Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998
Witam, jestem świeżo po wymianie kompletu sprzęgła w moim byłym roverku (obecnie brata). Posypał się docisk a tu fotka tej rozpadliny
i mam takie pytanie, czy takowe rozsypanie mogło nastąpić w skutek szarpań silnikiem podczas jazdy jakiś rok temu brat założył gaz jak się teraz okazuje i sam się przekonałem(reg. gazu w golfie 3 u mego szwagra w wyk. tego gazownika to ściema) to człowiek porażka. brat musi jeździć regularnie co 2-3 miesiące na reg. gazu bo auto ma takie czkawki, że nie idzie jechać( a gazownik zwala na stan auta gdzie wszystko jest tip-top) i czy przez te czkawki mógł się posypać docisk a i czy przy zakładaniu STAGA trzeba wyłączyć immo bo gazownik mu je wyłączył.
Proszę o podpowiedzi bo chcemy pojechać do niego z reklamacją i może coś więcej bo jest tragedia.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 25, 2013 12:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja w swoim roverku R200 8v też mam staga ale wyłączanie immo nie przyszło mi do głowy. Nawet nie mam pojęcia w jakim celu jest to robione. A jeśli chodzi o szarpnięcia to może wynika to ze źle dobranej listwy wtryskowej. I raczej nie podejrzewam by miało to wpływ na posypanie się sprzęgła.
Czkawka, szarpanie silnikiem to prawdopodobnie efekt źle ustawionej mapy LPG.
Brat chyba musi odżałować 5 dyszek i jechać do innego gazownika a najlepiej takiego z prawdziwego zdarzenia.
A immo z gazem nie ma kompletnie nic wspólnego. Wszak zapala na benzynce
Napisz jeszcze w jaki sposób ten człowiek porażka ustawia instalację tzn. co robi ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
z tym immo to tak, że jak auto wróciło od gazownika to ja dałem dla brata 2-gi kluczyk ale bez baterii w pilocie i odpaliłem nim roverka normalnie, czyli immo wyłączone a jak się odepnie i załączy aku to słychać sygnał dźwiękowy jakby immo, a mój brat mówi, że to gaz.
a już kiedyś był u innego gazownika w opolu i jakiś czas było ok, ale problem dalej powrócił i powraca po każdej regulacji.
a jakby była taka sytuacja, bo zauważyłem, że są wtryski podpisane 1-2-3-4 ale wtrysk 1 odpowiada 4 cylindrze i tak do końca czyli 1wtr. - 4cyl, 2wtr.-3cyl, 3wtr. - 2cyl, 4wtr. - 1cyl. może jak programuje mapę gazu to źle ustawia tryski do cylindrów i jest źle podawany gaz.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Pon Lut 25, 2013 22:45
Kolego jeśli macie w aucie instalacje sekwencyjna na sterowniku Staga ( pytam bo w 8 zaworowych nie każdy taką montował) to za kolejne 50 pln a nawet mniej, kup kabel do Staga, na allegro tego pełno i daj na forum zrzut ekranu z programu , wtedy wszystko ustawimy, szkoda kasy na druciarzy Jeśli czkawka jest tylko na gazie to damy sobie z tym radę, tylko daj jeszcze zdjęcia instalacji z pod maski Pozdrawiam
Kolego jeśli macie w aucie instalacje sekwencyjna na sterowniku Staga ( pytam bo w 8 zaworowych nie każdy taką montował) to za kolejne 50 pln a nawet mniej, kup kabel do Staga
Dobra rada.
Ja kupiłem za 38 zł. i służy do dzisiaj jak jest potrzeba.
Sterownik Stag 300. Jak by była potrzebna pomoc proszę pisać.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
masz ten sam silnik co ja i te same objawy, wymieniłem sprzęgło i ustawiałem mapy z pomocą kolegi z forum i teraz chodzi super, a i w tym silniku trzeba wyciąc dotryski
Dodam że kiedyś pisałem na forum o tematyce LPG jak miałem problem z instalacją gazową i ktoś napisał mi że na czas zbierania mapy trzeba odpiąć czujnik TPS.
Swoją teorię poparł zrzutami ekranu z własnych ustawień.
Jak się zrobi cieplej to wypróbuję ten pomysł.
Zapytam przy okazji czy można jeździć z odpiętym czujnikiem tps ?
Czy po ponownym podłączeniu nie będzie żadnych problemów ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Czw Lut 28, 2013 18:27
Robson, ja mam Compacta Firmy AGC i tak wyglądają moje mapy Nie trzeba nic odpinać a wystarczy umiejętnie operować mnożnikiem oraz wiedzieć jakie ciśnienie Reduktora ustawić żeby wtryski pochodziły w miarę długo IV generacja jest prosta jak się do niej przyłożyć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum