Wysłany: Wto Sty 15, 2013 08:58 [R25] Problem z jazdą przy zimnym silniku.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003
Cześć,
problem jest następujący.
Gdy odpalam silnik przy mrozie, wskaźnik temperatury opiera się na belce czyli totalne zero. Po 10 minutach wskazówka nawet nie drgnie, a silnik zaczyna się dziwnie zachowywać. Gdy w takim momencie zgaśnie, bardzo ciężko go odpalić. Gdy puszczam gaz auto gwałtownie hamuje. Raz bez wciśniętego gazu obroty zaczęły skakać od 1-1.3 tysiąca. Po jakiś 15 minutach, wskazówka temperatury się rusza, staje w połowie i wszystko wraca do normy.
Co to może być? Wydaje mi się, że czujnik temperatury albo płyn zamarza. Macie jakieś inne propozycje?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 08:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 11:05 Re: [R25] Problem z jazdą przy zimnym silniku.
robsson78 napisał/a:
porcupineG napisał/a:
a silnik zaczyna się dziwnie zachowywać.
Było by nam łatwiej gdybyś dokładniej opisał co masz na myśli.
Napisałem w następnych zdaniach Może napisze jaśniej. Gdy silnik jest rozgrzany (10 minut jazdy) a pomimo to kontrolka temperatury wskazuje zero (leży przyklejona do ogranicznika) to objawy są następujące:
- Gdy silnik zgaśnie, bardzo długo się odpala, a jak się odpali to przez parę sekund brzmi jak diesel
- Gdy podczas jazdy na 1/2 biegu puszczę pedał gazu, auto gwałtownie zwalnia, czuć takie szarpnięcie dosyć mocne
- Przy puszczonym gazie zdarza się, że obroty silnika same gwałtownie się zmieniają (1000 do 1300)
Czujnik temperatury sprawny, okazało się że brakuje płynu chłodniczego - był poniżej minimum. Ponadto w zbiorniczku wyrownawczym znajduje się brązowawa maź. Pod korkiem wlewu oleju parę kropel białej mazi. HGF? Co byście mi poradzili?
Jeśli silnik po uzupełnieniu płynu zachowuje się normalnie to jeżdzij dalej obserwując czy go nie ubywa.
Odrobina mazi na korku oleju to rzecz normalna przy obecnych temperaturach i załóżmy małych przebiegach miedzy kolejnymi uruchomieniami silnika.
Niepokojący jest osad w zbiorniczku, ale może wynikać z zalewania płynu z pojemnika zanieczyszczonego olejem.
Zwróć również uwagę czy występuje zbyt silne dymienie na biało i czy nie jest zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia (twarde węże)
Skontroluj szczelność ukladu chłodzenia.
Życzę Ci by nie była to uszczelka pod głowicą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum