda? Płyn w zbiorniczku też chłodny.
Może coś nagrzewnica jest zapchana albo nie działa tak jak trzeba. Z drugiej strony, przecież nie od razu leci ciepłe powietrze z dmuchawy - musi trochę złapać temperaturę żeby było letnie, ciepłe a potem gorące powietrze.
_________________ Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
wyłączyłem całkowicie ogrzewanie ominąłem nagrzewnice i puścił termostat wszystkie węże ciepłe. Tylko problem w tym, że jak bym tego nie zrobił to auto by stało odpalone i by się nie rozgrzało do tej nominalnej temp. Czy wy też tak macie czy ja już jestem zbyt wrażliwy. Może gdzieś jest minimalna nieszczelność?
Jeśli wskazówka zachowuje się stabilnie tzn. nie drga, nie opada, nie skacze impulsywnie do góry to wygląda mi to na uszkodzony termostat na szczęście w pozycji "otwarty"
Po obrotomierzu widać że silnik jest niedogrzany.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Kolego no według mnie to nie jest otwarty bo jeden wąż jest zimny a drugi gorący. Gdyby był otwarty bardzo długo by się rozgrzewał i węże były by cały czas jednakowej temperatury czyż nie tak?. Napisałem wcześniej że udało mi się go rozgrzać tak że dwa węże uzyskały podobną temperaturę czyli termostat ze stanu zamknięcie otworzył się. Węże są bardzo miękkie czy to nie świadczy o jakiejś nieszczelności układu?
Wysłany: Pią Gru 14, 2012 13:09 [R200]Bardzo szybko się rozgrzewa silnik chyba termostat
A Ja mam pytanko mam r200 sd i moje pytanie czy normalne jest to ze po przejechaniu ok 5km z nawiewu leci juz cieple powietrze a wskazówka dalej leży nie podnosi sie. po przejechaniu 10-15km w aucie gorąco a wskazówka pokazuje 1/4 wskaźnika. Możliwe ze czujnik przekłamuje?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum