Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Potrzebuję schematu elektrycznego od R25 podłączenia lusterek bocznych oraz ogrzewania tylnej szyby.
Przeczytałem parę tematów, ale traktują one o zamianie lusterek manualnych, na elektryczne, a ja potrzebuję podpiąć tylko ogrzewanie po załączeniu ogrzewania szyby. Niestety kolorki kabelków ze schematu 200 się nie zgadzają i możliwe, że są różnice w połączeniach.
Mam kompletną instalację z kostką w drzwiach (chyba 8 pinowa) do podpięcia lusterek elektrycznych - lusterka są manualne. Jest 5 kabelków, czyli 3 do sterowania i 2 do ogrzewania. Sprawdzałem miernikiem i po załączeniu ogrzewania tylnej szyby nic się nie dzieje. Pomiędzy dwoma pinami mam zasilanie choć nic nie jest wpięte w kostkę do regulacji lusterek...
Na schematach z 200 jest coś w rodzaju zwory na przewodzie od masy HEADER JOINT 808 chodzi o kość C55 piny 1-3 i to samo powtarza się przy schemacie ogrzewania tylnej szyby kość C55 piny 1-8 i 9-11. Kość C55 znajduje się w konsoli środkowej gdzieś za zapalniczką, więc wolę się zapytać zanim zdemontuję celem sprawdzenia.
Czy jest możliwe sterowanie ogrzewania lusterek poprzez zworę masy przełącznika ogrzewania tylnej szyby
Czy do działania ogrzewania lusterek niezbędny jest przełącznik regulacji lusterek
A tak sobie poradziłem z aplikacją mat grzewczych - pozostaje tylko podłączyć
_________________ roverzysta
Ostatnio zmieniony przez Cezary_Czapski Czw Lis 15, 2012 16:26, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 12, 2012 00:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam fabrycznie wyprowadzoną kostkę do elektrycznych lusterek 5cm poniżej ręcznej regulacji lusterka . Kostka jest 8-pinowa i jest 5 pinów/kabelków - czyli komplet do podpięcia lusterka. Jest nawet bezpiecznik 18 - 10A.
Zdziwiło mnie, że pomimo braku przełącznika regulacji lusterek i nie włączeniu ogrzewania tylnej szyby pomiędzy dwoma pinami mam zasilanie... w amerykańskim samochodzie rozumiem - sterowanie odbywa się za pomocą masy, ale tu
Jeśli schemat R25 nie różni od tego wyżej od 2-setki to jest maniana - po co komu ogrzewane lusterka przy 35°C w cieniu
Mam poważne wątpliwości, ale czasami jakaś zwora załatwia sprawę, choć nie sądzę, aby w tym aucie ECU, PCM, czy inny komp był na tyle "inteligentny", aby zarządzać odpowiednio ogrzewaniem lusterek....
Ponowię prośbę o schemat instalacji elektrycznej w R25 '00, bo inaczej pozostaje mi wygrzebanie i sprawdzenie kostki C55 lub wpięcie bezpiecznika 18 pod przekaźnik sterowany zasilaniem ogrzewania tylnej szyby... a zdawałoby się, że to normalne auto
No i poprawiłem fabrykę
Myślałem o podłączeniu poprzez dodatkowy przekaźnik, ale jak popatrzyłem w schemat, to wystarczy tylko przepiąć jeden kabelek.
Wyprowadzona kostka w drzwiach - podłączamy się pod zielony (+) i czarny (-) tak jak na schemacie z wcześniejszego postu.
Mały konektorek i koszulka termokurczliwa. Nasuwamy na pin w kostce.
Zdejmujemy osłonę bezpieczników w kabinie. Sama tablica trzyma się na dwóch nakrętkach 10 - odkręcamy i delikatnie obsuwamy, żeby mieć dostęp do kostek z tyłu:
- zasilanie ogrzewania tylnej szyby za przekaźnikiem to kostka C49 pin 9 kabelek czarny z zielonym paskiem.
- zasilanie sterowania i ogrzewania lusterek za bezpiecznikiem 18 to kostka C60 pin 18 kolor kabelka jasno zielony.
Odciąłem zielony przy kostce i wlutowałem w czarny z zielonym - wszystko działa jak powinno w normalnym aucie
Na prawym zdjęciu - tablicy bezpieczników - to matalowe i okrągłe na dole i na środku to przekaźnik ogrzewania tylnej szyby - na schematach obrazek z czerwoną kropką.
Minus tego rozwiązania jest taki, że sterowanie lusterek będzie działać po włączeniu ogrzewania tylnej szyby - tym się akurat nie przejmuję, bo lusterka mam manualne.
Jest jednak na to rada. Zielony kabelek 10cm za kostką rozgałęzia się na ogrzewanie lusterek i sterowanie regulacją lusterek - wystarczy rozłączyc i znaleźć dwa wyprowadzone do ogrzewania lewego i prawego lusterka - niestety wszystkie są zielone. Resztę zostawia się podłączone do kostki... Tyle.
Pomysł z ciepłymi lusterkami przez cały rok jest co najmniej dziwny, żeby nie napisać absurdalny
Wystarczy przepiąć tylko jeden kabelek.
Cześć. Jestem w trakcie instalowania ogrzewania lusterek (manualne). Podkleiłem maty, poprowadziłem przewody przez drzwi do wnętrza samochodu i teraz się zastanawiam co dalej Gdzie mam podłączyć przewody ? Możecie mi to wytłumaczyć jakoś jaśniej niż w poprzednich postach ? Czytałem że można podłączyć jeden przewód do kabla z ogrzewania tylnej szyby a drugi do masy samochodu (np. do drzwi). Gdzie ten kabel od ogrzewania tylnej szyby się znajduję ?
Mój znajomy zrobił to jeszcze inaczej - wpiął się przewodami w tył od zapalniczki i zrobił na kablu osobny przełącznik - tylko na lusterka Co o takim rozwiązaniu myślicie ?
pozdrawiam
ps. zaznaczam że nie miałem w kostce przygotowanych kabelków dla lusterek więc poprowadziłem nowe przewody z mat do wnętrza samochodu.
EDIT: Już sobie poradziłem... podpiąłem przewody "od tyłu" do kostki, która wchodzi do włącznika ogrzewania tylnej szyby Były tam 4 przwody, ja się wpiąłem do przewodu grubego czarno-zielonego i cienkiego czarnego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum