Wysłany: Sro Mar 11, 2009 16:51 [R75] Problem z ABS
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
Od kilku dni świeci mi się non stop kontrolka ABS co oczywiście oznacza, że ABS nie działa. Nie działa też kontrola trakcji, poza tym wszystko OK (mam na myśli prędkościomierz i wskaźnik poziomu paliwa). Przeczytałem mnóstwo postów na ten temat, ale nie znalazłem informacji, które mnie interesują, a mianowicie, jaka powinna być oporność na sprawnym czujniku ABS i jak się go demontuje. W niektórych postach wyczytałem też, że niektórxy wymieniali same kabeliki bez czujników i tu kolejne pytanie, które kabelki, bo ten co wychodzi bezpośrednio z czujnika to chyba nie jest demontowalny, a przynajmniej tak wygląda. W moim przypadku na tym właśnie kabelku widać wyraźne podtarcia i być może jes to przyczyną awarii.
Dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 21:12, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 11, 2009 16:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Kontynuując temat w jednym z postów znalazłem, że oporność czujnika ABS to 1,1 - 1,2 kOhm. Zrobiłem więc próbę podłączenia do układu zamiast czujnika opornik o takiej właśnie oporności. Niestety lampka ABS nadal się świeciła. Sprawdziłem oporność czujnika od prawego koła (ten powinien być dobry bo przecież działa mi prędkościomierz, a jak pisali tu fachowcy ten czujnik odpowiada też za prędkościomierz) i okazało się, że oporność zamiast ok 1kOHm u m,nie jest ponad 1MEGAOHM. W tej sytuacji nie wiem już co o tym myśleć. Może jednak ktoś jest pewny na 100% jaka powinna być oporność sprawnego czujnika ABS.
Zrobiłem więc próbę podłączenia do układu zamiast czujnika opornik o takiej właśnie oporności. Niestety lampka ABS nadal się świeciła.
ja bym wstawił wszystkie 4 rezystory i podłączał po kolei czujniki zaczynając od tyłu
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Mar 13, 2009 16:21
Ja myślę ,że te garażowe metody dla R 75 , są niepewne i nie gwarantują pewnej diagnozy.Najpewniej było by używając pod napięciem testera do czujników .
[ Dodano: Pią Mar 13, 2009 16:25 ]
sknerko , Ty temat ABS masz przećwiczony.
dokładnie jak mówi SeniorA, u mnie też lewy czujnik niby był dobry a po pracy nad nim zadziałał prawidłowo (naprawiłem kabelki przy przejściu przez nadkole) potem mignął czasami ABS i skończyło się na dignozie o uszkodzonej pompie ale jeszcze nie naprawine więc nie wiem do końca co powoduje świecenie T4 nie pokazuje uszkodzonych czujników u mnie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
wymieniajac czujniki ABS, warto odrobinke rozwiercic gniazda(otworki) w ktorych sa osadzone. W oryginale sa pasowne i gromadzaca sie korozja uszkadza czujniki uciskajac je na scianki powoduje pekanie obudowy. Przed montazem czujnika scianke rozwierconego otworu pokryc smarem konserwacyjnym do profili.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum