Wysłany: Wto Mar 05, 2013 13:55 [r45] Cieknąca pompa wtryskowa-nawracajacy problem
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
witam
cieknie mi pompa po raz czwarty.
mieszkam obecnie za granica i trafiło mnie ciekniecie pompy
wysłałem ja na uszczelnienie
wrociła i pompa była sprawna 3dni (około 100-200km)
odesłałem na gwarancje to samo
wysłałem całe auto niby miało juz byc dobrze i znow to samo
mam do was pytanie co powoduje cisnienie w pompie??
tylko obroty?? czy komputer ecu tez??
czy moze to powodować chip??
czy to poprostu partaczona robota??
auto chodzi normalnie ma moc
poprostu jak cieknie ma ciezko odpalic
no i leje sie i smierdzi ropa
facet niby wymienił juz wszystko co sie dało przy pompie
regulatory zaworki odpowietrzniki
twierdzi ze chip i wtryski z sdi nie moga byc przyczyna tego
ale juz sam nie wie co
powiedział tylko ze jak wpiął barometr przed pompe to przez noc schodzi cisnienie
ale to moze byc gruszka lub pompa juz sie robi nie szczelna przy pierwszych jazdach
a cieknie chyba na ktorejs sekcji ale juz sam nie wiem
facet twierdzi ze sie tym zajmuje i ogłasza sie w necie ma stół probierniczy
i ocenił pompe jako stan dobry tylko nie wie co powoduje jej rozszczelnianie juz
obawiam sie ze gdy kupie druga pompe lub wysle auto do innego pompiarza to stanie sie to samo
macie jakies pomysły??
[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 13:55 ]
pomocy bo jestem o włos od decyzji pozbycia sie mojej zs160 imitacji
Nie rozumiem po co badać ciśnienie przed pompą skoro ona zasysa paliwo a to że trochę schodzi przez noc to norma. Wymienisz gruszkę i będzie ok ale nie to jest problemem. Wymyj ją z zewnątrz dokładnie, wysusz i zarysuj na około kredą wszystkie wejścia/wyjścia z pompy. Po odpaleniu przynajmniej będziesz widział skąd dokładnie zaczyna lecieć i czy jest to jedno miejsce czy kilka. Jeżeli pompa cieknie to ewidentnie jest uszkodzone uszczelnienie bo nie jest ona w stanie wytworzyć zbyt wysokiego ciśnienia, ewentualnie słabsze z powodu zużycia albo przecieków.
_________________ Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota
czyli ktoś potwierdzi ze zewnętrznie nic nie steruje ciśnieniem
jak komputer silnika
no i czy chip tuning ma na to jakiś wpływ bo w końcu mówi się ze ''zwiększa ciśnienie turbiny i zwiększa dawkę paliwa'' no i czy ciśnienie paliwa też zwiększa??
Ja bym obstawiał jednak na złe uszczelnienie, wiele osób ma czipa np ja, wiele osób podkręcało turbo i robiło inne mody zwiększające ciut moc silnika, mimo tego pompa nie cieknie. Nawet jeśli przecholujemy z dawką mechnicznie lub poprzez PoweBatona elektronicznie to dawka idzie w górę, a pompa ma pracować jak pracowała.
Ciśnienie i dawkowanie zwiększają obroty (współgrając z resztą odczytów czyjników) oraz ze zmianami kąta wyprzedzenia zapłonu.
Zwiększając dawkę paliwa wydłużasz czas wtrysku paliwa a nie jego ciśnienie. Poza tym jak masz wtryski od SDI to pompie powinno być lżej. SDI mają większe otwory w końcówce wtryskiwacza. Tak czy inaczej nie widzę związku między chipem i innym tuningiem a brakiem szczelności pompy. Pompiarz może sprawdzić jakie jest ciśnienie na wyjściu pompy dla pewności.
_________________ Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum