Wysłany: Sob Lut 23, 2013 16:47 [214] Cieknie pod pokrywą, obok rozrządu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Witajcie,
cieknie mi coś ala olej, spod pokrywy. Cieknie tylko gdy silnik się zagrzeje, nie ubywa płynu chłodniczego, ani nie widać śladów oleju na nim.
Co może być nie tak? Bo to raczej nie uszczelka pod głowicą.
Zdjęcia
http://i.imgur.com/LNph8T5.jpg http://i.imgur.com/26k0QDC.jpg
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 23, 2013 16:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
tam sa 4 uszczelniacze mi tez wlasnie ciekna,ale nie wymieniam bo oleju prawie nie ubywa i na pasek nie chlapie,bodajze 2 przednie i 2 tylnie musisz kupic jak masz 16v
Jeżeli masz taki duży wyciek oleju to musi ci porządnie lać, po zdjęciach nie można tego za bardzo zdiagnozować ale całkiem prawdopodobne,że pali Ci olej.. Ale to można dopiero stwierdzić po zlikwidowaniu wszystkich wycieków.. Ja zaczęłam bym od wymiany uszczelniaczy na wałkach rozrządu koszt jednego uszczelniacza to ok 5 zł. Bo jak na moje oko to wątpię,żeby tyle oleju przez uszczelniacze wypłynęło,no chyba,że ten uszczelniacz to jakiś ewenement..
Albo wysunął Ci się uszczelniacz..
Wygląda na to,że masz duży wyciek,że aż zawiewa olej na wydech.. Wyciągnij simmeringi i idź do sklepu motoryzacyjnego i powiedz,że chcesz takie,one kosztują grosze.. Tylko przy tym będziesz musiał ściągnąć rozrząd i koła na wałkach rozrządu.. I jak to zrobisz będziesz miał eleganckie dojście..
Jezeli rzeczywiscie jest taki ubytek oleju to lepiej zmien te uszczelniacze,sprawdz czy nie chlapalo na pasek bo w tedy pasowalo by go od razu wymienic.U mnie nie ubywa oleju a chocby nawet to minimalnie.
Aby dostać się do rozrządu muszę odkręcić wszystkie śruby(zaznaczone na niebiesko) http://i.imgur.com/XV74QjU.jpg bo pokrywy nie mam po co rozkręcać? Chyba że mam tam jakąś uszczelkę wymienić(głowica była robiona)?
Odkręciłem pokrywę, cieknie z pod pierwszego koła(bliższy zderzakowi), na szczęście nie leje po pasku. Jutro zdemontuje koła i podejdę do sklepu może będą mieć te uszczelki.
Jak najlepiej pooznaczać rozrząd aby dobrze założyć z powrotem?
pasek musisz zaznaczyć w którą stronę się kręcił i założyć tak samo, a rozrząd się ustawia tak jak zawsze przy zmianie paska. Było o tym setki razy więc nie ma co wałkować.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
chyba lepiej zablokować za koło. Ja zawsze zakładam dłuższą nasadkę na śrubkę od osłony rozrządu przez żeberka w kole i w ten sposób blokuję. odkręca się w lewo
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
przede wszystkim najpierw ustaw sobie na znaki i zdejmij pasek, bo jak będziesz odkręcał koła z napiętym paskiem, to może nic z niego nie zostać.
w miejscu gdzie masz czerwone kółka są śruby z łebkiem sześciokątnym na klucz 8 i jak odpowiednio przekręcisz koła to możesz tam założyć nasadkę (najlepiej głęboką) i oprzeć o tę nasadkę żebro koła po czym odkręcić śrubę zaznaczoną zielonym kółkiem.
http://img14.imageshack.us/img14/7967/jtcoo6r.jpg
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum