Wysłany: Nie Gru 16, 2012 22:56 [R 45] Dlaczego nie działa spryskiwacz reflektorów
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2002
Witajcie,
Przy okazji robótki z zawieszeniem, zdjąłem sobie zderzak, żeby się zorientować dlaczego nie działa spryskiwacz lamp. Sprawdziłem pompkę podpiętą na krótko do aku i zaczęła buczeć (chyba ok?).
Po podpięciu do instalacji wtyczką, którą była podpięta zero efektów (odpalałem spryskiwacz wajchą chyba ze 30 razy). Sprawdziłem miernikiem kable przed wtyczką i nie ma napięcia w nich.
Odkryłem też, że przy zbiorniczku mam 3 wtyczki. Jedna jest wpięta do pompki spryskiwacza szyby, druga była wpięta do pompki od reflektorów a trzecia? W tej trzeciej też nie ma napięcia. Czy możliwe, że to wtyczka do hatchbacka, która powinna być wpięta do pompki spryskiwacza tylnej szyby?
Macie jakiś pomysł dlaczego prąd nie dociera do pompki? Czy bezpieczniki są 2 inne czy jeden wspólny dla obu spryskiwaczy?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 16, 2012 22:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Remi, tak szczerze to nie włączyłem lamp więc będę to testował jeszcze.
Ale just in case, wyczytałem w Rave coś takiego, że w dodatkowej puszce bezpieczników (Passenger Compartment Satellite) są dwa bezpieczniki F25 - Rear wiper relay (olać)/windscreen wash/wipe switch oraz
F27 - POWER WASH RELAY 20A. czy ten ostatni to nie przypadkiem właśnie spryskiwacza lampek?
Jeżeli go nie ma, lub jest padnięty to i tak pryskać nie będzie. (jak już pojadę do mecha to chcę mieć plan awaryjny czemu to nie robi).
Panowie i tzw "dupa"~! lampy wlaczone, ciagne za wajche, pompka szyby wyjea pompka spryskow lamp milczy. ciagnalem chyba z 10 razy i nic. ide patrzec na bezpieczniki.
Dobra, wg instrukcji, bezpiecznik nr 26 w puszcze w kabinie jest odpowiedzialny za power wash'a. Cholera, gdzie jest ten bezpiecznik? Numerowanie kończy się na 23.
[ Dodano: Sro Gru 19, 2012 09:23 ]
Dobra wiem, jakimś cudem mam puszkę bezpieczników od R400 (hmm??) ale już wiem który to 26. wymienię i ciekaw jestem. Ma ktoś inne pomysły co może nie działać?
ADI-mistrzu, tak na krótko to nie chcę
Chili jak bezpiecznik nr 26 będzie ok, to rozglądać się za MFU? Ma ktoś pozyczyć na chwilę?
[ Dodano: Sro Gru 19, 2012 14:58 ]
a, jak się nazywa ten MFU po polsku?
[ Dodano: Sro Gru 19, 2012 15:39 ]
Dobra, znalazłem na Allegro,nr katalogowy YWC104500. Czy to ten moduł jest taki sam dla diesla/benzyny/hatchbacka/sedana? Wg rimmerbrosow chyba tak (?)
Najlepiej dla testu zamienić przekaźniki miejscami z jakimś sprawnym, są identyczne. Jeśli zadziała spryskiwacz to znaczy ze przekaźnik się upalił (lub jego styk).
Obok bezpieczników
Pod kierownicą masz bezpieczniki, po prawej stronie są kwadratowe kostki, to przekaźniki
Normalnie je wyciągasz, nie są blokowane czy coś, po prostu wsuwki pod spodem mają, mocno ciągniesz.
Mam skrzynkę bezpieczników taką:
http://forum.roverki.eu/files/bezpieczniki_125.jpg
i tam bezpiecznik, który jest odpowiedzialny za spryskiwacze lamp, czyli nr 26 u mnie jest wpięty i nie jest uszkodzony.
Nie jestem w stanie zlokalizować żadnych więcej przekaźników, choć rzeczywiście wg Haynesa i wg Ravea jest takowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum