Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Cześć wszystkim,
Chcę ustawić początek wtrysku w silniku 20T2N i tak;
na zimnym silniku po podłączeniu kts'a 540 pokazuje mi wartość kąta za dużą - poza zakresem. Zapala, pracuje twardo choć w miarę równo lecz daje mocno duszące spaliny. Ale już po pełnym nagrzaniu tester pokazuje mi prawidłowy kąt ładnie oscylujący na wykresie słupkowym na zielonym polu oraz brak jest duszących spalin.
I teraz nie wiem czy po nagrzaniu komputer sam przestawia sobie ten kąt na prawidłowy czy co jest grane.
Koledzy podpowiedzcie czy ten kąt na zimnym silniku ma być prawidłowy? A dokładniej mówiąc czy ustawia się kąt na zimnym silniku czy na pełnym nagrzaniu?
Aha dawkę ustawiłem na 4mg z wcześniejszej wartości 2,3mg choć żadnej różnicy w paleniu na zimnym czy ciepłym silniku nie ma, no zobaczymy może spalanie ogóle się zmniejszy a przynajmniej powinno.[/i]
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Sty 01, 2013 21:09, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 01, 2013 20:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Wto Sty 01, 2013 21:37
lolo83 napisał/a:
I teraz nie wiem czy po nagrzaniu komputer sam przestawia sobie ten kąt na prawidłowy czy co jest grane.
W pompie u dołu znajduje sie zaworek czasu wtrysku ,który do własnie na zimnym silniku dochodzi do niego zasilanie i przyspiesza kat w celu łatwiejszego rozruchu zimnego silnika .
a co z tymi duszącymi spalinami? to jest normalne w tym silniku przed całkowitym nagrzaniem że tak kopci?
a druga sprawa jeśli chodzi o dawkę to kolega "szoso" napisał że wartość książkowa to 5mg to jakoś taka duża i obawiam się że będzie słabe przy takiej dawce choć nie próbowałem jeszcze przestawić. Obecnie mam ustawione 4mg.
Panowie a może by zrobić taką próbę aby odłączyć na dole pompy ten zaworek i na zimnym silniku sprawdzić testerkiem jaki jest ten kąt (pod warunkiem że w ogóle odpali), aby mieć pewność że to nie komputer reguluje sobie ten kąt i dlatego przed nagrzaniem kopci i jest kąt poza zakresem a po nagrzaniu jest ok.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sro Sty 02, 2013 13:19
lolo83 napisał/a:
próbę aby odłączyć na dole pompy ten zaworek i na zimnym silniku sprawdzić testerkiem jaki jest ten kąt (pod warunkiem że w ogóle odpali), aby mieć pewność że to nie komputer reguluje sobie ten kąt i dlatego przed
Mozesz dolaczyc kostke na probe ,tylko musisz dac 1 kabel pod elektrozawor do pompy bo inaczej bedzie zamkniety dopływ.
Jak maszyna gwizda to nie przejmowałbym sie reszta ,ekologiem nie jestem a sa o wiele gorsze przypadki zanieczyszczen srodowiska jak niedogrzany silnik czy zaslepiony EGR badz brak katalizatora
pozdrowka .
lolo83, tu jest sporo o parametrach http://forum.roverki.eu/v...na+parametr%F3w
a dawka 5mg nie jest wcale taka duża, ja jak kupiłem Rovera to było 7mg i jeździłem tak przez 3-4 lata a jak robiłem pompę to koleś mi ustawił 3mg i tak zostało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum