Wysłany: Sob Lut 02, 2013 00:41 [R25] Gaśnie choć jest paliwo
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001
Na początku witam wszystkich. Jestm nawym posiadaczem Rovera 25 1.4 benzyna byłem z niego zadowolony przez miesiąc kiedy to po powrocie z pracy zgasł i mechanik wymienił pompkę paliwową. Było wszystko ok tylko po tygodniu znowu to samo tylko po chwili czekania odpalił i tak po pewnych trudach na stacje i do pełna i znowu ok. Po przejechaniu 450 km znowu to samo i tak 3 km przerwa dalej aż do stacji i do pełna i ok. Ale teraz zgaśnięci tylko po 300km i ta sama sytuacja chwila przerwy odpala jadę 2km przerwa 3km przerwa 1km aż do stacji do pełna i znwu ok co jest grane co należy wymienić proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez ero Sob Lut 02, 2013 08:06, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 02, 2013 00:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wczoraj jak mi ponownie zatrzymał się to nasłuchiwałem czy pompka chodzi i działała. A jak był u mechanika to całe paliwo z baku było wylane i stwierdził że nie było syfu.
Zaby sprawdzić brudy w baku trzeba go zdemontować.A jak sa to go dokładnie wyczyścic.Po spuszczeniu paliwa nie mozna określić czy są brudy w baku bo mogę zostać przyklejone na ściankach.Ale bak to nie wszystko.masz jeszcze rułę wlewową do baku.Tak też może być syf i może ci zatykac pompe.
Ok. Czyli zabieram się do rozkręcenia baku i sam go wyczyszczę zobaczymy czy coś pomoże. A jeszcze jedno pytanie a filtr paliwa powodował by takie objawy? I jescze jedno pytanie to jeżel syf jest w baku i zatyka pompkę to co daje że jak mam połowe baku to się to dzieje a jak pełny to nie. nie powinno to się dziać gdzy jest mało paliwa
Ale z drugiej strony czytając twój pierwszy post piszesz po 400 kilometrach,po 300 kilometrach.Czyli auto ci gasnie jak w baku jest malo paliwa czyli wtedy pompa zabiera ten cały syf z benzyną.A co do filtra hmmm tez może być zasyfiony
Może robi sie zbyt duze podcisnienie? Jak staniesz teraz, wyjdź z auta i otwórz wlew paliwa na chwile, potem zamknij i sprawdź czy odpali. Od połowy baku nie powinien syfu zasysać tak samo nie powinien udrażniać się zasyfiony układ przy pełnym baku.
Sprawdziłem jak się zaczymał to odkręciłem wlew i powietrza było trochę!!! i odpalił! co teraz z tym podciśnieniem? co trzeb zrobić teraz???
Sprecyzuj te słowa?
Ja gdy staneło by auto, wyjął bym korek wlewu paliwa, zamknał klapkę (bez korka) by układ paliwowy był otwarty i spróbował pojechac dalej i zaobserwowac obiawy, co się będzie działo.
Jezeli to myk z układem paliwowym to:
Trzeba przeanalizowac teoretycznie układ zasilania paliwem, począwszy od baku po przez silnik i na baku skończywszy, a potem sprawdzać u siebie w realu, jakiś błąd musi być.
To jest normalne że ci zassie powietrze po prostu wyrównuje sie cisnienie w baku.Tutaj przyczyna leży gdzieś indziej.Powiedz jak gaśnie ci auto to tak po prostu jedziesz i nagle zgaśnie czy najpierw troche nim poszarpie i zgasnie?
Jak jadę to nic nie szarpie tylko tak jak by nie miał mocy i jak wrzucę luz to gaśnie i nic nie daje, że wrzucę mu mniejszy bieg. Na moje objawy są jakby nie dostawał paliwa i po chwili odczekanie tak z 30sekund znowu odpala i jadę 2 km i to samo raz dojechałem do domu nie na stację i gdy postał godzinę to poszedłem odpaliłem i przejechałem się i nic się nie działo ale pojechałem na stację i zatankowałem do pełna, nie chciałem ryzykować, że stanie bo żona jechała do pracy. Jak mam odpowietrzyć zbiornik?
[ Dodano: Nie Lut 03, 2013 15:45 ]
Pomoże ktoś z moim problemem jak mam odpowietrzyć ukóład paliwowy jutro żona jedzie nim do pracy i nie wiadomo czy nie stanie. Dodam że pompka jest nowa, syf w baku nie wchodzi w grę bo takich objawów by nie było a ogólnie myślę że ta pierwsza pompka też była sprawna tylko nie czekając bo auto bylo potrzebne do mechznika i wymienił i nie wiem dlaczego podgiął pływak (aby była większa rezerwa tak powiedział) tak więc co mam robić
Dzisiaj zauwazyłem po przejechaniu paru kilometrów i wszystko było ok gdy dojechałem do domu i odkręciłem wlew paliwa: żadnego odgłosu powietrza. A gdy się coś dzieje słychać przy odkręcaniu powietrze! co to oznacza???i jak to wyeliminować???
[ Dodano: Nie Lut 03, 2013 20:42 ]
Doradzi mi ktoś co mam robić??? Z góry dziękuję za podpowiedzi
Wybacz, źle Ci napisałem. tak się robi w dieslu.
W benzynie powinien układ się sam odpowietrzać poprzez korek wlewu paliwa.
jeżeli po odkręceniu korka słychać pss to znaczy że masz układ szczelny.
mam pytanie a dzaiło by sie tak gdyby był walnięty czujnik ciśnienia paliwa, a drugie pytanie czy jeżeli jest za mało paliwa czyli mniej niż pół baku to pompka paliwowa się zapowietrza?
Nie wiem jak w roverze, ale w innych modelach aut sprawdza sie wydajność układu zasilania paliwem, w tym celu do układu zasilania paliwa wpina sie manometr i mierzy ciśnienie w układzie (zasilania, nie powrotnym).
Jeżeli nie dysponujesz manometrem, czytałem o półsrodkach, gdzie z listwy wtryskowej wypina się przewód zasilania paliwem, wkładasz do naczynia (pojemnego) i podajesz napięcie akumulatora na elektryczną pompe paliwa. Przez minutę musi napompowac określoną ilość paliwa do naczynia. Nie sprawdzałem tego a juz tym bardziej nie praktykowąłem w roverze.
Ten sposób bada cały układ, a układ składa sie z poszczególnych części, jezeli układ niedomaga to potem bada sie poszczególne części, węże, pompe, filter itp. itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum