Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam.
Jestem świeżym posiadaczem Rovera 620sdi i w związku z tym potrzebuję wymienić w nim rozrząd.
Czy ktoś może mi polecić jakiś warsztat w okolicach Tychów lub Katowic, gdzie zrobią mi to w miarę pewnie i solidnie i nie zedrą przy tym ze mnie ostatniego grosza?
Wiem, że części będą kosztowały około 400zł ale nie wiem ile może kosztować robocizna.
Będę wdzięczny za wskazówki.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 27, 2012 23:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja mam zestaw nr 3, nie oszczędzam na takich rzeczach
Tak myślałem bo już gdzieś na forum przewinęło mi się, że ktoś polecał właśnie Contitecha.
Teraz jeszcze jakby ktoś polecił pewna osobę/warsztat na śląsku, która/y podejmie się wymiany to będę bardzo wdzięczny.
Witam. W dziedzinie pasków rozrządu jestem zielony. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć na czym polega "fenomen" tego silnika że ma on 2 paski rozrządu ? Za co są odpowiedzialne poszczególne paski ? Co gdy pęknie tylko jeden z nich ? Niedawno kupiłem auto. Nie ma nigdzie zapisanej poprzedniej wymiany rozrządu, ale razem z właścicielem wyliczyliśmy że zostało przejechane jakieś 57 tyś km (ostatni właściciel przez 2,5 roku zrobił tylko 6-7 tyś km). Odkręciłem górną osłonę i oceniłem że pasek wygląda jeszcze dobrze, ale nie wiem jak jest stary, więc powoli przymierzm się do kupna nowego rozrządu
19bizon08, Więc tak: patrząc na silnik od przodu: ten z lewej strony pasek kręci się na wale korbowym i wałku rozrządu jak by strzelił to pewnie narobił by kłopotu w silniku(tłoki vs zawory=poważna usterka) to też zależy od siły z jaką się zderzą. Natomiast z prawej strony masz pasek na wałku rozrządu który napędza pompę wtryskową jeśli by się urwał to auto by stanęło i nie pojechał byś dalej dopóki nie założy i ustawi się nowego paska(tutaj bałaganu nie będzie). Pozdro
OK dzięki. Czyli kupując nowy kompletny rozrząd w zestawie mam 2 paski. A teraz pytanie: Mam dość duży wyciek z pompy wtryskowej. Czytałem że aby ją wymienić należy zablokować rozrząd. Jak to rozegrać najlepiej żeby nic nie przestawić ? Zablokować stary rozrząd wyjąć pompę, uszczelnić i wymienić paski czy zdemontować stary rozrząd, uszczelnić pompe i wszystko jednocześnie złożyć ?
Jak to rozegrać najlepiej żeby nic nie przestawić ?
Skoro masz do wymiany rozrząd to rozbierając wszystko - wszystko ustawisz na nowo, pompy nie musisz blokować bo i tak będziesz rozbierał wszystko, pasek, napinacze, rolki. Najlepiej wymontuj w tym czasie pompę, uszczelnij/napraw i potem złóż wszystko do kupy, będzie jedno ustawienie i wszystko będzie ok.
Tematów na forum nie mało o tym, także poczytać jest co.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 18:41
jesli dobrze pamietam, to przed zdjeciem paska i wyjeciem pompy warto ja zablokowac. sluzy do tego sruba z podkladka, ktora jest w pompie. jesli bedziesz mial zablokowana pompe podczas ustawienia wg znakow rozrzadu nie powinno byc zadnych niespodzianek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum