Wysłany: Sro Lis 14, 2012 23:32 [r420] Światła przednie
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Tak jak kiedyś pisałem, zrobiłem takie oto rzeczy:
1. Wypolerowałem reflektory z zewnątrz
2. Kupiłem nowe żarówki (philips nightguide double life)
Zamontowałem dzisiaj nowe żaróweczki i jakoś posmutniałem. Stare świeciły na żółto, a te również nie lepiej. Oczekiwałem elegancko doświetlonego pobocza, a tutaj jest kicha. Jedynie co to ładnie znaki odbijają się z daleka, ale na tym mi tak nie zależy. Jadąc kolegi Escortem mk8 na fabrycznych żarówkach jest takie białe światło i droga oświetlona, że nawet długich nie trzeba włączać, a u mnie z długimi to i tak jest lipa jakaś. Jak ktoś jedzie z przeciwka to ja nie widzę gdzie jest pobocze, ani linia na środku drogi. Nie wiem czy to TTTM roverowy podobnie jak z szumem podczas jazdy z większą prędkością, czy znowu wina w moim?
Myślałem nad takimi sprawami:
1. Napięcie jest za niskie i żarówki świecą na żółto (a powinny na biało)
2. Może trzeba wyregulować lampy (pion i poziom)?
Źle wyregulowane lampy (za bardzo do góry) mogą powodować, że pobocze jest niedoświetlone i nie mam zbyt dużego oświetlonego pola przed sobą? Co do elektrycznych regulacji. Raz tylko zauważyłem, że to działało, ale poziomy które się ustawiały były dosłownie na poziomie kliku cm między pozycją 0 a 3. To tak ma działać? W scenicu podczas jazdy jak się wyreguluje to różnica między każdym poziomem jest bardzo odczuwalna. U mnie praktycznie nie ma to wpływu na świecenie.
Takie idealnie biale swiatlo to daja chyba tylko te bluevisiony.
a co do wysokosci to podjedz pod jakas sciane zaznacz linie gorna oswietlenia, odjedz 5 metrow i linia powinna byc 6cm nizej, o ile nic nie pomerdalem
haxigi, Zamiast modzić podjechać na stacje diagnostyczna i tobie sprawdza jak to świeci i będzie wszystko jasne Zapłacisz 20zl i po kłopocie Z zwykłej żarówki światło nigdy nie jest idealnie białe, mowie o normalnych żarówkach. Te nightguide świeca w ogolę na 3 rożne barwy było na stronie philipsa opisane.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
jo byłem na stacji, coś popatrzył, pomacał i wsadził odwrotnie żarówkę (tym wystającym cypelkiem do góry, a ja miałem do dołu ) i mówi że teraz leci dobry strumień, mam poprawić drugą żarówkę (tam gdzie aku) i wtedy przyjechać, za 10 zł mi ustawi jak trzeba.
Hmm może to rzeczywiście wina odwrotnie wsadzonej żarówki :D
W każdym razie oczekuję takiego efektu:
a jest jak na razie (nawet na starych żarówkach) taki:
a tak przy okazji, pryzmat można kupić nowy? ewentualnie można go czyścić tym samym płynem co do reflektorów?
Remigiusz zadne mody. Jak masz prawidlowo ustawione to wlasnie o te kilka centymetrow obniza sie linia swiatla na kazde 5 metrow.
haxigi napisał/a:
wsadził odwrotnie żarówkę
ale tam przeciez jest wytloczenie na ten zabek w zarowce?? jak miales odwrotnie wcisniete i na chama zatrzasnales tymi widelkami to moze sie odgiely i nie trzymaja sztywno zarowki
[ Dodano: Czw Lis 15, 2012 14:16 ] haxigi, a co do zdjecia trasy i Twojeo oczekiwania, to taki efekt chyba tylko na "zenonach"
ten efekt ze zdjęcia jest w Golfie na żarówkach NightGuide
Ale czy to jest rzeczywiste zdjecie czy zdjecie z reklamy badz aukcji tych wlasnie zarowek?? ja tam mam chyba jeszcze gorzej niz na dolnym zdjeciu a rok temu kupowalem nowe lampy (zamienniki)
dodatkowo bajer taki, poszedłem przekręcić żarówkę, a w lewej lampie zamiast kostki były te druciki które nakłada się na żarówkę. Coś się popier*** i na żarówkę mijania prąd nie leci (prawdopodobnie jeden styk się skopał) -.-
Jeszcze jak świeciły moje nightguide:
Tak patrząc po zdjęciach to lampy nadal wymagają renowacji czy są już ok?
Na drugim zdjęciu widać takie kropeczki, ale nie wiem od czego, powierzchnia jest gładka reflektora
@edit
coś czuję w kościach, że napięcie na żarówkach będzie max 11V, więc z góry chciałbym się zapytać co zrobić by poprawić to? Ile może taka naprawa kosztować?
@edit2
aa odp na powyższe pytanie jest instalacja przekaźnika świateł. Zgadłem ?
haxigi, Zmierz na kablach ile masz Voltow i będzie wiadomo. Swego czasu BRT w 220 pamiętam przerabiał światła na przekaźnik bo u nas prąd do żarówek leci od aku do kierownicy i do włącznika i tam dopiero do reflektora
Podłącz się nawet na probe za pomocy krokodylów do żarówki i bezpośrednio pod aku i zobacz w tedy czy jest poprawa
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
o własnie o tym myślałem, jutro zdobędę potrzebne mierniki itp.
Jeszcze pytanie mam takie: załóżmy że napięcie jest ok, wtedy rozbiorę lampę i ją wymyję. Jak wyczyścić odbłyśnik (czym właściwie) i ten pryzmat? Gdybym chciał metodą parową przez wejście do żarówki H7, to muszę wyciągnąć pozostałe żarówki? Wystarczy że bym tam parą psiknął i odczekał aż się osuszy środek czy jak? Ogólnie chyba musze mieć nieszczelne lampy bo przez klosz widzę smugę kropelek dwóch na odbłyśniku, a czasami pojawia się tam para.
Zdjęcia jak mi świeci:
krótkie:
długie:
Jak widać prawa żarówka na długich jakoś tak świeci punktowo do środka, nie rozświetla jednolicie całość
[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 13:55 ]
Przed chwilą dokonałem pomiaru:
Te wtyczki miernika włożyłem do kostki która była w żarówce, manometr ustawiony na 20V i otrzymałem taki pomiar: 13,6V. To wychodzi na to, że trzeba lampę rozebrać i przeczyścić
zapalone światła i odpiąłem kostkę od żarówki wsadzając do niej te mierniki
bez kitu corsa B, escort mk8 o wiele lepiej oświetlają drogę. Muszę wolno jeździć bo jak jakiś pieszy nieoświetlony wyskoczy to go za szybko nie zobaczę
Poczytaj na tym forum
Na Twoich zdjęciach widać oznaczenie E11 więc masz lampy z homologacją Angielską i raczej nie bedą dobrze świeciły. Takie rzeczy to powinni powiedzieć Ci na przeglądzie . Mnie zwrócili uwagę i musiałem wymienić. Pozdrowienia.
W moich DEPO linia załamania światła nie jest ostra, ale co wymagać za lampy, gdzie 2 sztuki kosztują mniej niz jedna w oryginale. Oczywiście da się śmiało jeździć i świeca przyzwoicie. na alledrogo to trzeba uważać by nie kupić znów angielskich.
Ok, to lepiej którąś z tych używek niż DEPO byle by EU była. Tak swoją drogą gdzie jest różnica w lampach GB i EU? Inny pryzmat? odbłyśnik?
[ Dodano: Pon Lis 19, 2012 17:20 ]
swoją drogą też podłączyłem kabelkiem prosto do aku żarówkę i świeci tak samo, więc napięcie prosto z akumulatora jest zaskakująco dobre
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum