Forum Klubu ROVERki.pl :: [r45 2.0 iDT 2001]_problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r45 2.0 iDT 2001]_problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
maciekacs 




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sty 02, 2013 23:48   [r45 2.0 iDT 2001]_problem z odpalaniem
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam serdecznie
Mam nie lada problem z moim roverkiem. Jakiś czas temu zaczął strajkować. A mianowicie zaczął klekotać jak stary ford transit i kompletnie stracił moc. Zawiozłem do pierwszego mechanika (a jestem z Wrocławia), żeby coś na to poradził. Ten tylko zmienił świece i wsadził poziomo zawór zwrotny kulowy przy filtrze paliwa (podobno źle, jak się dowiedziałem). Po tym rover zaczął chodzić jeszcze gorzej i z mocą również kiepsko. Odpalał od razu ale niemiłosiernie klekotał. Zawiozłem go do drugiego mechanika. Ten mówi, że to pompa, jak nic i że konieczna wymiana (ale się za to nie zabrał). Samochód po drugim mechaniku odpalał od razu ale klekotał jeszcze gorzej. Po tym wszystkim nieco się zdenerwowałem i zawiozłem do go trzeciego mechanika. Ten mówi, że to nie pompa, tylko kąt wtrysku. Miałem jakimś dziwnym trafem ustawione na 32,5!!! Więc zmienił mi na 5,5, po czym jednak zwiększył na 7,5 (jednocześnie demontując ten zawór zwrotny przy filtrze). Po tym zabiegu rover zaczął chodzić cichutko i odzyskał power, ale jednocześnie zaczął fatalnie odpalać. Bardzo niechętnie to robiąc, ale po ok 15 sekundowym przytrzymaniu go (dosłownie 3 razy tak zrobiłem), łaskawie odpalał. Panie i Panowie, co to za cholera może być? Mam nadzieję, że opisałem to po polsku:)
Pozdrawiam serdecznie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 02, 2013 23:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 00:08   

maciekacs, Ustaw kat wtryski na 2 lub 4 i nie więcej i będzie dobrze odpalał. Miałeś zły kat wtryski 32,5 to dziwne ze w ogolę chodził jeszcze.

Możesz sobie sam go ustawić bo nie jest to trudne trzeba tylko tester kupić za kilka złotych z allegro o nazwie ELM327 i poszukać opisu na forum :wink:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72234
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Sty 04, 2013 15:23   

maciekacs, Polecam przeczytanie tego tematu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=84028

Dotyczy zarówno kąta wtrysku, jak i interfejsu ELM327. Mam podobny problem z odpalaniem i jutro będe sam ustawiał kąt, korzystając z tego urządzenia.
 
 
maciekacs 




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Sty 19, 2013 13:36   

Witam ponownie.
Dzięki bardzo za informacje. Sprawy aktualnie wyglądają tak: byłem kolejnego mechanika, ten początkowo zmienił kąt wtrysku na 4,5, po czym okazało się, że auto w ogóle nie odpala. Następnie zmienił kąt wtrysku na 12, po czym samochód raz odpala, raz nie odpala. Stwierdzili, że siadła pompa. Mechanikowi najłatwiej powiedzieć, że to pompa - on za to nic nie płaci, a właściciel wyskoczy z kilku stówek i cześć. Moje pytanie brzmi, czy z Waszego doświadczenia, to faktycznie może być pompa, czy może jakaś inna zakamuflowana opcja...
Jeszcze inna kwestia: gdzie mogę odczytać dokładne parametry pompy? Gdzieś na obudowie? W razie, gdyby faktycznie siadła pompa, to muszę znajomemu (bo akurat może mi sprowadzić na gwarancji) podać dokładne parametry, żeby ją dopasować.
 
 
Damian_Pietras 




Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 45
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Sty 19, 2013 21:17   

Z tego co mi wiadomo to kąt powinien wynosić od 4 -6 stopni . Najcześciej - z własnego doświadczenia to bardziej 6 st , u niektórych czytalem na tym forum nawet 6,5.
Znajdź dobrego- uczciwego pompiarza - o ile to mozliwe :-)
 
 
 
maciekacs 




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Sty 20, 2013 20:11   

Z tym kątem, to jestem świadomy, że to nieco za dużo, aczkolwiek przy właściwym dla niego kącie, odpalanie było praktycznie niemożliwe. Czy możecie polecić kogoś solidnego od pomp na terenie Wrocławia?
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 21, 2013 11:51   

maciekacs, poszukaj hasła "Gawin" - znajdziesz kontakt i gdzie go możesz szukać.
Lepszego lekarza w mieście nie ma.
http://www.roverki.pl/czc...y.html?catid=19
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 2,0 iDT 2001 r.] Nie kręci
piasek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Lip 22, 2009 08:10
Brt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r 45 1.6 2001 jaki rozrzad ??]
cysiu1988 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Cze 18, 2014 20:18
sTERYD
Brak nowych postów [R45 2,0 iDT 2001 r.] zarzygany silnik
piasek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Sie 13, 2009 12:58
piasek
Brak nowych postów [rover 45 1.4 16V 2001] problem srs
szmanos11 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 30, 2010 09:21
darek_wp
Brak nowych postów [R45 1.8 2001] Problem z szarpnięciem...
edzio123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Mar 28, 2010 20:10
edzio123



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink