Wysłany: Sob Sty 19, 2013 17:57 [R220] nie odpala, przepala bezpiecznik F5 w komorze silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam!
Mam problem z moim Roverem 220 SDI, który polega na braku możliwości odpalenia i przepalaniu się bezpiecznika F5 (engine management 15A w komorze silnika) Po spaleniu się bezpiecznika włączenia się wentylatora chłodnicy. Podobny problem miał Ornatus, gdzie opisał to w poście http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=46315 .
1. Wymieniłem przewody masy od klema (-) ---> karoseria ---> ECU - brak rezultatu.
2. Próbowałem odpalać bez MFU - brak rezultatu
3. Wiązka tylnej klapy uszkodzona, ale odłączona przy kostkach w bagażniku - brak rezultatu
4. Zauważyłem, że napięcie na elektrozaworze na pompie wynosi coś około 7V to chyba za mało? Możliwe że jest uszkodzona wiązka?
5. Jakieś propozycje?
Czy mógłby mi ktoś udostępnić schemat elektryczny sterowania silnikiem? Nie dam rady ściągnąć całego rave gdyż mam słabe łącze i na dodatek często zrywa...
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 19, 2013 17:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
WITAM
A sprawdziłeś kable idące do pompy wtryskowej do tego elektrozaworu??
U mnie był on prawdopodobnie przegryziony przez mysz lub innego gryzonia<autko pod chmurką>i zwierał do obudowy pompy wtryskowej lub do innego w tej wiązce
Jest to bardzo cienki przewód i mało co go nie przeoczyłem:P
Musisz uważnie prześledzić tą wiązkę
Odświeżam temat. Udało mi się odpalić auto! Problem jest ze sterowanie elektrozaworu. Kiedy odłączę przewód od elektrozaworu to miernik wskazuje napięcie akumulatora, czyli ok. Kiedy tylko podłącze go z powrotem i mierzę napięcie to wynosi ono coś około 0,3V - czyli źle! Przewód sprawdziłem aż do wtyczki ECU, miernik wskazuje 0,2 OHM (nie ma też przebicia do masy). Podałem napięcie bezpośrednio z akumulatora na elektrozawór (uprzednio odłączając sterujący nim przewód) samochód zapalił i niby normalnie pracuje, ale świeci się kontrolka check engine. Pytanie moje jest takie:
Co steruje tym zaworem, jakiś tranzystor? Czy może jest w sterowniku jakiś przekaźnik?
Prześle ktoś schemat sterowania silnikiem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum