Forum Klubu ROVERki.pl :: 220SDI vs 214SI
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
220SDI vs 214SI
Autor Wiadomość
Raga 




Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 37
Skąd: Bielawa/DDZ



Wysłany: Czw Sty 03, 2013 23:36   220SDI vs 214SI

Witam,

Szykuje się do kupna drugiego Roverka, ale w Dieselku.
Pytanie jeżeli chodzi o jazdę, ekonomikę, przyśpieszenie, awaryjność.

No właśnie jak to się ma do 214Si?
Czy w każdym względzie lepiej?
Ma ktoś takie porównanie, siedział w jednym i drugim?
_________________
Pierwsze auto - Rover 214i 1.4 8V 75KM '97r.
Piąte auto - Rover 214Si 1.4 16V 103KM '98r.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 03, 2013 23:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sty 04, 2013 10:12   

Jazda .. porównywalna ... diesel cieższy, wiec moze w zakrętach lekko większa podsterownosc być.
Ekonomika - spalanie sporo mniejsze, koszty eksloatacji porównywalne.
Przyspieszenie ... ze startu to benzyniak może byc minimalnie szybszy .. ale w realnych warunkach a szczególnie w trasie diesel będzie dynamiczniejszy.
Awaryjność - w dieslu przy zakupie zwrócić uwagę na stan węży od turbo, stan napinacza paska osprzętu, wycieki ropy z pompy ...jak te rzeczy są ok, to pozatym nie ma sie co psuć. W benzyniakach podstawowa rzecz do sprawdzenia to HGF.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 04, 2013 10:29   

Brt napisał/a:
ze startu to benzyniak może byc minimalnie szybszy


Zaprzeczam , nie raz 1.4 16v dostalo baty od mojego seryjnego ropniaka.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
predatoraf 




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 142
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pią Sty 04, 2013 22:50   

Mam 220SDi i jak na razie nie narzekam, przejechane 241tyś w tym moje 12tyś.
Jedyne co wymieniałem do tej pory to łożysko z piastą.
_________________
Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 05, 2013 12:40   

Pytanie do czego będziesz używał auto, jakie przebiegi rocznie będziesz robił itp :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Sty 05, 2013 19:19   

predatoraf napisał/a:
Mam 220SDi i jak na razie nie narzekam, przejechane 241tyś w tym moje 12tyś.
Jedyne co wymieniałem do tej pory to łożysko z piastą.


ja mam nieco większe doświadczenie, jak miałem 214si zrobiłem nim ok 100tys km po czym swapnąłem na 1.8VVC
ale przy 214si problemy:
- uszczelka pod głowicą co ok 50tys robiłem ale nie robiłem zgodnie z przypowieściami na forum czyli planowanie i wymiana szpilek, więc być może dlatego robiłem ją dwa razy
- skrzynie biegów są słabe, wymieniłem 2 szt z powodu wycia łożysk, być może jakbym od razu kupił skrzynię z R25 z mneijszym przebiegiem nie robiłbym tyle razy
- aby auto dobrze przyspieszało trzeba trzymać powyżej 4000obr/min czyli redukcja przy 70-80 na 2 bieg nie należała do rzadkości (być może skrzynia też dlatego padała ;) )
- przy załadowaniu 5 osób plus bagaż jedzie słabo
- głośność przy 100km/h jest uciążliwa ale w dieslu i tak będzie głośniej ;)
z plusów tej jednostki napędowej:
- jak zredukujesz przyspiesza bardzo super jak na 1.4 (osobiście nie jechałem szybszym 1.4)

Ogólnie to diesla bym nie chciał, 1.4 miałem z gazem i zrobiłem 100tys km było ok (gaz sekwencja) teraz w 1.8 VVC też mam gaz i póki co 50tys i daje radę.

Wydaje mi się że 1.4 16V gdyby nie kręcić wysoko i często wytrzymałoby spokojnie 100tys km bez robienia uszczelki

[ Dodano: Sob Sty 05, 2013 19:19 ]
jeśli chodzi ogólnie o model to wg mnie zawieszenie pancerne, jak kupiłem miał przejechane 120tys, założyłem mu sportowe sprężyny i amory (bardziej dostaje zawias po tyłku) i przy 230tys km wymieniłem tylko jeden wahacz i coś trochę wcześniej łączniki stabilizatora, nic więcej.
Łożysko tylne też wymieniałem bo jeździłem na feldze która miała 3cm bicia bocznego przez około 5 tys km.
Wiązka tylnej klapy to bolączka tego modelu ale przy tym roczniku to standard prawie w każdym aucie.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 214si] Ocena
gr89 Chcę kupić ROVERka 5 Sob Lis 13, 2010 20:55
Franek_066
Brak nowych postów [Rover 214Si] Proszę o opinię
surge Chcę kupić ROVERka 5 Pon Kwi 25, 2011 01:16
surge
Brak nowych postów [214Si] Proszę o opinie i wskazówki...
jagd Chcę kupić ROVERka 21 Pią Sty 14, 2011 11:01
zouza
Brak nowych postów Srebrny 214si Wrocław Trzebnica zna ktoś ?
drlubicz Chcę kupić ROVERka 3 Pon Mar 12, 2012 07:57
drlubicz
Brak nowych postów Rover 214Si - sprzedaż auta - prośba o wycenę
KKamil Chcę kupić ROVERka 1 Nie Lis 20, 2011 13:28
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink