Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Cze 19, 2009 22:15 [R75] Przekładnia kierownicza. Ile oleju do przekładni?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Czy ktoś może wymieniał lub regenerował swoją przekładnie i może polecić jakąś firmę najlepiej z okolic Trójmiasta która specjalizuje się w tym temacie.?
Czy możecie mi powiedzieć jak najlepiej samemu wymienić olej we wspomaganiu i ile litrów wchodzi?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 00:25, w całości zmieniany 8 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 19, 2009 22:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nagengast w Gdańsku jest dobry. Ja u niego wymieniałem tuleje przednich wahaczy i regenerowałem amortyzatory. Ale znam ludzi którzy oddawali tam przekładnie i byli zadowoleni. Generalnie specjalizuje się z wszystkim co związane z zawieszeniem.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Cze 21, 2009 19:23
Dzięki za radę. Co do Nagengast , byłem u nich i zaufanie nie wzbudzili, ale chyba wyboru innego nie mam. Słyszałem jeszcze o Skwar-Met w Sopocie ale nie mogę znaleźć żadnych opinii o nich.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Cze 21, 2009 22:15
Na Prusa też byłem, na pierwszy rzut oka wygląda OK, podejście do klienta też, tylko maszyn do regeneracji jakoś nie widać oprócz prasy do regeneracji sworzni. Tak, że nadal mam dylemat, ale dzięki za pomoc.
Za regenerację od 500 do 750zł w Trójmieście + 300 demontaż/montaż, a w niektórych zakładach w tej cenie robią jeszcze zbieżność.
Dzięki za radę. Co do Nagengast , byłem u nich i zaufanie nie wzbudzili, ale chyba wyboru innego nie mam.
Hmmm, ja korzystałem z ich usług dość dawno, bo w 2002 a potem chyba w 2005r. (w sumie trzy razy) i miałem jak najbardziej pozytywne odczucia. Co mieli naprawić naprawili, sam szef się zajął moją starą corollką, a co najważniejsze - nie zdarli i nie wymieniali części na zapas jak co poniektóre warsztaty to czynią. Może od tego czasu coś się zmieniło na gorsze. Wkrótce też pewnie do nich się udam, bo coś zaczyna mi postukiwać z prawej strony z tyłu...
EDIT: Jest jeszcze warsztat na Waryńskiego w Gdańsku - brat tam oddawał do regeneracji przekładnię od astry i był zadowolony. Niestety nie pamięta adresu...
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Po pierwsze producent nie przwidział serwisowania układu wspomagania po drugie jeśli już to robimy Haynes podaje że ma to być płyn z rodzaju Dexron III a cały proces ma wyglądać tak:
1. Ściągamy zderzak
2. Umieszczamy coś pod przewodami układu sterowania w miejscu gdzie dochodzą one do chłdnicy tego układu (zjęcie A).
3. Rospinamy łaczenia i spuszczamy olej, jak przestanie cieknąć zabezpieczamy końcówki aby nie bylo dalszych wycieków.
4. Odkręcamy chłodnice (zdjęcie A) i wylewamy z niej olej.
5. Składamy wszystko do kupy uważając aby nie dostało się nic do układu.
6. Czyścimy zbiorniczek najlepiej jakąś ścierką ale uważać aby nie pozostawić nic w środku mowa tu o jakiejś nici czy innych ustrojstwach.
7. Lejemy płyn do maksymalnego poziomu.
8. Odpalamy silnik na jakieś 10 sek nie dotykając kierownicy ani pedału gazu ( którego nie powinno się dotykać i tak nigdy podczas odpalania auta)
9.Uzupełniamy ponownie do dopusczalnego poziomu.
10. Odpalamy silnik ponownie, teraz przekręcamy powoli kierownice w lewo i prawo ale nie przetrzymując na maksymalnym wychyleniu więcej niż 10 sek., wyłączamy silnik.
11. Powtarzamy punkt 9.
12. Powtarzamy punkt 10.
Po tym wszystkim układ może być nieco zapowietrzony i będzie wymagał częstego uzupełniania płynu przez jakiś czas np. po wypadzie do sklepu itp. Należy też pamietać że poziom płynu wspomagania sprawdzamy kiedy jest zimny.
Zbiorniczek to około 0.35l więc na cały układ powinno starczyć 1l
Od siebie dodam, że w przypadku bardzo zabrudzonego oleju lub zatarcia pompy wspomagania zaleca aię wymianę zbiornika, który posiada w środku filterek. Filterek jest niewymienialny. Serwis wymienia cały zbiornik.
http://forum.roverki.eu/v...ltr+wspomagania
Wygląda na to, że filterkiem jest tylko nylonowa siateczka, więc chyba można zbiorniczek wymyć. Zdecydowanie warto ten zbiornik wykręcić i dobrze przepłukać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum