Forum Klubu ROVERki.pl :: [ZS/R45] Zgubił cały olej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ZS/R45] Zgubił cały olej
Autor Wiadomość
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 09:34   [ZS/R45] Zgubił cały olej
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Spotkała mnie bardzo niemiła przygodna.
Na odcinku ok. 30 km samochód zgubił cały olej. Lampka mi błysnęła i po otworzeniu maski okazało się, że wszystko jest na silniku rozbryzgane. Bagnet był na miejscu, korek zakręcony. Na bagnecie zero oleju. Macie jakieś pomysły, którędy to mogło uciec?
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 01, 2013 09:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 09:49   

:hm: Może przez odmę ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 13:22   

Opcji jest kilka: przez uszczelniacze albo zaslepki walków :( Jeszcze ewentualnie oring na obudowie bagnetu przy wejsciu do miski olejowej. Innej opcji raczej brak. Przez odmy raczej nie wywaliloby tego tyle, chociaz kto wie.
Wspolczuje!
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 13:56   

Poczytałam trochę w R75 o tym. Dzień wcześniej miałam epizod ze skaczącymi obrotami. Czy to może wskazywać na zamarzniętą odmę?
Tam jest tak wszystko zawalone olejem, że ja nie widzę, którędy by to mogło. A te zaślepki to nie wiem gdzie są :oops: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 14:11   

Powinny byc kapselki takie gumowe tu gdzie oznaczone na obrazku.
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 14:45   

Ten z przodu to widzę na zdjęciu, że jest. Później zerknę w garażu jak z drugim.

Dzięki kruszon :) .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 12:10   

i na czym stanęło ?? wiadomo co było przyczyną awarii ?? :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lut 04, 2013 14:59   

Nie, dopiero za dwa tygodnie wolarz wraca i będzie go oglądał. Stawiam na tę odmę, ale którędy poszło to nie wiem.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 19, 2013 23:31   

a nie leci w tym silniku olej pod cisnieniem jakims gumowatym przewodem ??
ale takie kwiatki to bardziej w turbo

jesli zamarzla odma to jak najbardziej moglo wywalic jakis uszczelniacz
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
wolarz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 127
Skąd: Włocławek



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 16:01   

Witajcie!

Winny okazał się kapturek/zaślepka wałka (przedniego) tak jak ostawiał kruszon - wielkie dzięki :) Po rozgrzaniu to się już nieźle lało.
Po wymianie zobaczymy czy coś jeszcze nie ucierpiało.

Ciekawe jest to, że oleju zostało poniżej 1 litra a po odpaleniu silnika lampka smarowania gasła :/ Moim zdaniem przy tym poziomie olej już nie dociera w do wałków - pracowały dość głośno a ucichły dopiero po dolaniu oleju. Takie moje wrażenie ;)
_________________
Pozdrawiam :)
wolarz
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 16:08   

Witamy w PL ;)

A co do usterki ... ten kapturek to sam wypadł? czy też winna jest przytkana odma lub inne badziewie ?? bo raczej sam z siebie nie powinien wylecieć ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 16:34   

wolarz napisał/a:
Moim zdaniem przy tym poziomie olej już nie dociera w do wałków - pracowały dość głośno a ucichły dopiero po dolaniu oleju


No nie do końca, przecież smok pompy jest usytuowany dość nisko miski olejowej. Jeśli smok jest zanurzony w oleju to pompa go bez problemu zassie i poda wszedzie, tylko jest jedno ale.
Jeśli przy tak malym stanie oleju pompa pociagnie troche powietrza, to poda go tez wyżej miedzy innymi do hydraulicznych popychaczy, wtedy zaczynają klepać, jest to wielce prawdopodobne, bo zapalała sie juz lampka cisnienia oleju.

Brt napisał/a:
ten kapturek to sam wypadł? czy też winna jest przytkana odma lub inne badziewie


Dokładnie
Zamarznięta odma spowodowała wypchnięcie Senn-owi w poldoroverze uszczelniacza na wale od strony sprzegła :-|
Te korki to bardzo dobre bezpieczniki, lepiej myc silnik z oleju niz zwalać skrzynie :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
wolarz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 127
Skąd: Włocławek



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 16:46   

AndrewS szczerze mówiąc nie wiem jak tam jest, tak było niestety słychać :/ Lampka na 100% przy tym stanie oleju zgasła. Po zalaniu olejem (najpierw wlałem ~3 litry) silnik pracował już zdecydowanie ciszej.
Wie ktoś ile litrów jest w misce żeby pokazało się coś na bagnecie?
_________________
Pozdrawiam :)
wolarz
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 17:25   

5,5l to chyba full stan?

Czy Ty czasem nie masz catch tanka załozonego?
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:28   

z tego co pamiętam czujnik ciśnienia oleju rozłącza obwód przy 0,3b czyli baaardzo mało.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Mar 06, 2013 12:16   

Zaślepka wymieniona, nic nie leci, więc złomek jeszcze trochę z nami zostanie ;) .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Migają cały czas kierunkowskazy
jak skasować ten błąd
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Paź 27, 2007 13:41
PHJOWI
Brak nowych postów [420D] ABS świeci cały czas
Acer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 35 Nie Lis 13, 2011 23:08
k.matras12
Brak nowych postów [R400]cały silnik czy głowica???
bagin1980 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Lut 25, 2012 14:16
bagin1980
Brak nowych postów [45 iDT 02'] Co to za kontrolka i czemu świeci cały czas
Czerwona dioda pomiędzy włącznikiem kilimy i zamknięcia obiegu powietrza poniżej zegarka...
Holender Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Gru 27, 2009 20:16
Holender
Brak nowych postów [R 420] świece żarowe grzeją cały czas
mi_sza1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Sty 26, 2014 21:06
mi_sza1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink