Wysłany: Czw Mar 21, 2013 21:18 [MG ZS 2,0T] Szarpanie przy wysokich obrotach
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam!
Ostatnio pojawił się u mnie dziwny problem. Pacjent: MG ZS 2,0T16. Zaczęła mi padać cewka zapłonowa (poszarpywania, strzelanie z wydechu) w końcu padła z efektownym czarnym bąkiem z wydechu. Kupiłem nowy zamiennik, przedłużyłem kable zasilające cewkę o jakieś 30cm (lepsze miejsce) i jeździłem, wsio ok. Ostatnio zauważyłem dziwny objaw. Przy ostrym dodaniu gazu (np: redukcja przy 80km/h na 2 bieg i sandał) auto pare razy bardzo szybko szarpnęło, ale zaraz to ustępowało i ciągnął dalej (w okolicach 4-6tyś obr.). Teraz objaw się nasilił, i występuje to za każdym razem przy ostrym butowaniu na 1 i 2 biegu, na 3 nie mam jak sprawdzić tak wysokich obrotów (prędkości w okolicach 180km/h).
Co sprawdziłem:
-nowe kable,
-nowa kopułka,
-nowy palec,
-wyczyszczone świece (jutro wkładam nowe ngk),
-wyczyszczony czujnik położenia wału, wyczyszczona jego wtyczka,
-nowa cewka zapłonowa (jakiś niemiecki zamiennik),
- nowe wtyczki w kablach do cewki,
Potem zdjąłem doładowanie do jakiś 0,7b (miałem ponad 0,9). I objaw znikł całkowicie. Zero szarpania. Dołożyłem na jakieś 0,85-0,88 znowu szarpie. Ale tylko na 1 i 2 biegu, jadąc np na 5tce 100km/h i dając do dechy (pełny boost) auto nie szarpie. Szarpanie ma postać bardzo szybkiego wypadania zapłonu, ale w tym czasie auto cały czas przyśpiesza. NIe tak jak przy booscut - że fura staje.
Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 21, 2013 21:30, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 21, 2013 21:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
El Padre szamanos od roverków czyli Kozik znowu ma u mnie flachę trafił w 10tkę - uszkodzona cewka (stara) uszkodziła 2 komplety świec. Dziś założyłem nowe, znowu pompuje 0,9b i idzie czysto
Cytat:
Nie rozumiem jednego:
Markzo napisał/a:
-nowa cewka zapłonowa (jakiś niemiecki zamiennik),
To wymieniłeś na nowa cewkę czy nie.
Myślałem ze wszystko wymieniłeś powyżej z listy na nowe części i dalej nie ustało.
Przecież piszę, że wymieniłem na nowy zamiennik, bo OEM nie było
Nie cewka!! stara, ta popsuta cewka uszkodziła 2 komplety ŚWIEC zapłonowych. Dziś założyłem nowe NGK i pod tą cewką co mam (ten niemiecki zamiennik) wsio chula
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum