Wysłany: Sob Lut 09, 2013 13:05 [R75] problem z zamkami i klamkami
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
witam, temat jest złożony dlatego napiszę w podpunktach co nie działa i jakie są objawy:
1.drzwi kierowcy:
-zamykanie z pilota działa, ale otwieranie już nie (żeby otworzyć drzwi trzeba raz pociągnąć za klamkę i dopiero wtedy można otworzyć drzwi z zewnątrz) - ten rygielek się nie podnosi
-zamykanie, otwieranie przyciskiem z kabiny nie działa
-otwieranie kluczem nie działa (bebenek się obraca)
2. drzwi pasażera za kierowcą:
-otwieranie i zamykanie z pilota i przycisku w kabinie działa ale nie można otworzyć drzwi klamką zewnętrzną.
Dzisiaj rozkręciłem drzwi i tapicerkę zdjąłem, ale jak zobaczyłem dostęp do zamka i przeczytałem forum, że zeby wyjac klamke itd trzeba wyjąc szybe to sobie odpusciłem temat chwilowo. Reasumując:
żeby wejść do samochodu muszę najpierw wejść drzwiami pasażera i muszę pociągnąć klamkę wewnętrzną i dopiero wtedy mogę otworzyć drzwi kierowcy.
ma ktoś jakieś pomysły na naprewę tego?
pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 09, 2013 13:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na pewno do wyjęcia klamki i zamków nie trzeba wyjmować szyb.
Szyb wyjmować na pewno nie trzeba, ale zdecydowanie ułatwia sprawę odkręcenie mechanizmu podnoszenia i opuszczania. Z tyłu nie ma tego problemu, ale z przodu trzeba się nagimnastykować tym zamkiem i jak ktoś nie ma doświadczenia łatwiej mu będzie delikatnie odchylić mechanizm.
kmisiowy napisał/a:
1.drzwi kierowcy:
-zamykanie z pilota działa, ale otwieranie już nie (żeby otworzyć drzwi trzeba raz pociągnąć za klamkę i dopiero wtedy można otworzyć drzwi z zewnątrz) - ten rygielek się nie podnosi
-zamykanie, otwieranie przyciskiem z kabiny nie działa
-otwieranie kluczem nie działa (bebenek się obraca)
Zamek w stanie agonalnym Jesteś pewien, że siedzi tam europa? Chociaż nie wiem czy jeśli nie ma połączenia bębenka z zamkiem ten powinien się obracać dookoła.
kmisiowy napisał/a:
-otwieranie i zamykanie z pilota i przycisku w kabinie działa ale nie można otworzyć drzwi klamką zewnętrzną.
Jeśli działa i rygielek chowa się i wysuwa na prawidłową odległość, to najpewniej przymarzł albo na skutek szarpnięcie poluzowało się cięgno na plastikowej złączce. Do naprawy tego nie musisz wyciągać zamka.
Reasumując. Naprawa lewych drzwi to wymiana zamka. Jeśli chcesz europę to pewnie trochę wydasz, jeśli nie zależy Ci na otwieraniu z kluczyka - zakup od anglika zamek. Rozwiązanie drugie nie da Ci możliwości otwarcia samochodu w przypadku np. przepalonego bezpiecznika. Wtedy tylko przez bagażnik
Pozdrawiam,
[ Dodano: Sob Lut 09, 2013 13:29 ]
Ps. Jak już ściągnąłeś boczki sprawdź stan linek i ślizgów mechanizmu opuszczania. Możesz je dodatkowo posmarować jakimś mazidłem aby zabezpieczyć przed wilgocią i ew. korozją.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dzięki MaReK,czyli jednak trochę kombinowania będzie.
to europa. będenek się obraca bo kiedyś przymroziło i chyba trochę za mocno kręciłem
w przednich drzwiach rygielek się chowa jak się zamyka z pilota, ale nie reaguje jak chce się otworzyć. może też coś się poluzowało. nie mogę też wepchnąć tego rygielka do środka zeby zamknąć drzwi.
A w RAVE znajdę opis/przekrój mocowania zamka i mechanizmów,linek w drzwiach?
pozdrawiam
Dzięki MaReK,czyli jednak trochę kombinowania będzie.
Jak masz ciepły garaż - możesz działać i dasz spokojnie radę.
Jak zamierzasz pracować na 0 lub - temp. to odpuść sobie i zaczekaj na cieplejsze dni.
kmisiowy napisał/a:
to europa. będenek się obraca bo kiedyś przymroziło i chyba trochę za mocno kręciłem
Nie będę ściemniał, że wiem co zepsułeś bo nie wiem... może inni koledzy mądrzejsi się wypowiedzą Ew. w RAVE zajrzyj, ale też nie mam 100% pewności że to tam będzie.
kmisiowy napisał/a:
w przednich drzwiach rygielek się chowa jak się zamyka z pilota, ale nie reaguje jak chce się otworzyć. może też coś się poluzowało. nie mogę też wepchnąć tego rygielka do środka zeby zamknąć drzwi.
To zmienia postać rzeczy. Piszesz o prawych tym razem? To już nie kwestia zew. klamki i otwierania tylko zamka. Myślę, że się silniczek spalił, albo ścieżka. Niestety te zamki można rozebrać, ale ze złożeniem ciężej. Ja już się przymierzałem dwa razy i dwa razy gówno z tego mi wyszło Może ktoś bardziej manualny da radę to ogarnąć
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie wiem jaki ma to spowodować efekt Może wtrącić ew. wilgoć ale też wypłukać resztki smaru. Niektórzy uważają WD40 jako lekarstwo na wszystko Ja nigdy zamków nie traktowałem tym preparatem.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
1.drzwi kierowcy:
-zamykanie z pilota działa, ale otwieranie już nie (żeby otworzyć drzwi trzeba raz pociągnąć za klamkę i dopiero wtedy można otworzyć drzwi z zewnątrz) - ten rygielek się nie podnosi
-zamykanie, otwieranie przyciskiem z kabiny nie działa
-otwieranie kluczem nie działa (bebenek się obraca)
W zamku są dwa silniczki,jeden z nich najprawdopodobniej przepalił się.Miałem niedawno identyczne objawy,tyle że w drzwiach pasażera.I tak jak pisałem,silniczek przepalił się,znajomy elektryk wymienił silniczek i zamek hula.
U mnie również były te same objawy. Przepalił się silniczek. Kupiłem pierwszy lepszy zamek od anglika, podmieniłem silniczek i po kłopocie. Trochę zabawy było, ale nie jest to aż takie skomplikowane.
W zamku nie było nitów,były same zatrzaski i pośrodku jeden metalowy bolec z czymś w rodzaju wsuwanej podkładki.
Zostawił zębatkę,zostawił korpus,wymienił samą dolną część silniczka w której są blaszki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lut 13, 2013 05:55
nic nie trzeba rozwiercać, a jedynie jeden z nitów przypilować, poszukaj w moich postach. Juz nie raz rozbierałem zamek (teraz ta czynność zajmuje mi może 20 min). Jeden z nitów normalnie wybijasz, a wdrugim kołnierz (ala podkładka) spiłowujesz pilnikiem i montujesz alabo na segerka małego, albo na zabezpieczenie sprężyste. Rowniez nie rozumiem po co bawić się w rozbieranie silniczka (jak juz masz wyjety) a drugi i tak musiałeś kupić to poco ta zabawa. Zdoświadczenia wiem, że czyszczenie tych silniczków pomaga, ale na krótko. A inna sprawa to ile ten elektryk kasuje za usługę.
Wiedziony łatwością demontażu i montażu rozwaliłem dwa zamki
W swojej regeneracji używasz tych samych elementów? Czy musisz chodzić gdzieś po zakładach, żeby Ci znitowali?
kerbi napisał/a:
a wdrugim kołnierz (ala podkładka) spiłowujesz pilnikiem
Nie wiem, może ja nie rozumiem co czytam, ale w moich zamkach nie było żadnego kołnierza
Aż sobie zdejmę magiczne pudełko z regału i popatrzę jeszcze raz na to wszystko. Tylko, że jeśli rozwaliłem te nity przez rozwieracnie, to raczej już ich nie wykorzystam, bo będą za krótkie.
Zeger czy podkładka sprężysta (wciskana) na pewno musi być odpowiedniej średnicy.
Posiadasz wiedzę jaka to średnica, bądź skąd to dostać?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lut 13, 2013 11:27
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=81623 -bardziej o tym. Jasne, że tych samych elementów poza silniczkami a zwłaszcza jednym (bo zazwyczaj jeden pada). Kołnierz o którym piszę, że trzeba spiłować znajduje się na jednym z nitów, tym co trzyma zapadki. Jeden z nitów służy tylko do trzymania w całości dwóch elementów zamka, drugi cały mechanizm. Fachowo to się nazywa zabezpieczenie sprężyste osiowe do kupienia w każdym motoryzacyjnym. Wymiary to już nie pamiętam, ale w art. powinno być jak nie to na jeden nit chyba szedł 3 na drugi 5, są to bardzo tanie rzeczy więc jak kupisz od 3 do 6 to na pewno będzie pasować. Dla zobrazowania o co chodzi link z pierwszej lepszej strony
http://sambor.chojnice.pl...122b8e47dec3357
zdjęcie gdzie siedział ten kołnierz masz tutaj http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=44478
No ja cie kręcę Złożyłem zamek Niestety albo ja za dużo siły mam albo jakieś szczęście i w każdym możliwym wypadku połamałem plastikowe białe zaczepy. Zgubiłem też sprężynkę. Ale sam zamek działa Muszę kupić zatem lewą stronę anglika i przełożyć tylko elementy Zamek złożę na silikon, bo w sumie to trzyma się na słowo honoru
Rzeczywiście sprawa jest prosta. A do spiłowania kołnierza użyłem dremela z tarczką do cięcia. Inaczej do teraz piłowałbym ten kołnierz
Dzięki i pozdrawiam,
ps.
Czy ten artykuł Twój jest na stronie dostępny z opisem?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Rowniez nie rozumiem po co bawić się w rozbieranie silniczka (jak juz masz wyjety) a drugi i tak musiałeś kupić to poco ta zabawa.
A gdzie ja napisałem że drugi silniczek i tak musiałem kupić?Elektryk miał drugi w swoich zbiorach.
kerbi napisał/a:
A inna sprawa to ile ten elektryk kasuje za usługę.
Za rozebranie tapicerki,rozebranie i naprawę zamka,złożenie wszystkiego do kupy wziął 50 zł,to chyba nie majątek,zważywszy ile zapłaciłbym za cały zamek lub chociażby sam silniczek,plus oczywiście przesyłka i montaż.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum