Wysłany: Czw Sty 28, 2010 20:29 [R620] Jak powinien być założony termostat?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam, wcześniej już pisałem, że auto słabo mi się nagrzewa i wniosek był taki, że popsuty jest termostat. termostat został wymieniony, ale auto nadal słabo się grzeje (choć trochę szybciej niż przed wymianą). Dziwne jest to, że auto nie jest jeszcze zagrzane na 90 a wąż prowadzący płyn do chłodnicy jest ciepły.
Mam pytanie, czy napewno dobrze założyłem termostat?
Poniżej zdjęcia termostatu tak jak widziany jest z góry.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 11, 2011 22:59, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 20:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Do chłodnicy może być troche ciepły bo termostat nie jest idealnie sczelny. Natomiast jeśli jest tylko troche ciepły a dolny wąż zimny to raczej termostat sprawny. Diesel zawsze się bedzie wolno grzał. Jeśli temp po osiągnięciu odpowiedniej nie maleje przy szybkiej jeździe/ max nadmuchu to raczej jest ok
i tak nie jestem pewien, czy dobrze założyłem termostat a co do szczelności to moim zdaniem powinna być dobra i nic nie puszczać bo tak to normalne zebedzie dłuzej sie grzał i krócej trzymał ciepło?
nie moze być idealnie szczelny bo wtedy gorący płyn wy nie płynoł w stronę termostatu czyli by go nie nagrzał czyli by sie za póżno otwierał bo temp była by przekazywana przez wymanę ciepła a nie obieg płynu. Niektóre termostaty mają malutką dziurkę żeby przepuszczać płyn. Dmuchałem w nowy termostat i nie jest idealnie szczelny natomiast są to znikowe wielkosci i nie wpływają na rozgrzewanie silnika.
tak wiem, załozyłem i byłem pewien ze dobrze ale teraz objawy auta świadczą ze nie napewno dobrze... wiec chciałem się w ten sposób upewnić bo teraz nie wyczytam z załozonego termostatu gdzie jest napisane pump
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
pump bądź też strzałka powinna być na tej rurce od termostatu która idzie prosto czy po ukosie bo sam już nie wiem...... a walcze z temperatura silnika (((
i jeszcze jedno wąż gumowy który łączy pompe z termostatem powinien mieć jakieś rozgałęzienie tj powinien od niego odchodzić drugi cieńszy wąż, czy powinien być jednolity ?
please ( dwa termostaty i silnik dalej zimny po przejechaiu 30 km wskazówka ledwo co wstaje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum